شرکت Comma.AI خودروی شما را با هزار دلار نیمه هوشمند می‌کند

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Comma.AI تدبیری اتخاذ کرده که، شما برای داشتن یک خودروی خودران و هوشمند، نیازی به خرید یک اتومبیل جدید ندارید.
تبلیغات

در کنفرانس دیسراپت تک کرانچ (TechCrunch) سانفرانسیسکو، بنیان‌گذار شرکتی به نام Comma.AI، جرج هاتز، از دستگاه کما وان که برای نیمه هوشمند کردن خودروها به کار می‌رود، رونمایی کرد. هاتز خاطر نشان کرد، که برای ساخت و طراحی این دستگاه، کمپانی تقریباً یک سال مداوم بر روی آن کار کرده، و این دستگاه با بهای ۹۹۹ دلار یا ماهیانه ۲۴ دلار، برای اواخر همین سال آماده تحویل به مشتریان است.

این دستگاه دو مزیت اصلی دارد: اول قیمت فوق‌العاده معقول آن، که آن را مدیون قطعات از پیش موجود در بازار است. یعنی شرکت کما هیچ قطعه جدیدی برای این دستگاه طراحی نکرده، و تمام اجزای آن در بازار موجود هستند. دوم سهولت نصب آن است، به‌طوری که به گفته هاتز شما می‌توانید خودتان آن را در گاراژ خانه نصب کنید. این فرصت به معنای آن است که اکثر مردم بدون اینکه نیاز باشد خودروی خود را کامل جایگزین کنند و پول یک خودروی کامل گران قیمت را بدهند، می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند تا خودرویی هوشمند و خودران داشته باشند. البته فعلاً این سیستم فقط برای هوندا و آکوراهایی که دارای سامانه رانندگی خودکار بین خطوط هستند، ارائه شده است. هنوز مشخص نیست که این کمپانی قصد دارد چه خودروهایی را به این لیست اضافه کند.

جالب است سایز این دستگاه به سختی به اندازه یک فبلت یا یک ضبط صوت خودرو می‌باشد. کما وان شامل یک صفحه نمایش در جلو و یک جفت دوربین در عقب خودرو است. این دستگاه اطلاعات لحظه‌ای که از سنسورهای رادار خودرو و دوربین‌های نصب شده به‌دست می‌آورد را ترکیب می‌کند، تا متوجه شود چه رویدادها و اتفاقاتی در حال بروز در اطراف خودرو هستند، و توسط آن‌ها خودرو را کنترل می‌کند. به گفته هاتز سیستم این دستگاه کاملاً مشابه سامانه اتوپایلت تسلا می‌باشد، و به راحتی می‌تواند یک رانندگی را از مبدأ تا مقصد بدون دخالت شما انجام دهد. البته شما باید حواستان باشد که خودرو را به حال خود رها نکنید و منتظر رخدادها و رویدادهای ناگهانی باشید، چرا که تمام سیستم‌های رانندگی خودکار هنوز به تکامل و پختگی کامل نرسیده‌اند. درهرصورت زحمت رانندگی با تماشای آن قابل مقایسه نیست.

هاتز در پایان اضافه کرد:

این دستگاه قرار است تا پایان سال به دست مشتریان برسد ولی دارندگان خودروهای سازگار با این سیستم، می‌توانند برای تست نسخه آزمایشی این دستگاه، داوطلب شده و درخواست‌هایشان را به آدرس ایمیل این شرکت ارسال کنند.اگر شما از آن دسته از اشخاصی که مایل به داشتن یک خودروی نیمه هوشمند با توانایی رانندگی خودکار هستید، ولی توانایی خرید یک دستگاه تسلا را ندارید، می‌توانید همین الان برای افزودن این قابلیت به خودرویتان اقدام کنید. ما هنوز نمی‌دانیم که این سامانه قرار است تا چه حد عالی عمل کند، ولی امید و ایمان زیادی به توانایی‌های آن داریم.

نظر شما راجع به این دستاورد جدید تکنولوژیک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات