بنز 4 خودرو الکتریکی جدید را معرفی می کند

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نه تنها یک خودرو، بلکه ۴ خودرو الکتریکی طی چهار سال آینده توسط بنز معرفی خواهند شد.
تبلیغات

دور از ذهن نیست که بخش مهمی از استراتژی مرسدس بنز، توسعه و گسترش مجموعه خودروهای الکتریکی است. در حال حاضر آلمان‌ها خودروهای الکتریکی Smart Fortwo، Smart Fortwo Cabrio (با سقف متحرک) و مدل forfour با چهار صندلی را برای پاییز پیش‌رو برنامه‌ریزی کرده‌اند. این برند نوپا ادعا می کند تنها تولید کننده در دنیا است که تمام خودروهای آن داراری پیشرانه‌های احتراقی و الکتریکی جایگزین هستند.

این روند در سال ۲۰۱۷ با خودروی GLC F-Cell ادامه خواهد داشت. همانند خودرهای GLC موجود، این مدل نیز نیروی مورد نیاز خود را از طریق مجموعه‌ سلول‌های سوختی هیدروژنی تامین خواهد کرد در حالی که در ترافیک شهری، یک پیشرانه الکتریکی این وظیفه را عهده‌دار خواهد بود. حداکثر مسافتی که می توان با این پیشرانه طی کرد، ۵۰ کیلومتر است و به منظور شارژ مجدد آن باید از برق شهری استفاده کرد. با استفاده از این روش، نگرانی‌های موجود برای ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی، از بین خواهد رفت. در مجموع این خودرو قادر است تا چیزی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. مدل کاملا الکتریکی دیگری نیز بعد از این مدل معرفی خواهد شد که با شارژ سریع (۵ دقیقه) ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. این مسافت با شارژ کامل به ۵۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

در رده خودرهایی که با باتری الکتریکی کار می‌کنند، Mercedes-Benz الگوی جدیدی را برای نسل بعدی آن‌ها با نام اختصاری EVA، در نظر گرفته است. در ابتدا این کمپانی قصد به کار گیری پلتفرم MRA (الگویی ماژولار که در آن نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم W205 یا سری C سال ۲۰۱۴ است.) را داشت، اما تبدیل مدل GLC موجود به مدلهایی با سیستم محرکه‌ تمام الکتریکی یا سلول سوختی بر پایه پلتفرم قبلی، توجیه اقتصادی برای مرسدس بنز به همراه نداشتند. بر همین اساس، چیزی در حدود ۲۰ درصد قطعات بدون تغییر باقی مانده است.

دو خودروی الکتریکی سدان و دو خودروی الکتریکی SUV

در پلتفرم جدید EVA، مرسدس ابتدا یک سدان لوکس در حد و اندازه‌های سری S خواهد ساخت. این مدل الکتریکی در نمایشگاه خودرو پاریس که در ماه آینده برگذار می‌شود، رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد یک SUV مشابه با مدل GLC، یک SUV تمام عیار همانند آن‌چه از یک GLS انتظار داریم و در انتها یک سدان دیگر با پیشرانه الکتریکی بر پایه ویژگی‌های سری جدید E، تولید خواهد شد.

 به این شکل کمپانی مرسدس بنز مدل‌های الکتریکی خود را برای مقابله با برنامه‌هایی که تسلا در سر دارد، کامل می‌کند. اولین مدل با به کار گیری باتری‌های مدرن لیتیوم-یون تولید شده توسط دایملر، در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

از سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱، در نقاط مختلف دنیا ایستگاه‌های شارژ سریع برای تسهیل سفرهای طولانی راه‌اندازی خواهد شد. برای مثال، مسیر بین دو شهر برلین و اشتوتگارت تنها با چیزی در حدود ۱۵ دقیقه شارژ قابل پیمایش خواهد بود.

مرسدس همچنین برای رانندگی در مسافت‌های طولانی، خودرو با سلول‌های سوختی را به جای خودروهای الکتریکی پیشنهاد می‌دهد. تعداد جایگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن در آلمان، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا سال ۲۰۲۳ از ۵۰ عدد به ۴۰۰ عدد برسد تا جوابگوی مصرف روزانه به خصوص در جاده‌ها باشد.

برندسازی مرسدس بنز برای خودروهای الکتریکی

Benz قصد دارد مانند BMW و سری i آن، سری جدید را برای مجموعه خودروهای الکتریکی خود در نظر بگیرد که در ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس از آن رونمایی خواهد کرد. این سری EQ نامگذاری خواهد شد. همچنین سدان لوکس مرسدس در این نمایشگاه خود نمایی خواهد کرد و نقشه راه این کمپانی را برای خودروهای الکتریکی به معرض نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آینده طرح‌های جایگزین برای سوخت‌های فسیلی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات