رایکونن: با اعمال تغییرات جزئی می توانم به فتل برسم

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کیمی رایکونن معتقد است در این فصل با اعمال تغییرات کوچکی در فراری‌اش می‌تواند سباستین فتل را شکست دهد.
تبلیغات

 کیمی رایکونن فصل گذشته برای رسیدن به سباستین فتل بسیار تلاش کرد و در رقابتی بسیار نزدیک در دور تعیین خط و روز مسابقه تنها هفت امتیاز از او عقب افتاد. در ادامه برای اطلاع از جزئیات اظهارات او همراه زومیت باشید.

زمانی‌که از او پرسیده شد چطور امسال به این ترفیع دست پیدا کردی او در پاسخ گفت که برخی تغییرات جزئی در اتومبیل فراری‌اش به کمک او آمده است.

او گفت: "تعداد بسیار زیادی موارد جزئی تغییر پیدا کرده است. مشخصاً اتومبیل بایستی برای ثبت زمان مناسب یک دور در پیست، ورزیده باشد و به‌طور قطع تیمی متشکل از بهترین افراد در جهت رسیدن به این هدف با من کار می‌کنند. درست است که موارد بسیار جزئی هستند اما اگر همین موارد جزئی اصلاح نشوند روی زمان یک دور اثر منفی می‌گذارند زیرا مسابقه تنها یک دور نیست. ما در سال‌های گذشته از تجربیات خود چیزهای زیادی فرا گرفتیم و در حال اعمال آن‌ها در جای مناسب خود هستیم.

وی افزود: "در حین رانندگی مشکلی وجود ندارد، اما من احساس می‌کنم هنوز می‌توانیم بهبودهایی در موارد کوچک داشته باشیم. اینکه بدانیم اتومبیل دقیقاً چطور کار می‌کند و چگونه می‌توان با رعایت موارد جزئی، بهبودهایی را ایجاد نمود، کمک می‌کند تا به بهترین نحو و بیش‌ترین کارآیی از آن استفاده کنیم. بهبودها تنها مربوط به یک بخش نیست که بتوان سریع انجام داد و شاهد نتایج شگفت‌انگیز بود بلکه موارد جزئی بسیاری است که می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد."

فراری در رقابتی تنگاتنگ با Red Bull در گرندپری سنگاپور بر سر کسب مقام دوم در سری مسابقات قهرمانی شرکت می‌کند درحالی‌که آن‌ها سال گذشته در دور خیابانی پیروز شدند. رایکونن به‌خوبی می‌داند که این‌بار هیچ چیز برای او ارزشمندتر از کسب مقام قهرمانی در مارانلو نخواهد بود.

رایکونن اظهار داشت: "در دو هفته‌ی اخیر ما در مسیر صحیح گام برداشتیم اما بسیار دشوار است که بگوییم در آینده چه خواهد شد. این دور، مسیر کاملاً متفاوتی خواهد داشت. شرایط بسیار متفاوت خواهد بود زیرا تیم‌های شرکت کننده در مونزا و اسپا نیز شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کردند. بنابراین اگر بخواهم پیش‌بینی داشته باشم اینطور می‌گویم که اگر بهبودی نداشته باشیم حداقل در جایگاه فعلی باقی خواهیم ماند."

او در نهایت افزود: "در نهایت بایستی به مسابقه بپردازیم و ببینیم که چه مقامی کسب خواهیم کرد. سال گذشته برای ما خوب بود ولی نمی‌توان قول داد که اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات