اپل فروش ۱۰۰ میلیون آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در سر می‌پروراند

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل امیدوار است امسال با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، رکورد فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه را ثبت کند.
تبلیغات

ظاهرا اپل امید زیادی به موفقیت گوشی‌های هوشمند جدید خود دارد و به واسطه‌ی عرضه‌ی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس انتظار خود را در خصوص میزان فروش آیفون‌هایش در سال ۲۰۱۶ بالاتر برده است. با زومیت همراه باشید.

گفته می‌شود که اپل شرکای تولیدکننده‌ی آیفون خود را ملزم به تولید ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون تا پایان سال کرده است، این رقم می‌تواند برای شرکت مذکور، رکورد جدیدی باشد. دستیابی به این رکورد به صورت عمده در گرو موفقیت آیفون 7 پلاس است، چرا که اپل بزرگترین تغییرات را در این فبلت به وجود آورده است، از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به دوربین دوگانه‌ی اشاره کرد. البته رنگ جدید مشکی براق یا جت بلک نیز می‌تواند عامل افزایش تقاضا برای هر دو مدل آیفون 7 باشد.

عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون آیفون در سال جاری امکان‌پذیر است، اپل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۴ و با عرضه‌ی آیفون ۶، موفق به فروش ۷۴ میلیون آیفون شد که آمار بسیار حیرت‌انگیزی محسوب می‌شود. اگرچه در حال حاضر مقدارسنجی تقاضا دشوار است، اما میزان‌ پیش‌سفارشی که حداقل یک اپراتور گزارش داده است، رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد.

روز سه‌شنبه T-Mobile اعلام کرد که میزان پیش‌سفارشی که برای آیفون 7 ثبت کرده، چهار برابر آیفون 6 بوده است، این آمار، آیفون 7 را به موفق‌ترین دستگاهی تبدیل کرده که تی‌موبایل در تاریخ خود عرضه کرده است. این میزان از تقاضا باعث می‌شود تا برخی کاربران مدت زیادی را در انتظار تحویل دستگاه خود باشند، برخی گزارش‌ها حکایت از به تعویق افتادن عرضه‌ی تعدادی از مدل‌های جت بلک تا تاریخ ۲۰ آبان دارند. Sprint نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده و خبر از افزایش ۳۷۵ درصدی سفارش‌ها نسبت به مدل‌های 6 اس و 6 اس پلاس سال گذشته می‌دهد.

باوجود این موفقیت‌های اولیه، بر اساس گزارش منابع وب‌سایت Patently Apple، آمار واقعی میزان تقاضا برای دستگاه‌های جدید اپل تا ماه اکتبر مشخص نخواهد شد. تا آن زمان، اکثر پیش‌سفارش‌ها تکمیل خواهد شد و سفارش‌دهنده‌های اولیه، دستگاه‌های خود را دریافت خواهند کرد. از این مرحله به بعد، قضاوت در خصوص میزان تقاضا بین عموم مصرف‌کنندگان، ساده‌تر خواهد بود.

راه دیگری نیز برای سنجش میزان پتانسیل فروش آیفون 7 وجود دارد و آن "شایستگی ارتقا" است. آیفون 7 حتی نسبت به آیفون 6 نیز به بازار بسیار مساعدتری عرضه می‌شود. به گزارش BMO Capital Markets، حدود ۲۵ درصد از دارندگان کنونی آیفون از دستگاه‌هایی با حداقل عمر ۲ سال بهره می‌برند. این موضوع به مفهوم آن است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان در وضعیت ارتقا به سر می‌برند که این خبر خوبی برای اپل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات