کیش سل پارس؛ اولین اپراتور مجازی موبایل ایران شد

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کیش سل پارس با دریافت پروانه از رگولاتوری، اولین اپراتور مجازی موبایل ایران شد.
تبلیغات

بالاخره پس از دریافت موافقت اصولی توسط ۲۴ شرکت برای تاسیس اپراتور مجازی در ایران، شرکت کیش سل پارس با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان اولین اپراتور مجازی کشور شناخته شد. زومیت در ادامه جزئیات این پروانه و شماره کد آن را منتشر می‌کند.

علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اعطای اولین پروانه‌ی اپراتور مجازی در کشور اعلام کرد: «شرکت کیش سل پارس قرارداد همکاری با رایتل امضا کرده است و با توجه به برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم تا اویل آذر امسال سیم‌کارت‌های این اپراتور به عنوان اولین اپراتور مجازی تلفن همراه در ایران با پیش شماره ۰۹۹۹ به بازار عرضه شود.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اپراتورهای مجازی موبایل گفت: «پروانه اپراتورهای مجازی (MVNO) به مدت زمان ۵ ساله اعطا ‌می‌شود. در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای ۲۴ شرکت متقاضی MVNO، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است. هر کدام از این شرکت‌ها بتوانند قراردادهمکاری با هر یک از اپراتورهای اصلی(همراه اول، ایرانسل و رایتل) منعقد کنند، از سوی رگولاتوری پروانه‌ی اپرتور مجازی تلفن همراه برای‌شان صادر شده و به آنها اعطاء می‌شود.»

به گفته‌ی علی اصغر عمیدیان، براساس مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای اصلی تلفن همراه(همراه اول،ایرانسل و رایتل) تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه MVNO اقدام کنند. همچنین براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا سوم آذر سال ۹۵ فرصت دارند حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی MVNO منعقد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات