تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به گیر اس 3 سامسونگ

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
همان طور که می‌دانید شرکت سامسونگ طی رویدادی که در نمایشگاه IFA 2016 برلین برگزار شد، از نسل جدید ساعت هوشمند خود موسوم به Gear S3 رونمایی کرد. نمایندگان زومیت که اکنون در این نمایشگاه حاضر هستند، نگاهی به ساعت هوشمند جدید سامسونگ داشته‌اند. برای مشاهده‌ی ویدئو و تصاویر اختصاصی زومیت از این گجت، در ادامه همراه ما باشید.
تبلیغات

سال گذشته سامسونگ با معرفی گیر اس 2، موفق شد تا در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های هوشمند به مسیر صحیحی وارد شود، بنابراین این شرکت امسال با اعمال تغییرات جزئی به مدل پیشین سعی دارد تا موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. گیر اس 3 در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از گیر اس 2 محسوب می‌شود که سامسونگ سعی دارد تا با افزودن تعدادی قابلیت جدید به آن، کاربران را به خرید این ساعت هوشمند بزرگ متقاعد کند.

نگاه نزدیک ویدیویی:

دانلود ویدیو 720P   |     دانلود ویدیو 360P       |     دانلود از شاتل

واژه‌ی “بزرگ” برازنده‌ی گیر اس 3 است، چرا که سامسونگ در ساخت آن کیس ۴۲ میلی‌متری و با ضخامت ۱۱.۴ میلی‌متری اس 2 را کنار گذاشته و به جای آن از یک نمونه‌ی ۴۶ میلی‌متری و با ضخامت ۱۲.۹ میلی‌متری استفاده کرده است، در عین حال سایز نمایشگر تنها با ۰.۱ اینچ افزایش به ۱.۳ اینچ رسیده است. سامسونگ می‌گوید که “ساخت ساعت‌های لوکس با ابعاد بزرگ به امری مرسوم بدل شده است”، بنابراین چنانچه به ساعت‌های کوچک‌تر علاقه دارید، باید محصولات تولید‌کنندگان دیگر را انتخاب کنید.

Gear S3 / گیر اس ۳

با این حال فضای اضافی موجود در کیس جدید، امکان اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی را فراهم کرده است. تمام نسخه‌های اس 3 از وجود اسپیکر و جی‌پی‌اس بهره می‌برند، این در حالی است که سال گذشته قابلیت‌های یاد شده صرفا در نسخه‌ی 3G گیر اس 2 وجود داشت. در کنار NFC که برای پرداخت‌های موبایل استفاده می‌شود، این بار سامسونگ MST را نیز به ساعت هوشمند خود اضافه کرده است تا این گجت در درگاه‌های swipe-only‌ نیز قابل استفاده باشد. سامسونگ نسخه‌ای از گیر اس 3 را نیز تدارک دیده است که از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند.

Gear S3 / گیر اس ۳

سامسونگ مدعی است که عمر باتری نسخه‌ی LTE گیر اس 3 به سه تا چهار روز می‌رسد، البته ادعای سامسونگ در حال حاضر قابل تایید نیست، زومیت در آینده، صحت این موضوع را بررسی خواهد کرد. احتمالا سامسونگ عمر باتری یاد شده را با در نظر گرفتن حالت “watch only” اعلام کرده است، گیر اس 3 در ۵ درصد پایانی عمر باتری خود وارد این حالت می‌شود و در طی آن به مدت ۲۴ ساعت، صرفا اس 3 صرفا زمان را نمایش می‌دهد. با این وجود عمر باتری چهار ساعته به خصوص با در نظر گرفتن جی‌پی‌اس و LTE بسیار خوشبینانه به نظر می‌رسد. سال گذشته در بررسی‌ زومیت عمر باتری نسل گذشته‌ی این ساعت هوشمند در بدترین حالت، یک روز کامل بود و در استفاده‌ی متوسط نیز تا دو روز و حتی بیشتر نیز ما را همراهی کرد.

Gear S3 / گیر اس ۳

اگرچه سامسونگ با افزایش سایز نمایشگر، آن را به ۱.۳ اینچ رسانده، اما رزولوشن ثابت مانده و ۳۶۰x۳۶۰  است. اما سامسونگ قابلیت جدید را به این نمایشگر اضافه کرده است که مدل سال گذشته از آن بی‌بهره بود، نمایشگر گیر اس 3 قادر است تا در تمام مدت و به صورت تمام‌رنگ روشن بماند، این موضوع به مفهوم آن است که نمایشگر نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ نسبت به گیر اس ۲ که در حالت آماده‌باش تنها ۸ رنگ را به نمایش می‌گذاشت، بر روی مچتان ظاهر بهتری خواهد داشت.

Gear S3 / گیر اس ۳

سامسونگ گیر اس 3 را با دو نوع طراحی کلاسیک و فرانتیر روانه‌ی بازار خواهد کرد. نسخه‌ی کلاسیک از جنس فولاد ضد زنگ است و سطح نقره‌ای و صیقلی آن ظاهری مشابه ساعت‌های کلاسیک به آن بخشیده است، اما فرانتیر به رنگ مشکی مات بوده و در حقیقت ظاهری اسپرت دارد. انتخاب یکی از این دو نسخه مسلما به سلیقه‌ی فرد بستگی خواهد داشت، اما براساس تجربه‌ی استفاده‌ی کوتاه ما از این ساعت‌ها، سطح صیقلی نسخه‌ی کلاسیک باعث می‌شد که اثر انگشت بر روی بدنه‌ی آن باقی بماند، اما مات بودن رنگ نسخه‌ی فرانتیر، این تجربه‌ی نسبتا ناخوشایند را در بر نداشت. گیر اس 3 کلاسیک و فرانتیر از سخت‌افزار یکسانی بهره می‌برند، اما تنها فرانتیر با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE عرضه خواهد شد.

Gear S3 / گیر اس ۳

در هر صورت سامسونگ بیشتر بر روی استایل تمرکز داشته است و به نظر می‌رسد که عملکرد بسیار خوبی هم در این خصوص داشته است. سامسونگ می‌گوید که یکی از دلایل اصلی استقبال کاربران از گیر اس 2، طراحی کلی آن بوده است، بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که این شرکت کره‌ای در نسخه‌ی جدید از ساعت هوشمند خود، تمرکز بیشتری بر روی بهبود طراحی آن داشته است.

Gear S3 / گیر اس ۳

بهبودهای صورت گرفته، تنها محدود به سخت‌افزار نمی‌شود، سامسونگ با اعمال تغییراتی در رابط کاربری گیر اس 3 که کماکان مبتنی بر تایزن است، وابستگی آن را به حلقه‌ی چرخان دور نمایشگر افزایش داده است تا به این ترتیب کاربران حین استفاده از ساعت خود، کمتر مجبور به سوایپ کردن بر روی نمایشگر شوند. به عنوان مثال، اکنون می‌توان برای پاسخ به تماس‌ها به جای سوایپ به چپ یا راست، حلقه‌ی دور نمایشگر را به سمت چپ یا راست چرخاند. لازم به ذکر است که تغییرات یاد شده، در قالب بسته‌ی بروزرسانی نرم‌افزاری به اس 2 نیز اضافه خواهد شد.

Gear S3 / گیر اس ۳

اگرچه تغییرات اعمال شده، بنیادی و انقلابی نیستند، اما می‌توانند سامسونگ را به پیشرو صنعت ساعت‌های هوشمند بدل کنند. گیر اس 3 با قابلیت کنترلی منحصربه فرد خود به روند فاصله گرفتن خود از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ور ادامه می‌دهد و از لحاظ سنسورهای به کار رفته نیز می‌تواند با اپل واچ برابری کند یا حتی از آن پیشی بگیرد. سامسونگ لزوما ویژگی جدیدی را به گیر اس 3 اضافه نکرده است که تردید کاربران را نسبت به ساعت‌های هوشمند، به عنوان یک گجت ضروری، برطرف کند، اما به نظر می‌رسد که عملکرد سامسونگ در ارتقای یکی از بهترین گزینه‌های موجود، بسیار خوب بوده باشد.

Gear S3 / گیر اس ۳
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات