بازار پی سی تکان خورد؛ پیش بینی اینتل از افزایش درآمدش در طول سه ماهه سوم سال 2016

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل پیش بینی درآمد سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را به علت تغییرات مثبت بازار پی‌سی به ۱۵.۹ میلیارد دلار افزایش داد.
تبلیغات

اینتل اعلام کرده که پیش‌بینی خود از درآمد سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را به دلیل تغییرات مثبت در بازار پی‌سی از ۱۵.۳ میلیارد دلار به ۱۵.۹ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

این کمپانی پیش از این اعلام کرده بود که انتظار دارد تا در فصل سوم سال ۲۰۱۶ درآمدی ۱۴.۴ تا ۱۵.۴ میلیارد دلاری کسب کند. به طور حتم این کمپانی برآوردهای خود را با مشاهده‌ی افزایش تقاضا در چرخه‌ی تولید پی‌سی تغییر داده است. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ در جهان شواهدی را نیز دال برای افزایش تقاضا در بازار پی‌سی‌ها پیش‌بینی کرده است. این نشانه‌های کمیاب را باید خبر خوبی برای اینتل خواند که برنامه‌ای را برای اخراج بیش از ۱۲٫۰۰۰ نفر از نیروهای خود در دست دارد.

اینتل همچنین حاشیه‌ی سود سه ماهه‌ی سوم را حدود ۶۲ درصد با تقریب کاهش یا افزایش دو درصدی پیش بینی کرده است، حال آنکه حاشیه‌ی سود فصل گذشته برای این کمپانی ۶۰ درصد اعلام شده بود. این موضوع را می‌توان در نتیجه‌ی افزایش تقاضا برای پی‌سی‌ها پیش‌بینی کرد.

انتظار می‌رود اینتل در سه ماهه‌‌ی سوم هزینه‌ای ۵.۲ میلیارد دلاری را برای تحقیق و توسعه و بازاریابی متحمل شود که ۱۰۰ میلیون دلار بیش از هزینه‌ی این کمپانی در پیش بینی‌های اولیه انجام شده است. همچنین باید به سود و زیان دهی این کمپانی نیز اشاره کرد که براساس برآوردهای انجام شده انتظار می‌رود اینتل متحمل ضرر خالص ۱۲۵ میلیون دلاری شود که در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه، ۷۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

برآوردهای جدید اینتل را باید نشانه‌ی خوبی برای فروش بالای پردازنده‌های نسل هفتم اینتل بدانیم که با نام کبی لیک شناخته می‌شوند. اینتل اعلام کرده که از ۳۱ آگوست این تراشه‌ها را راهی بازار خواهد کرد و از این‌رو باید از سپتامبر سال جاری شاهد عرضه‌ی محصولات متنوعی مبتنی بر کبی لیک‌های اینتل توسط تولیدکنندگان باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات