مرسدس بنز از AMG GLC43 کوپه رونمایی کرد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶، مرسدس بنز از شاسی‌بلند کوپه AMG GLC43 مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرسدس بنز در اقدامی نه چندان غافل گیرانه، امروز از مدل AMG GLC43 کوپه مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو نسخه‌ی قدرتمندتر کراس اوور GLC300 کوپه است که آن هم کراس اووری با سقف انحنادار کوپه است. بارزترین تفاوت این مدل با GLC300 مربوط به پیشرانه‌ی آن شود که یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر وی شکل مجهز به دو توربوشارژر است و می‌تواند حداکثر قدرت ۳۶۲ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. فشار تولیدی توسط توربوشارژرهای این پیشرانه حداکثر به ۱۶ psi می‌رسد. گفته شده که این مدل توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۸ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز

افزایش قابلیت‌های این مدل تنها به پیشرانه‌ی آن محدود نمی‌شوند. AMG GLC43 کوپه همچنین از سیستم چهار چرخ محرک AMG Performance 4Matic استفاده می‌کند که نیرو را به صورت ۳۱ درصد برای محور جلو و ۶۹ درصد برای محور عقب تقسیم می‌کند. همچنین در این خودرو از نسخه‌ی تقویت شده‌ی جعبه دنده‌ی خودکار ۹ سرعته‌ی مرسدس بنز استفاده شده است که سرعت تعویض دنده‌ی آن کاهش یافته است، این جعبه دنده به پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان هم مجهز است. این خودرو همچنین مجهز به کمک فنرهای تنظیم شونده است و در صورت سفارش می‌توان آن را با سیستم تعلیق بادی AMG Sport خریداری کرد، سیستم تعلیق بادی با افزایش ارتفاع خودرو می‌تواند سبب بهبود قابلیت‌های خارج از جاده‌ی اتومبیل شود. در خصوص توانایی‌های خارج از جاده‌ی AMG GLC43 مرسدس اعلام کرده است که این خودرو توانایی حرکت در ۲۹ سانتیمتر آب را دارد و زاویه ورود و خروج آن نیز به ترتیب ۲۱.۲ و ۲۱.۸ درجه هستند. چنین مشخصاتی برای انجام یک آفرود سبک کافی است. برای مقایسه، زاویه‌ی ورود و خروج جیپ گرند چروکی معادل ۲۶.۲ و ۲۴ درجه است. AMG GLC43 کوپه همچنین توانایی کشیدن باری به وزن ۱۵۸۸ کیلوگرم را دارد.

مرسدس بنز

تغییرات ظاهری که این مدل را از GLC300 کوپه متمایز می‌کند شامل استفاده از تریم مشکی در بخش جلو و عقب و استفاده از یک اسپویلر در قسمت عقب می‌شود. این خودرو مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی AMG با ابعاد 255/45 در جلو و 285/40 در عقب شده است. رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز به صورت آپشن قابل سفارش هستند.

مرسدس بنز

در داخل کابین کوپه چرم مصنوعی در ترکیب با جیر استفاده شده است که دوخت‌های آنها به رنگ قرمز هستند. رنگ کمربندهای ایمنی نیز به رنگ قرمز است و در بخش‌هایی از کابین از تریم آلومینیومی استفاده شده است. GLC43 کوپه همچنین مجهز به غربیلک فرمان اسپرت و یک تایمر برای ثبت زمان در پیست است. همانند GLC300 کوپه، AMG GLC43 کوپه نیز دارای حالتهای رانندگی مختلفی است که شامل موارد Eco، Comfort، اسپرت، اسپرت پلاس و Individual می‌شوند. با انتخاب حالت اکو سیستم استاپ/استارت به طور خودکار فعال می‌شود.

مرسدس بنز

سایر تجهیزات این مدل که با مدل GLC300 کوپه یکسان هستند شامل سیستم هشدار تصادف، سیستم ترمز اضطراری، چراغ‌های LED، سیستم استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده مجهز به حافظه، صفحه نمایش ۷ اینچی، دوربین دید عقب، درب صندوق عقب برقی، آیینه‌های تاشونده به صورت برقی و سانروف است. در صورتی که سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی مرسدس بنز با نام COMMAND را روی این مدل سفارش دهید در این صورت AMG GLC43 کوپه مجهز به نمایشگر ۸ اینچی خواهد شد. همچنین امکان سفارش سیستم صوتی ۵۹۳ واتی از برند Burmester با ۱۳ عدد بلندگو در این مدل وجود دارد.

مرسدس بنز

زمان ورود به بازار AMG GLC43 کوپه برای سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ تعیین شده است که حدودا یک ماه یا دو هفته پس از به بازار آمدن GLC300 کوپه خواهد بود. این کراس اور کوپه زیبا در ۲۸ سپتامبر نخستین رونمایی عمومی خود را در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ تجربه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات