اولین تصویر واقعی از گوشی Pixel XL گوگل منتشر شد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تصویری از گوشی‌هوشمند پیکسل ایکس‌ال گوگل در توییتر منتشر شده که گفته می‌شود اولین نمونه‌ی واقعی از این دستگاه است.
تبلیغات

مدتی است اخبار و شایعات مختلفی در مورد گوشی های هوشمند جدید گوگل به گوش می رسد که قرار است پاییز معرفی شوند. گفته می‌شود این محصولات سیستم‌عامل اندروید خامرا اجرا خواهند کرد. همانطور که احتمالا بسیاری از شما نیز می‌دانید، پیش از این اخباری در مورد عدم استفاده از برند نکسوس توسط گوگل شنیده‌ایم. ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته تا از برند پیکسل به جای نکسوس استفاده کند. این نام مشابه کرو‌م‌بوک‌ها و تبلت‌های اندرویدی معرفی شده گوگل در سال گذشته بوده که به نظر جایگزینی برای تبلت‌های سری نکسوس به شمار می‌روند. در چند روز گذشته بارها در مورد تغییر نام محصولات اندرویدی گوگل به پیکسل، خبر و گزارش‌هایی منتشر شده است. همانطور که در زومیت نیز به اطلاع شما رساندیم، نام نکسوس لانچر نیز به پیکسل لانچر تغییر یافته و قرار است این لانچر جدید در کل جایگزینی برای نکسوس لانچر باشد. اما به تازگی تصویر دیگری از گوشی‌هوشمند پیکسل‌ ایکس‌ال نیز منتشر شده که احتمالا اولین عکس واقعی از این دستگاه است.

تصویر یاد شده که آن را در بالای این مطلب مشاهده می‌کنید، چندان با کیفیت نیست و از جانب حساب کاربری ناشناس usbfl@ منتشر شده است. همچنین این شخص نام کاربری خود را به پیکسل تغییر داده است. پیش از نیز در ماه آگوست این حساب کاربری توییت‌های دیگری در مورد محصولات سری نکسوس/پیکسل منتشر کرده است. حال در جدیدترین توییت این حساب کاربری، یک عکس نیز دیده می‌شود که ظاهرا بخش جلویی گوشی‌هوشمند پیکسل ایکس‌ال را نشان می‌دهد.

اگر با این دستگاه آشنایی ندارید باید یادآور شویم که بر اساس اعلام شایعات مختلف، به نظر می‌رسد گوشی پیکسل ایکس‌ال مدل بزرگ‌تر گوشی‌های هوشمند امسال گوگل باشد. پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای این محصول نیز اسنپدراگون ۸۲۱ است. با توجه به اینکه تصویر جدید مورد اشاره کیفیت بسیار کمی دارد، نمی‌توانیم در مورد جزئیات چندان صحبت کنیم، اما باید گفت که گوشی مورد بحث، از نظر طراحی کمی یادآور گوشی‌ نکسوس ۴ است. با توجه به عکس یاد شده، لبه‌های این گوشی گرد است. در کنار موارد یاد شده، ظاهرا دکمه‌ی هوم در پیکسل ایکس‌ال نیز از طراحی جدیدی بهره خواهد برد. اما گفته شده که دکمه‌ی بازگشت و مالتی‌تسکینگ نیز در گوشی‌های هوشمند جدید پیکسل، در ماه پاییز معرفی خواهند شد.

اگرچه عکس منتشر شده از گوشی پیکسل ایکس‌ال چندان واضخ نیست اما تا حدی یک طرح کلی از آنچه به ما نشان می‌دهد که گوگل و اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی آن هستند. پیش از این نیز تصاویر رندر منتشر شده از این گوشی‌هوشمند به ما نشان داده که طرح و شکل آن احتمالا شبیه به نکسوس ۴ خواهد بود. همچنین این مدل جدید از برخی المان‌های طراحی آیفون نیز بهره گرفته است. در هرحال باید بگوییم که این تصویر نمی‌تواند یک تجسم ذهنی دقیق را در مورد ظاهر واقعی گوشی‌هوشمند پیکسل ایکس‌ال به ما نشان دهد ولی با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی رسمی این محصول، قطعا تصاویر و اطلاعات بیشتری در این مورد بدست خواهیم آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات