کیا ریو 2017 پیش از نمایشگاه خودرو پاریس، رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویری از خودروی کیا ریو ۲۰۱۷ منتشر شده است. این خودرو که قرار بود در نمایشگاه خودرو پاریس که در انتهای سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی شود، زودتر از موعد و با انتشار تصاویر رسمی به دنیا معرفی شد. برای اطلاع از جزئیات این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه جدید کیا ریو با این که خودرویی جدید و بروز است، اما تا حدودی طراحی نسخه‌های پیشین را بهبود داده است. جلوی این خودرو خشن‌تر و قسمت پشتی آن نیز عضله‌ای تر و زاویه‌دارتر شده است. نسخه‌ی سه‌دَر از این خودرو حذف شده است و تنها می‌توانید ریو ۲۰۱۷ پنج دَر را خریداری کنید. این اتفاق احتمالا به سراغ پیکانتو جدید هم بیاید و نسخه ۳ دَر آن حذف شود.

نسخه‌ی جدید ریو در ابعاد بدنه نیز تغییراتی داشته است. خودرو ۵ میلی‌متر در عرض و ۱۵ میلی‌متر در طول افزایش داشته، در حالی که فاصله بین دو محور ۱۰ میلی‌متر طولانی‌تر شده است. هم‌چنین ارتفاع آن نیز ۵ میلی‌متر کاهش را مواجه بوده است.

کیا ریو ۲۰۱۷

درون خودرو نیز همانند بیرون آن تغییرات عمده‌ای را به خود دیده است. داشبورد جدید ظاهری بسیار لوکس‌تر دارد و در همین راستا دکمه‌های مربعی شکل حذف شده‌اند و وظیفه آن‌ها به یک صفحه لمسی بزرگ سپرده شده است که کنترل سیستم صوتی‌ تصویری و ناوبری خودرو از طریق آن انجام می‌شود.

نظم بیشتر در طراحی خودرو و استفاده از رنگ‌بندی مشکی متالیک کیفیت ظاهری داخل خودرو را بسیار افزایش داده است. رنگ‌بندی صندلی در نسخه‌های پایه این خودرو تنها به رنگ‌های سیاه و خاکستری خواهد بود. در نسخه‌های دیگر این خودرو روکش چرم نیز به عنوان یک قابلیت به طراحی داخلی صندلی‌ها اضافه می‌شود. هم‌چنین قابلیت انتخاب نسخه رنگ قرمز برای طراحی داخلی نیز وجود دارد. در این نسخه رنگ صندلی ترکیبی از چرم سیاه و قرمز خواهد بود.

کیا ریو 2017

جزئیات دقیق در مورد این خودرو هنوز منتشر نشده است اما بنا به اعلام کیا، این نسخه‌ی جدید بهترین کاربری و بالاترین امنیت را در مقایسه با رقبا به مشتری ارائه می‌دهد. این خودرو هم‌چنین از جدیدترین ویژگی‌های ارتباطی این شرکت بهره می‌برد.

ویژگی دیگری نیز که با این خودرو همراه خواهد بود، بسته فرمان‌دهی اسپرت است. نسخه فعلی ریو یکی از بهترین خودروهای کلاس خود در زمینه فرمان‌دهی است.

پیشرانه‌هایی که در این خودرو استفاده خواهد شد هنوز از سوی کیا اعلام نشده است؛ اما به احتمال زیاد از دو پیشرانه ۱.۲۵ و ۱.۴ لیتری و هم‌چنین پیشرانه دیزل ۱.۱ لیتری استفاده شود.

پیشرانه جدید ۱ لیتری و توربوشارژ شده سه سیلندری کیا نیز با این خودرو همراه خواهد شد. این پیشرانه که پیش‌تر در کیا سید (Cee'd) استفاده شده بود، احتمالا در پیکانتو جدید نیز حضور داشته باشد.

کیا ریو 2017

ریو ۲۰۱۷ در چهار تیپ‌بندی مختلف با شماره‌های ۱ تا ۴ تولید خواهد شد. هم‌چنین یک نسخه GT با طراحی اسپرت نیز در کنار آن‌ها موجود خواهد بود. ریو GT که به نوعی پاسخ کیا به فورد فیستا ST است نیز در میان نسخه‌های سال ۲۰۱۷ این خودرو موجود خواهد بود. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ که سال گذشته توسط کیا معرفی شد، نیروی خود را تامین می‌کند.

کیا ریوی جدید به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس که در ۲۹ سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. این احتمال می‌رود که قیمت این خودرو نسبت به نسخه سال پیش افزایش داشته باشد. نسخه کنونی ریو با قیمت پایه ۱۰،۹۴۵ پوند به فروش می‌رسد در حالی که قیمت احتمالی خودروی جدید از ۱۱،۵۰۰ پوند شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات