خودروهای هیوندای در ایران تولید می‌شود

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل کرمان‌ موتور از تولید خودورهای برند کره‌ای هیوندای در ایران اطلاع داد.
تبلیغات

سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور در مورد همکاری جدید کرمان موتور با برندهای خودروسازی دنیا اعلام کرد: «بر اساس قرار داد جدید که با شرکت هیوندای کره‌جنوبی به امضاء رسیده، قرار است خودروهای این برند از دی‌‌ماه امسال در ایران تولید خواهد شد.»

بر این اساس تولید خودروهای هیوندای در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل کرمان خودرو در مورد اتومبیل‌های این برند کره‌ای که امسال در کشور تولید خواهند شد، بیان کرد: «از زمستان امسال در نخستین گام دو خودروی هیوندای i10 و هیوندای i20 در کارخانه‌ی کرمان موتور آغاز خواهد شد و توان خود را برای تولید و عرضه‌ی محصولات به‌روز و با کیفیت این برند به گار خواهیم گرفت.»

فیروزی گفت: «لغو تحریم‌ها فصل تازه‌ای در اقتصاد ایران و به ویژه صنعت خودورسازی سازی کشور گشوده است. خودروسازان بخش خصوصی قراردهایی با برندهای خودروسازی به عنوان شرکای جدیدشان به امضاء می‌رسانند. این کار سبب اشتغال‌زایی بیشتر شده و حق انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران خودرو می‌گذاد. شرکت‌های ایرانی باید با قراردادهای جوینت ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) یا انتفاعی، به غیر از مزایای مالی مشترک از دانش و تکنولوژی شرکای خارجی خود بهره‌مند شوند.»

او افزود: «اولین اصلی کرمان موتور گسترش همکاری با شرکای فعلی و آغاز همکاری با خودروسازان معتبر دنیا به عنوان شرکای جدید در کنار افزایش کیفیت خودروهای تولیدی و توسعه‌ی سبد محصولات است. به همین دلیل قرارداد این شرکت با هیوندای کره‌ جنوبی منعقد شده است.»

خودروهای i10 و i20 دو محصول هاچ‌بک و ارزان قیمت شرکت هیوندای کره‌جنوبی محسوب می‌شوند که تولیدشان در کشور می‌تواند بازار خودروهای چینی را تحت تأثیر خود قرار داده و طرفداران زیادی پیدا کند.

البته باید دید قیمت این دو خودرو با تولید در داخل چقدر خواهد بود. هم اکنون خودروی هیوندای i20  به کشور وارد می‌شود که قیمت نمایندگی آن حدود ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت بازار آزاد آن حدود ۸۱ میلیون تومان است. 

با توجه به تولید خودروهای هیوندای توسط یک شرکت خصوصی تولید کننده خودرو، به نظر شما خودروهای تولید شده این برند معتبر جهانی در ایران با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات