۲۳ چهره معروفی که صبح خیلی زود بیدار می‌شوند

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
سحرخیزی عادت مفید و البته سختی است که همه از آن استقبال نمی‌کنند. اما چهره‌های معروفی هستند که آن را به کار می‌گیرند.
تبلیغات

بیدار شدن از خواب هنگام طلوع خورشید به مدیرانی مانند تیم کوک، مدیرعامل اپل و کوین اولری سرمایه گذار "Shark Tank" اجازه می‌دهد که وظایف کاری خود را زودتر از تمام مردم خواب دنیا انجام دهند.

از این رو ساعت‌های اضافه‌ی حاصل از این سحرخیزی، به آن‌ها فرصت می‌دهد که با حواس پرتی کمتر و انرژی تازه‌تر به انجام بعضی کارها نظیر امور خلاقانه، ورزش مناسب و گذران وقت با خانواده بپردازند. البته باید به این نکته توجه داشت که بیدار شدن زودتر به معنای کمبود خواب نیست و باهوش‌ترین رهبران دنیا هم درک می‌کنند که یک خواب کامل، ابزاری کاربردی و موثر در پیشبرد کارها است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل

تیم کوک

این غول تکنولوژی به سحرخیزی معروف است. بنا به گزارشی، تیم کوک وی هر روز صبح ساعت ۳:۴۵ از خواب بیدار می‌شود، یک ساعت ایمیل‌هایش را بررسی می‌کند، پس از آن به باشگاه ورزشی می‌رود، بقیه‌ی ایمیل‌ها را در استارباکس چک می‌کند و در نهایت به دفتر کار خود می‌رود. تیم کوک در این خصوص می‌گوید: "البته وقتی شما عاشق کار خود باشید، به فعالیت‌های خود به چشم کار نگاه نمی‌کنید."

میشل اوباما

میشل اوباما

در حالی که باراک اوباما به کم خواب بودن معروف است اما در برابر همسرش حرفی برای گفتن ندارد. میشل اوباما در گفتگو با اپرا می‌گوید که هر روز ۴:۳۰ صبح قبل از فرزندانش از خواب بیدار می‌شود.

او در ادامه می‌گوید: "اگر ورزش نکنم احساس خوبی نخواهم داشت و افسرده خواهم شد."

تیم آرمسترانگ، مدیرعامل AOL

تیم آرمسترانگ

مدیر اجرایی سابق گوگل در گفتگو با گاردین می‌گوید که خیلی اهل خواب نیست و هر روز در ساعت ۵ یا ۵:۱۵ از خواب بیدار می‌شود، ورزش می‌کند، کتاب می‌خواند، سایت‌ها را مرور می‌کند و با دختر وسط خود که او هم سحرخیز است وقت می‌گذراند. آرمسترانگ می‌گوید که سعی می‌کند تا قبل از ساعت ۷ صبح ایمیلی ارسال نکند.

اورسلا برنز، مدیرعامل زیراکس

اورسلا برنز

برنز که هر روز صبح ساعت ۵:۱۵ از خواب بیدار می‌شود، از ساعات اولیه‌ی صبح برای چک کردن ایمیل‌هایش استفاده کرده و گاهی اوقات تا نیمه شب کار می‌کند. او همچنین زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهد و دو روز در هفته با یک مربی خصوصی تمرین می‌کند.  

جف ایملت، مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک

جف ایملت

ایملت در گفتگو با Fortune می‌گوید که هر روز صبح در ساعت ۵:۳۰ برای تمرینات قلبی عروقی از خواب بیدار می‌شود و در طول آن مقاله می‌خواند و شبکه‌ی CNBC‌ را تماشا می‌کند. او می‌گوید که ۲۴ سال است که هفته‌ای ۱۰۰ ساعت کار می‌کند.

ایندرا نویی، مدیرعامل شرکت پپسی

ایندرا نویی

نویی هر روز ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌شود و در گفتگو با Fortune می‌گوید: "می‌گویند خواب هدیه‌ای از طرف خدا است. هدیه‌ای که هرگز از آن نصیبی نبرده‌ام!"

او در یک سخنرانی می‌گوید که هیچ گاه دیر‌تر از ۷ صبح در محل کار حاضر نشده است.

دن لی، مدیر شرکت NextDesk

دن لی

دن لی در مصاحبه با Tech Insider گفته است که هر روز صبح ساعت ۳:۳۰ از خواب بیدار می‌شود و این کار هر کسی نیست. اولین کاری که لی انجام می‌دهد نوشیدن دو لیتر آب به همراه دو فنجان قهوه و یک اسموتی است. سپس ۳۰ دقیقه از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهد.

ساعت ۵:۱۵ صبح لی در سالن ورزش است و تا ۶:۱۵ تمرین می‌کند. به مدت یک ساعت دوش می‌گیرد، صورتش را اصلاح می‌کند و به محل کار خود می‌رود تا در ساعت ۷:۱۵ پشت میز کارش حاضر باشد و روز کاری خود را شروع کند.

جک دروسی، مدیرعامل Square و توییتر

جک دروسی

بنا به گفته‌ی مجله‌ی نیویورک، بنیان‌گذار توییتر هر روز ساعت ۵:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شود تا هم مراسم مراقبه‌ی خود را داشته باشد و هم شش مایلی را پیاده‌روی کند.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل شرکت فیات کرایسلر

سرجیو مارچیونه

مارچیونه هر روز از ساعت ۳:۳۰ شروع به کار می‌کند تا نگاهی بر وضعیت بازار اروپا داشته باشد. یکی از مدیران در خصوص برنامه و اخلاق کاری مارچیونه می‌گوید: سرجیو روز هشتمی‌ در هفته اختراع کرده است که ما در آن کار می‌کنیم. مدیر دیگری می‌گوید: وقتی در ایتالیا تعطیلات بود او برای کار به آمریکا می‌آمد و وقتی در آمریکا تعطیلات بود به ایتالیا می‌رفت.

کوین اولری مدیرعامل شارک تانک

کوین اولری

اولری پس از چک کردن بازارهای اوراق قرضه، به مدت ۴۵ دقیقه مشغول تمرین با الپتیکال یا دوچرخه سواری و تماشای برنامه‌های مربوط به کسب و کار تلویزیون می‌شود. به این ترتیب پس از یک ساعت مطالعه و پژوهش ساعت ۹:۳۰ در محل کار خود حاضر می‌شود.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی

باب ایگر

ایگر می‌گوید که هر روز صبح ساعت ۴:۳۰ از خواب بیدار می‌شود. او در گفتگو با Fortune عنوان می‌کند: "ساعات اولیه‌ی صبح برای من بسیار سازنده و بدون اتلاف است. در این ساعات دوچرخه‌سواری می‌کنم، هفته‌ای دوبار با دستگاه‌های هوازی کار می‌کنم، با مربی تمرین می‌کنم و وزنه‌برداری انجام می‌دهم. در این لحظات به خوبی می‌توان فکر کرد. من بر این باور هستم که ورزش استرس را تسکین می‌دهد و به بهبود توان کاری کمک می‌کند."

بیل جرج به عنوان استاد مدرسه‌ی بازرگانی‌هاروارد‌، مدیرعامل سابق مدترونیک، روش کاری ایگر را دریچه‌ای به سوی ایده‌های جدیدتر و خلاقانه‌تر معرفی می‌کند.

ریچارد برانسون، مدیرعامل گروه ویرجین

ریچارد برانسون

برانسون در مصاحبه‌ای با Business Insider می‌گوید که حتی وقتی در جزیره‌ی خصوصی خود در حال استراحت است، صبح‌ها ساعت ۵:۴۵ از خواب بیدار می‌شود. او نهایت تلاش خود را می‌کند تا از ساعات اولیه‌ی قبل از صبحانه استفاده کند و سپس به محل کار برود.  

مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز

مری بارا

بارا مانند همتای پیشین خود دنیل آکرسون (مدیر اجرایی فعلی جنرال موتورز) سحرخیز است. بنا به مشخصات درج شده از وی در پروفایل او در نیویرک تایمز، بارا حتی قبل از مدیرعامل شدن در ساعت ۶ صبح در دفتر کار خود حاضر بود.

بیل گراس بنیان گذار PIMCO

بیل گراس

روز کاری گراس کمی زودتر از یک صبح زود شروع می‌شود! او ساعت ۴:۳۰ از خواب بیدار می‌شود تا وضعیت بازار را بررسی کند و ساعت ۶ پشت میز کارش حاضر باشد.

مارتا استوارت، نویسنده آمریکایی

مارتا استوارت

سخت‌کوشی استوارت در موفقیت‌های وی مشهود است اما بعضی از بخش‌های دیگر زندگی وی از جمله ساعات خواب او نادیده مانده است. استوارت قبل از رسیدن خدمه‌ی خود در ساعت ۶:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شود. به حیوانات خانگی خود (اسب، الاغ و بیش از ۲۰۰ مرغ) صبحانه می‌دهد.

ضمن این که تا آخر شب بیدار می‌ماند و مطالعه می‌کند یا به تماشای تلویزیون می‌نشیند. او در مصاحبه‌ای گفته است: "این سبک زندگی خسته کننده است و همیشه می‌گویم که خواب خودش می‌آید." استوارت فقط ۴ ساعت در روز می‌خوابد.

کارا گلدین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Hint Water

کارا گلدین

طی مصاحبه‌ای با Business Insider، هینت واتر می‌گوید که راس ساعت ۵:۳۰ از خواب بیدار می‌شود، تقویم خود را نگاه می‌کند، ایمیل‌های خوانده نشده را می‌خواند تا مطمئن شود هیچ کار ضروری تا قبل از شام از قلم نیفتاده باشد.

پس از پایان این کارها، قهوه‌ی خود را می‌نوشد و با شوهرش به پیاده‌روی می‌رود تا پس از آن در ساعت ۷:۱۵ در محل کار خود حاضر شود.  

 دیوید کوش، مدیرعامل ویرجین آمریکا

دیوید کوش

کوش روز خود را این گونه توصیف می‌کند، ساعت ۴:۱۵ صبح از خواب بیدار می‌شود، ایمیل مورد نظر خود را ارسال می‌کند، به رادیو ورزشی گوش می‌دهد، مقاله‌ای می‌خواند و در سالن ورزشی دوچرخه می‌زند.

دارل کاونز ، مدیرعامل شرکتZulily

دارل کاونز

مدیر عامل این شرکت خرده فروشی آنلاین هر روز صبح ساعت ۶ از خواب بیدار می‌شود (به وقت غرب ایالات متحده).

او می‌گوید: "بخشی از اعلام الارم بیدار شدن من پیش نمایشی از تصویر بروزرسانی شده‌ی محتوای سایت است. بنابراین اولین کاری که انجام می‌دهم مقایسه‌ی سایت با تصویر مورد نظر است تا تطابق بین آن‌ها برقرار باشد. "

سالی کراچک، مدیرعامل و بنیان گذار Ellevest

سالی کراچک

یکی از مدیران سابق شرکت درباره‌ی کراچک در لینکدین می‌گوید: در هیچ زمانی به اندازه‌ی ساعت ۴ صبح، کارایی کراچک بالا نیست. کراچک می‌گوید: "یک فنجان قهوه دم می‌کنم. نور چراغ‌ها را در حالت کم نگه می‌دارم و به گربه‌ی دخترم اجازه می‌دهم که کنار رایانه‌ام بخوابد."

او در توضیحات خود اضافه می‌کند که در این ساعت از زمان ذهن او در روشن‌ترین و خلاق‌ترین حالت خود قرار دارد و هنوز درگیر مکالمات داخلی نشده است. او در ادامه می‌گوید: "در این بازه‌ی زمانی از روز، ایده‌های درهم و برهمی به ذهنم خطور می‌کنند که بعضی از آن‌ها واقعا خوب هستند."

هوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس

هوارد شولتز

بنا به گزارش Portfolio.com شولتز روز خود را با تمرینات ورزشی شروع می‌کند که معمولا دوچرخه سواری به همراه همسرش است اما تا ساعت ۶ خود را به دفتر کار می‌رساند.

تیم گان، مشاور Project Runway

تیم گان

این نماد دنیای مد روز کاری خود را از ۵:۳۰ صبح شروع کرده و در حین خواندن نیویورک پست، قهوه‌ی خود را می‌نوشد.

وی یکی از طرفداران سرسخت سحرخیزی است. او در ادامه توضیح می‌دهد که عاشق بیدار شدن قبل از طلوع خورشید است و حتی روزهای تعطیل خود را با ۵۰ دراز و نشست در تختخواب شروع می‌کند.

ویتوریو کولاو، مدیرعامل وودافون

ویتوریو کولاو

به گزارش گاردین، او هر روز ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شود و بعد از تمرینات ورزشی تا حدود ۱۰:۴۵ شب کار می‌کند. در این فاصله‌ی زمانی چرت کوتاهی می‌زند و شام را با خانواده صرف می‌کند و راس ساعت ۱۱:۳۰ شب به تختخواب می‌رود.

پل انگلیش، از بنیان‌گذاران کایاک

پل انگلیش

انگلیش در گفتگو با Inc می‌گوید: «راس ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شوم، معمولا چند دقیقه قبل از این که از تختخواب جدا شوم ذهن خود را در یک مدیتیشن کوتاه آرام می‌کنم و پس از چک کردن ایمیل در گوشی همراهم به ورزش مشغول می‌شوم. حدود ۱۰ سال است که تمرین یوگا انجام می‌دهم و یک اتاق مخصوص مراقبه در منزل خود ساخته‌ام."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات