تماشا کنید: آیفون 7 زیر فشار کار زیاد صدای عجیبی تولید می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خریداران آیفون 7 ویدیوهایی منتشر کرده‌اند که نشان از انتشار صدا توسط آیفون‌های جدید در فشار کاری بالا دارد.
تبلیغات

شماری از آیفون‌های اپل در روزهای اول پس از عرضه با مشکلاتی همراه بودند. در مورد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز به نظر مشکلاتی وجود دارد، بطوریکه برخی از کاربرانی که این گوشی هوشمند را در اختیار دارند، از انتشار صدایی شبیه به صدای فن در لپ‌تاپ‌ها، زمانی که پردازش‌های سنگین توسط گوشی انجام می‌شود، خبر داده‌اند.

این موضوع برای اولین بار توسط استفان هکت از 512Pixels مورد توجه قرار گرفته و سپس سایر خریدران آیفون‌های اپل نیز به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط خریداران این گوشی هوشمند، زمانی که آیفون‌های جدید در فشار کاری بالایی قرار می‌گیرند، صدایی شبیه به صدای فن در لپ‌تاپ‌ها از این گوشی‌های هوشمند قابل شنیدن است. هکت برای اثبات سخنان خود، ویدیویی را نیز در یوتیوب منتشر کرده که صدای آیفون خود را در آن منتشر کرده است.

مشکل مطرح شده توسط هکت در مدت کوتاهی توسط سایر کاربران نیز تایید شده، بطوریکه دارل اثرینگتون، کارمند سابق روابط عمومی اپل و نویسنده‌ی کنونی TechCrunch نیز به این موضوع اشاره کرده که آیفون وی نیز چنین صدایی تولید می‌کند.

انتظار می‌رود این مشکل به دلیل درگیر شدن هسته‌های پردازشی پرقدرت A10 Fusion باشد که در صورت سنگین شدن پردازش‌ها وارد عمل می شوند. همانطور که اشاره کردیم، صدای تولید شده شبیه به صدایی است که فن لپ‌تاپ در زمان انجام پردازش‌های سنگین و نیاز برای تعدیل دمای پردازنده از خود تولید می‌کند. با توجه به اینکه آیفون‌های اپل فنی در درون خود ندارند، از این‌رو احتمالا این صدا توسط پردازنده‌ی جدید تولید می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این صدا در تمام آیفون‌های جدید اپل قابل شنیدن است یا تنها شماری از این گوشی‌های هوشمند به این مشکل مبتلا هستند. در صورتی که این موضوع در تمام آیفون‌های اپل قابل رویت باشد، پس شاید اپل از روشی جدید برای کاهش دمای پردازنده استفاده کرده که البته صدای نه چندان جالبی تولید می‌کند، حال آنکه در صورت وجود چنین سیستمی باید در کالبدشکافی‌های انجام شده روی این گوشی‌های هوشمند نیز شاهد برملا شدن حربه جدید اپل بودیم.

مرکز پشتیبانی اپل پس از تماس هکت از وی خواسته تا برای تعویض گوشی‌هوشمند خود به یکی از فروشگاه‌های اپل مراجعه کند. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا این مشکل نیز همچون انفجار باتری برای گلکسی نوت ۷، اپل را با چالش روبرو خواهد کرد؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات