عملکرد کلید هوم آیفون ۷ اپل به تماس با پوست وابسته است

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از کاربران آیفون 7 و 7 پلاس اپل اعلام کرده‌اند دکمه هوم گوشی آنها تنها با تماس پوستی کار می‌کند.
تبلیغات

اپل در حالی از آیفون 7 رونمایی کرد که دکمه‌ی هوم این گوشی به لطف استفاده از موتور هپتیک، عملکرد جدیدی پیدا کرده و از حالت فیزیکی خارج شده است. اما برخی از کاربران آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که به تازگی گوشی خود را دریافت کرده و با آن کار کرده‌اند اعلام می‌کنند این کلید تنها با تماس پوستی کار می‌کند.

این موضوع از این حیث اهمیت دارد که رفته‌رفته به فصول سرد سال نزدیک می‌شویم و این کاربران مدعی شده‌اند که با این اوصاف با دستکش، آستین لباس یا در هر صورتی که انگشت شما پوشیده شده باشد نمی‌توان با استفاده از دکمه هوم، گوشی را قفل‌گشایی کرد.  از طرف دیگر با توجه به سیستم قفل جدید iOS 10، هیچ راهی جز فشردن دکمه هوم برای دسترسی به صفحه‌ی وارد کردن رمز قفل‌گشایی وجود ندارد.

تست‌های انجام شده به ویژه در وب‌سایت مک‌رومرز که با استفاده از دستکش مخصوص صفحات لمسی انجام شده به خوبی آیفون 6 اس پلاس را آنلاک می‌کند ولی روی آیفون 7 پلاس هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یکی از کاربران در توئیتر نیز اعلام کرده است که برخی از این دستکش‌ها روی آیفون 7 کار می‌کنند و برخی دیگر چنین توانایی را ندارند.

همان طور که اکثر ما می‌دانیم، دکمه هوم آیفون 7 دیگر به صورت فیزیکی کار نمی‌کند و با استفاده از موتور هپتیک به نوعی کاربرد آن دیجیتالی شده است. از آنجایی که این دکمه به تماس با پوست نیاز دارد، مجاب می‌شویم که دکمه هوم آیفون 7 از تاچ ‌آی‌دی برای کارکردن استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه قفل‌گشایی آیفون 7 با استفاده از دستکش تقریبا غیرممکن است، قابلیت Raise to Wake در نظرگرفته شده در آی‌اواس 10 می‌تواند شما را از فشردن فیزکی دکمه هوم برای دسترسی به صفحه‌ی قفل گوشی بی‌نیاز کند. با این وجود همچنان قفل‌گشایی دستگاه نیاز به تماس پوستی دارد.

نظر شما درباره‌ی این ادعا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات