معرفی ۶ اپلیکیشن برتر آیفون در زمینه ویرایش فانتزی و حرفه ای عکس ها - زوم اپ

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
این روزها اپلیکیشن‌های ویرایش عکس از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. بنابراین در این پست از زوم اپ شما را با ۶ اپلیکیشن جذاب و فانتزی در زمینه‌ی ویرایش عکس‌ها آشنا خواهیم کرد که هر کدام به تنهایی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های iOS به حساب می‌آیند. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

کار با عکس‌ها همیشه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین اموری است که توسط گوشی‌های موبایل به انجام می رسد. ویرایش تصاویر معمولا در دو بخش فانتزی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که در بخش فانتزی بیشترین تمرکز روی افکت‌های جذاب و جالب است و در بخش حرفه‌ای تمرکز اصلی روی پارامترهای اصولی تصویر مانند کنتراست و ... است. در زیر شما را با ۶ اپلیکیشن برتر ویرایش تصاویر در آیفون آشنا خواهیم کرد که هر دو زمینه را در بر می‌گیرند. برخی اپلیکیشن‌های معرفی شده در پلت فرم اندروید و ویندوزموبایل نیز وجود دارند که می‌توانید به لینک دانلود آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

Prisma

https://cdn01.zoomit.ir/2016/7/7778b720-142a-46ed-9dee-71da44687ce3.jpg

Prisma را به جرات می‌توان یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های تاریخ گوشی‌های موبایل دانست که نتیجه‌ی خروجی آن کاملا شایسته‌ی عنوان "اثر هنری" است و عکس‌های ساده‌ی شما را طوری به طراحی‌های جذاب تبدیل می‌کند که در اکثر مواقع باور این موضوع که نتیجه‌ی خروجی، کار دست یک نقاش نیست را بسیار دشوار می‌کند. این برنامه در ابتدا تنها برای گوشی‌های آیفون منتشر شده بود که احتمالا در این مدت نمونه‌های آن را بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مشاهده کرده‌اید. سرانجام امروز نسخه‌ی اندرویدی این برنامه نیز منتشر شد و هم اکنون کاربران گوشی‌های اندروید نیز قادر به استفاده از این اپلیکیشن فوق‌العاده هستند. خوشبختانه و برخلاف تصمیم غیرحرفه‌ای MSQRD که حتی هنوز هم تمام افکت‌های موجود در نسخه‌ی آیفون را به اندروید نیاورده است، در Prisma از همین نسخه‌ی ابتدایی شاهد تمام فیلترهای موجود در برنامه هستیم. تنها موضوعی که کار با نسخه‌ی اندرویدی Prisma را دشوار می‌کند طولانی شدن زمان ادیت عکس‌ها است به طوری که برای برخی افکت‌ها باید حدود ۱ تا ۲ دقیقه منتظر بمانید تا نتیجه‌ی خروجی را مشاهده کنید. امیدواریم که این مشکل در نسخه‌های بعدی Prisma برطرف شود چرا که این تاخیرهای دقیقه‌ای آنقدر آزاردهنده هستند که در بسیاری از مواقع کاربر را از ادامه‌ی کار با برنامه خسته می‌کند. این موضوع زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که قصد اعمال یا امتحان چندین افکت را پشت سر هم داشته باشید که در آن صورت باید حداقل ۱۰ دقیقه با برنامه کار کنید تا بلکه یک نتیجه‌ی خروجی جذاب را به دست بیاورید.

از نحوه‌ی اجرا و اعمال افکت‌ها که بگذریم باید اعتراف کرد که Prisma می‌تواند لقب بهترین و حرفه‌ای‌ترین ویرایش کننده‌ی تصویر را به خود اختصاص دهد. همانطور که در نمونه عکس‌های بالا مشاهده می‌کنید نتایج خروجی این اپلیکیشن به هیچ وجه قابل قیاس با اپلیکیشن‌های دیگر نیست و همان‌قدر که Snapchat و MSQRD در بخش ویدیو غوغا کردند، Prisma در زمینه‌ی تصاویر موفقیت کسب کرده است. جالب است که اپلیکیشن‌ها به سمت حرفه‌ای شدن در حال پیشرفت هستند و شاید چند سال پیش تصور اپلیکیشن‌هایی همچون SnapChat (افکت‌های ویدیویی آن) و Prisma نیز غیرممکن بود. نکته‌ای که در کار با Prisma باید به آن توجه کنید تاثیر عکس ورودی شما در نتیجه‌ی خروجی است. هیچ معیار مشخصی برای تصاویر ورودی معین نشده است اما با توجه به تجربه‌ی کوتاهی که هنگام نوشتن این مطلب از کار با Prisma داشتیم در برخی تصاویر شاهد نتایج خارق‌لعاده‌ای بودیم و در مقابل در برخی تصاویر نیز نتیجه‌ی به دست آمده جذاب و حتی در حد ذخیره کردن نیز نبود. این اپلیکیشن دارای حجم ۶ مگابایت در اندروید و ۱۶ مگابایت در آی‌او‌اس است و برای اجرا به نسخه‌ی ۴.۱ و ۸ یا بالاتر این دو پلت‌فرم نیاز خواهد داشت. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس

Vinci

https://cdn01.zoomit.ir/2016/8/8d37e192-5c80-4191-b7ae-ba44bd1b5c27.jpg

همانطور که می‌دانید دوران Prisma آغاز شده است و با تصاویر هنری و بسیار چشم نواز و طبیعی که خلق می‌کند مورد توجه کاربران بی‌شماری قرار گرفته است به طوری که هشتگ #Prisma بیش از ۲ میلیون بار تنها در اینستاگرام استفاده شده است. در این مدت اپلیکیشن‌های بسیاری سعی کردند تا با کپی برداری از Prisma توجه کاربران را جلب کنند که اکثرا با کیفیت بد و غیرحرفه‌ای خیلی زود فروکش کردند. در این بین تنها یک اپلیکیشن را مشاهده کردیم که می‌توان آن را در حد و اندازه‌های Prisma دانست که نه تنها خدماتی مشابه و تقریبا در سطح Prisma ارائه می‌دهد بلکه نسخه‌ی مخصوص برای هر پلت‌فرم منتشر کرده است و کاربران ویندوزموبایل می‌توانند بدون نیاز به راه حل‌هایی همچون ربات تلگرامی یا‌... با نصب اپلیکیشن اختصاصی Vinci برای پلت‌فرم خود افکت‌های زیبای نقاشی را به گوشی موبایل خود بیاورند. نکته‌ی بسیار با ارزشی که در این برنامه مشاهده کردیم سرعت فوق‌العاده‌ی آن بود به طوری که حتی سنگین‌ترین افکت‌های آن نیز در کمتر از ۲۰ ثانیه به کاربر تحویل داده می‌شود که همین موضوع می‌تواند آن را نسبت به Prisma برتر کند. تعداد افکت‌ها و سطح کیفی آن‌ها تا حد بسیار زیادی به Prisma نزدیک هستند و اختلاف کیفیت و زیبایی تصاویر خروجی با اپلیکیشن Prisma قابل چشم پوشی است. این برنامه نیز مانند همتای خود برای کار به برقرار بودن ارتباط اینترنتی نیاز دارد و می‌توانید از تصاویر گالری نیز در کنار دوربین داخلی برنامه استفاده کنید. نکته‌ی جالب این است که Vinci نیز مانند Prisma از محدودیت تصاویر مربعی برخوردار است و مشخص نیست که به چه دلیل تصاویر با قالب آزاد قابلیت ویرایش شدن توسط این اپلیکیشن‌ها را ندارند. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس | ویندوزموبایل

MSQRD

https://cdn01.zoomit.ir/2016/6/a5bce55c-f66e-44a3-b3d3-4ba227b05867.jpg

MSQRD تصویر شما را به صورت سلفی روی صفحه‌ی موبایل نمایش می‌دهد با این تفاوت که صورت شما را با ماسک‌های موجود در دیتابیس خود تزئین می‌کند. شما بعد از مشاهده‌ی نتیجه‌ی خروجی می‌توانید اقدام به ضبط فیلم یا ثبت عکس از نتیجه‌ی به دست آمده توسط ماسک‌ها کنید و آن را در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید. احتمالا پیش از این اپلیکیشن‌هایی که صورت شما را تبدیل به زامبی می‌کردند را مشاهده کرده‌اید اما انصافا باید MSQRD را چندین برابر بالاتر از اپلیکیشن‌های مشابه دانست چرا که علاوه بر آنکه ده‌ها ماسک طبیعی را برای شما مهیا کرده، از شبیه‌سازی و هوش مصنوعی بسیار قوی‌تری نیز برخوردار است به طوری که قطعا در تجربه‌ی اول، از کیفیت ماسک‌ها و همچنین هماهنگی دقیق آن‌ها با حرکات صورت و لب خود متعجب خواهید شد.

نکته‌ی قابل توجهی که در زمان انتشار این برنامه وجود داشت تفاوت بسیار زیاد نسخه‌ی اندرویدی و آی‌او‌اس آن بود. در واقع نسخه‌ی اندرویدی MSQRD با وجود آنکه به طور رسمی و از طرف سازندگان اصلی منتشر شده بود، در مقابل نسخه‌ی آی‌او‌اس این برنامه حرفی برای گفتن نداشت. پیش از این ماسک‌های موجود در نسخه‌ی اندرویدی تعداد بسیار کمی را شامل می‌شد و موارد جالبی همچون Face Swap یا ماسک‌های انیمیشنی و متحرک نیز که جذابیت کار با برنامه را چندین برابر می‌کردند در نسخه‌ی اندرویدی وجود نداشتند. اما خوشبختانه در بروزرسانی‌های جدید سازندگان برنامه توجه بیشتری به اندروید نشان داده‌اند و هم اکنون در نسخه‌ی آخر این برنامه نه تنها شاهد اضافه شدن تعداد زیادی ماسک عادی و حتی قابلیت Face Swap هستیم بلکه دو ماسک متحرک نیز به برنامه اضافه شده است که نوید اضافه شدن افکت‌های انیمیشنی دیگر را در آینده‌ای نزدیک به کاربران اندروید می‌دهد. تفاوت ماسک‌های متحرک با ماسک‌های ساده‌ی موجود در اندروید عکس‌العمل نشان دادن آن‌ها به حرکت‌های شماست. برای مثال در یکی از این ماسک‌ها اگر حالت صورت خود را به صورت گریه کردن تبدیل کنید، از چشم‌های شما اشک‌هایی بزرگ و فانتزی جاری می‌شود که تماشای آن قطعا امری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خواهد بود. برای دانلود این بروزرسانی که با شماره نسخه‌‌ی 1.6.2 منتشر شده است می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس

Face Swap Live

https://cdn01.zoomit.ir/2016/6/64aaa5dd-ce21-4627-859a-d08f7afaa2e0.jpg

اپلیکیشن Face Swap Live برنامه‌ای برای گوشی‌های آیفون است که به کمک آن می‌توانید چهره‌ها را در عکس‌های دو یا چند نفره تغییر داده و با یکدیگر جا به جا کنید. اگر تجربه‌ی کار با این ابزار در اپلیکیشن MSQRD را داشته باشید قطعا از نتایج جذاب و فوق‌العاده طنزآمیز این سبک از ویرایش باخبر هستید. اگر دوست دارید چهره‌ی خود را در قالب صورت افراد دیگر مشاهده کنید می‌توانید با دانلود و نصب Face Swap Live این امر را به سادگی هرچه تمام‌تر به انجام برسانید.

کارکرد Face Swap Live به این صورت است که به محض ورود به اپلیکیشن، یک دوربین داخلی اجرا می‌شود که به طور خودکار اقدام به تعویض چهره‌ی اشخاص حاضر در عکس می‌کند. اگر تنها دو نفر در عکس وجود داشته باشند چهره‌ی آن‌ها با یکدیگر تعویض خواهد شد و در صورتی که بیش از دو نفر نیز در عکس باشند این تعویض صورت به صورت اتفاقی انجام خواهد شد و با هر بار لمس صفحه نیز این ترتیب اتفاقی تغییر خواهد کرد. درواقع برتری اصلی این برنامه نسبت به همتایان دیگر خود همین ارائه‌ی تصویر زنده از جا به جایی صورت است. برنامه‌های دیگر معمولا از شما درخواست فراخوانی دو عکسی را که قصد جا به جایی صورت بین آن‌ها را دارید می‌کنند و قادر به تغییر زنده‌ی چهره‌ها نخواهند بود. برای دانلود این نسخه‌ی رایگان این برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه آی او اس

Fuzel Collage

https://cdn01.zoomit.ir/2016/5/0f4cac1f-a42a-42a0-8cae-ebc548a1b6ce.jpg

در بین تصاویر ویرایشی، اپلیکیشن‌های ساخت Collage از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردارند به طوری که اگر سری به اینستاگرام خود بزنید احتمالا شاهد ده‌ها عکس کلاژ که از ترکیب حداقل ۳ عکس ساخته شده‌اند خواهید بود. اپلیکیشن‌های Collage اقدام به ترکیب عکس‌های شما می‌کند و با استفاده از قاب‌های زیبا و بسیار جذاب، از عکس‌های شما یک تصویر واحد می‌سازد تا علاوه بر آنکه زیبایی دو چندانی را به عکس‌ها ببخشد، امکان نمایش چند عکس مختلف در یک قاب را نیز در اختیار شما قرار دهد. برای مثال زمانی که قصد انتشار عکسی از کیک تولد خود را دارید نیازی نیست که از هر زاویه‌ی آن یک عکس مجزا منتشر کنید بلکه می‌توانید با ترکیب چند عکس مختلف از کیک تولد، آن‌ها را به کمک Fuzel Collage در یک تصویر واحد ترکیب کنید و با انتشار یک عکس، چندین تصویر را به مخاطبان خود نمایش دهید.

در Fuzel Collage شما به صد‌ها حالت مختلف برای ترکیب تصاویر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بنا بر سلیقه‌ی خود هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید. بعد از انتخاب عکس‌های مورد نظر که تعداد آن‌ها می‌تواند از ۱ تا ۱۰۰ عکس باشد Fuzel Collage اقدام به ساخت خودکار تصاویر کلاژ می‌کند و شما قادر خواهید بود تا با یک لمس، به حالت ترکیب بعدی بروید و هر کدام را که مایل بودید توسط گزینه‌ی Save To Device در گوشی خود ذخیره کرده یا به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. علاوه بر امکان ساخت تصاویر کلاژ، قابلیت‌های دیگری همچون اضافه کردن افکت به عکس‌ها، وجود استیکرهای مختلف برای چسباندن به عکس و ... نیز در برنامه مهیا شده است و به صورت هفتگی نیز می‌توانید پک‌های جدیدی را در برنامه دانلود و استفاده کنید. Fuzel Collage با حجم ۲۸ مگابایت برای اندروید ۴.۴ یا بالاتر و با حجم ۶۰ مگابایت برای آی او اس ۸ به بالا منتشر شده است و دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانلود در پلی‌استور گوگل است. اگر شما نیز برای استفاده از این برنامه و قاب‌های منحصر به فرد آن مشتاق شده‌اید می‌توانید توسط لینک‌های زیر به دانلود این برنامه بپردازید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس

PhotoDirector

https://cdn01.zoomit.ir/2016/8/433d4ef7-f098-472d-8a3e-77dc2165040a.jpg

PhotoDirector اپلیکیشنی بسیار حرفه‌ای در زمینه‌ی ویرایش تصاویر است که به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه دانست. این برنامه اقدام به ترکیب یک اپلیکیشن ویرایشگر عکس با یک اپلیکیشن ساخت تصاویر کلاژ کرده و با موفقیت در این امر توانسته اپلیکیشنی را به وجود بیاورد که دو قشر مختلف از کاربران را نشانه رفته است. این برنامه علاوه بر آنکه امکان ساخت Collage‌های جذاب را به شما خواهد داد می‌تواند عکس‌های ساده‌ی شما را نیز به تصاویر جذاب و بسیار حرفه‌ای تبدیل کند. با تماشای نمونه تصاویری که توسط PhotoDirector ویرایش شده‌اند می‌توان به قدرت بالای این برنامه اعتراف کرد. شما حتی می‌توانید اشباع رنگ‌ها را در عکس‌های خود تغییر دهید که یکی از حرفه‌ای‌ترین مراحل ویرایش عکس توسط عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود و امکان انجام آن در گوشی موبایل یکی از نکات مثبت PhotoDirector به حساب می‌آید. ویژگی جذاب دیگری که در برنامه شاهد آن بودیم امکان حذف هوشمند اشیا از تصاویر است به این صورت که با مشخص کردن ناحیه‌ای که جسم ناخواسته در آن قرار دارد این اپلیکیشن می‌توانید آن را به طور هوشمند از تصویر پاکسازی کنید. البته موفقیت و تمیز بودن این امر وابستگی مستقیم به عکس شما و محل قرار گیری شئ دارد و نباید از PhotoDirector انتظار معجره داشت. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | آی او اس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات