سامسونگ سهام خود در چهار کمپانی بزرگ را فروخت

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ سهامش در چهار کمپانی بزرگ را فروخته است تا بتواند در تجارت‌های اصلی خود بیشتر سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

کمپانی سامسونگ از جمله برندهایی است که سالیانه هزینه‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف از جمله بخش تحقیق و توسعه صرف می‌کند. این غول کره‌ای به تازگی اعلام کرده است به منظور سرمایه‌گذاری بیشتر در تجارت‌های اصلی خود قصد دارد سهامش را در چهار کمپانی بزرگ به فروش برساند.

سامسونگ سهام‌دار کمپانی‌های مختلفی چون ASML Holdein NV و Seagate Technology Plc است. این شرکت کره‌ای در بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرده است نیمی از سهام خود در هلدینگ ASML و کل ۴.۲ درصد از سهام موجود در سیگیت را به فروش می‌رساند. همچنین سامسونگ قصد دارد ۰.۷ درصد کل سهام خود در شارپ و ۴.۵ درصد سهمِ Rambus Inc را به فروش برساند.

سخنگوی سامسونگ به رویترز گفته است که مجموع فروش این سهام بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود ولی از اعلام جزئیات بیشتر شامل زمان فروش سهام خودداری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ در حال فروش نیمی از سهام خود در ASML به مبلغ ۶۰۶ میلیون یورو (۶۵۷.۹۹ میلیون دلار) بوده است. ضمن اینکه فروش مجموع سهام این غول کره‌ای در سه کمپانی رامبوس، سیگیت و شارپ نیز ۴۵۶.۴ میلیون دلار بوده است.

از آنجا که تمرکز سامسونگ بیشتر روی تجارت‌های اصلی خود بوده و بیشتر منابع را در این بخش هزینه کرده است، سامسونگ الکترونیکس و دیگر زیر مجموعه‌های گروه سامسونگ از توجه پیوسته‌ی این کمپانی بی‌بهره بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات