کوالکام سیستم Clear Sight را برای تسهیل بکارگیری دوربین دوگانه در گوشی های هوشمند معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با توسعه‌ی سیستم Clear Sight در پی گسترش استفاده از سیستم دوربین دوگانه در گجت‌های موبایل است.
تبلیغات

در یک سال اخیر استفاده از دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. هواوی، ال‌جی و اپل از جمله‌ شناخته شده‌ترین کمپانی‌هایی هستند که از این سیستم در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. حال کوالکام سیستم جدیدی را با نام Clear Sight رونمایی کرده که هدف از آن گسترش استفاده از دوربین‌های دوگانه روی گوشی‌های هوشمندی است که از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ یا اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کنند. در واقع کوالکام در پی آن است تا فرآیند استفاده از دوربین دوگانه در پشت گوشی‌های هوشمند را بیش از پیش تسهیل کند.

سیستم Clear Sight کوالکام ساختاری متفاوت از کارکرد دوربین دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس دارد. همانطور که می‌دانید در آیفون ۷ پلاس دوربین اصلی از لنز واید و دوربین دوم از لنز تله فوتو بهره می‌برد. در سیستم Clear Sight کوالکام از دوربین به جای انجام بزرگ‌نمایی در بهبود کیفیت تصویر ثبت شده مخصوصا در محیط‌های تاریک استفاده می‌شود.

سیستم Clear Sight از یک دوربین رنگی در کنار دوربین سیاه و سفید استفاده می‌کند تا با استفاده از این روش جزئیات بیشتری را به لطف دوربین سیاه و سفید ثبت کرده و در تصویر نهایی مورد استفاده قرار دهد. در واقع با ترکیب اطلاعات ثبت شده توسط دو سنسور سیاه و سفید و رنگی، تصویر نهایی شارپ‌تر می‌شود. راهکار مورد استفاده توسط کوالکام دقیقا همان روشی است که هواوی در پی ۹ از آن استفاده کرده است.

این اولین باری نیست که که کوالکام امکاناتی را برای استفاده از دوربین‌های دوگانه روی تراشه‌هایش ارائه می‌کند. اکتبر سال گذشته، این کمپانی از جزئیات قابلیتی در تراشه‌ی خود رونمایی کرد که امکان فوکوس در دوربین‌های دوگانه را در اختیار سازندگان قرار می‌داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات