مشخصات سخت افزاری گوشی Turing Phone Cadenza فاش شد؛ ۲ پردازنده اسنپدراگون 830، ۱۲ گیگابایت رم و دوربین ۶۰ مگاپیکسلی

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فنلاندی نه چندان شناخته شده Turing Robotic industries به تازگی خبر از معرفی یک گوشی هوشمند با مشخصات سخت افزاری عجیبی داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوشی هوشمند Turing Phone Cadenza قرار است تا در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. بدون شک وقتی نگاهی به لیست مشخصات سخت افزاری این گوش بیاندازید متعجب خواهید شد چرا که با چیزهایی که تابحال دیده‌اید کمی فرق دارد.

گفته می‌شود این گوشی هوشمند نه به یک بلکه به دو پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ مجهز است و این در حالی است که طبق برنامه زمانی شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۰ در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر دو پردازنده، گوشی هوشمند Turing phone Cadenza به ۱۲ گیگابایت رم که متشکل از دو رم ۶ گیگابایتی است مجهز خواهد بود که این امر دلیل نیاز به دو پردازنده را توجیه می‌کند. از آنجا که سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون ۸۳۰ تا ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند از این رو به دو رم نیاز داریم تا به ۱۲ گیگابایت رم برسیم. همچنین طبق شایعات این گوشی هوشمند به ۱ ترابایت حافظه داخلی به همراه دو درگاه کارت حافظه خارجی برای ارتقای میزان حافظه در دسترس کاربر مجهز خواهد بود.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند می‌توانیم به نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، دوربین دو گانه در جلو که دارای اندازه پیکسل ترکیبی ۲۰ مگاپیکسل هستند و دوربین ۶۰ مگاپیکسلی iMax 6K Quad در پشت دستگاه اشاره کنیم.

کادنزا

اگر با خواندن مشخصات بالا کمی شگفت زده شده‌اید شاید بد نباشد تا پشتیبانی از ۴ نانوسیم کارت و البته ۳ باتری برای تامین انرژی این گوشی هوشمند را هم به لیست مشخصات بالا اضافه کنیم؛ باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی گرافنی، باتری لیتیوم یونی ۱۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و یک سلول سوخت هیدروژنی که در مجموع ۱۰۰ وات ساعت انرژی خروجی ایجاد می‌کنند. 

از نظر نرم افزاری Cadenza به سیستم عامل Swordfish با قابلیت یادگیری زیاد (هوش مصنوعی بالا) مجهز می‌شود. احتمالا Swordfish OS یکی از نسخه‌های جانبی  Sailfish OS است. گفته می‌شود با وجود تجهیزات سخت افزاری زیادی که در این گوشی هوشمند بکار رفته ولی بازهم یک قاب فلزی سبک کار با گوشی را برای کاربر ساده می‌کند. 

در مجموع بعید به نظر می‌رسد که چنین سخت افزارهایی به صورت یکجا در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند و احتمالا در ذکر مشخصات سخت افزاری Turing phone Cadenza کمی اغراق صورت گرفته است ولی اگر واقعا شاهد یک گوشی هوشمند با چنین مشخصاتی باشیم به نظر می‌رسد قدم مهمی در پیشرفت پردازشی گوشی‌های هوشمند را شاهد خواهیم بود. نظر شما چیست؟ آیا چنین مشخصات سخت افزاری را برای این گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۷ ممکن می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات