TP-Link از دو گوشی هوشمند جدید نفوس X1 و نفوس X1 Max رونمایی کرد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
TP-Link یکی از شرکت‌های معروف تولیدکننده‌ی تجهیزات شبکه است. این شرکت مدتی است که به بازار تلفن همراه نیز وارد شده و تا کنون تعدادی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود را به بازار عرضه کرده است. ایفا ۲۰۱۶ نیز فرصت مناسبی برای این شرکت چینی بود تا از دو محصول جدید خود رونمایی کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اکثر کاربران نام TP-Link را در کنار تجهیزات شبکه می‌شناسند. اما این شرکت چینی از ابتدای سال جاری میلادی تصمیم گرفته تا در بازار گوشی‌های هوشمند نیز فعالیت داشته باشد.تی‌پی-لینک تا کنون چند گوشی میان‌رده وپایین‌رده‌ی خود را با نام‌های C5، C5L و C5 Max به بازار عرضه کرده است. نمایشگاه IFA 2016 نیز فرصت مناسبی برای این شرکت بود تا دو گوشی جدید خود با نام‌های Neffos X1 و Neffos X1 Max را معرفی کند.

با نگاهی کلی به طراحی این دو گوشی، متوجه شباهت آنها به Axon 7 می‌شویم. البته در نگاه اول نمی‌توان تشخیص داد که این گوشی‌ها توسط یک تولیدکننده‌ی تازه‌کار گوشی‌های هوشمند طراحی و ساخته شده باشند. جنس بدنه‌ی هر دو مدل فلزی است و انحنایی زیبا در پشت آنها وجود دارد. پنل جلویی گوشی‌ها نیز مجهز به یک صفحه‌نمایش خمیده‌ی 2.5D است که امروزه در اکثر گوشی‌های حرفه‌ای به چشم می‌خورد. محافظ این صفحات نمایش نیز از نوع گوریلا گلس است. البته در مورد نسخه‌ی این محاظ خبری منتشر نشده است.

مدل نفوس ایکس ۱ مکس، نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر است که مجهز به صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی ۵.۵ اینچی IPS با کیفیت 1080p است. این مدل درنسخه‌هایی با حافظه‌ی رم ۳ یا ۴ گیگابایتی و حافظه ی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شود. مدل ایکس ۱ مشخصاتی میان‌رده دارد. این مدل به یک صفحه‌نمایش‌ ال‌سی‌دی ۵ اینچی IPS با کیفیت 720p مجهز است و شرکت سازنده، آن را در نسخه‌های مجهز به ۲ یا ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۲۲۵۰ میلی‌آمپری عرضه خواهد کرد.

tp-link neffos

هر دوی این گوشی‌ها به پردازنده‌ی Helio P10 مجهز هستند و از حافظه‌ی جانبی میکرو‌ اس‌دی  تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم f/2.0 و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، از دیگر مشخصات مشترک گوشی‌های جدید TP-Link هستند. علاوه بر آن، یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر دوربین هر دو مدل تعبیه شده است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز هر دوی این مدل‌ها به اندروید ۶.۰ مارشمالو مجهز هستند.

مدیر عامل TP-Link، جفری چائو در مورد ورود به بازار گوشی‌های هوشمند ااعلام کرده که آنها قصد دارند از یک شرکت تازه کار در این بازار، به برندی قابل اعتماد تبدیل شوند. او ماموریت شرکتش را برقراری ارتباط بین همه‌ی افراد و کاربران می‌داند.

قیمت عنوان شده برای گوشی های جدید تی‌پی-لینک، ۲۴۹ یورو برای برای X1 Max و ۱۹۹ یورو برای X1 است. هر دوی این مدل‌ها در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی عرضه خواهند شد. در مورد تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ها خبری منتشر نشده اما به نظر می‌رسد کمپانی چینی گوشی‌های جدید خود ر در سه‌ماهه‌ی آخر سال جاری میلادی عرضه کند.

نظر شما چیست؟ آیا TP-Link می‌تواند در بازار گوشی‌های هوشمند نیز مانند بازار تجهیزات شبکه موفق باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات