تعلیق ده ها کارمند اپل در پروژه خودرو خودران

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رقابت سر خودرو خودران بین خودروسازان بسیار داغ است اما با این وجود شواهد خبر از توقف پروژه خودرو خودران اپل دارد.
تبلیغات

چنانچه در مقاله "اپل در حال بازنگری استراتژی خودروهای خودران است" در مورد بازنگری اپل در مورد پروژه خودرو خودران خود نیز اشاره شد، اپل قصد بازنگری اساسی در این پروژه است که سبب تعدیل نیرو از آن شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با زومیت همراه شود.

به گزارش نیویورک تایمز اپل ده‌ها از کارکنان خود در زمینه‌ی خودرو‌های خودران را  اخراج کرده است. این گزارش از سه منبع بی‌نام مرتبط با این پروژه ذکر شده است که بیان می‌کند شرکت قسمتی از ابتکار خود را برای تلاش جهت تمرکز دوباره روی استراتژی‌های پروژه تعطیل کرده است. اپل پاسخ Automotive News را برای درخواست توضیح بر مورد این گزارش را بی پاسخ گذاشته است.

اپل بر خلاف گوگل که از سال ۲۰۱۴ تست‌های خودرو خودران خود را به صورت عمومی انجام می‌دهد، اطلاعاتی خودرو خود را به صورت سری نگه داشته است. شایعه‌ها در مورد خودرو خودران اپل (با نام کد تیتان) از خیلی وقت پیش، زمانی که اپل مهندس سابق شرکت فورد، با نام استیون زادسکی (Steven Zadesky) را به استخدام در آورد، پیچیده است.

زادسکی شرکت را در ژانویه ۲۰۱۶ به دلایل شخصی ترک کرد و باب مانسفیلد (Bob Mansfield) که در توسعه تولیداتی از جمله لپ تاپ  MacBook Air و تبلت  iPad کمک کرد بود، جایگزین او شد.

به گزارش Bloomberg از زمان جایگزین شدن مانسفیلد پروژه از توسعه تکنولوژی خودرو‌های خودران به تولید خودرو کامل خودران شیفت پیدا کرده بود.

بر اساس مجله Wall Street درزمان زادسکی، یکی از ویژگی‌های اصلی پروژه این بود که انتظار می‌رفت این پروژه تا سال ۲۰۱۹ توسط مهندسان اپل به پایان برسد.

راه اندازی مجدد اپل (Apple’s reboot) همانند تست‌های رانندگی خودران یا نیمه خودران که دیگر شرکت‌های تکنولوژی و خودروسازان معرفی می‌کنند، ارائه می‌شود.

روز یکشنبه ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر عامل شرکت تسلا بیان داشت که شرکت، اصلاحاتی در سیستم اتوپایلت خود خواهد داشت و به جای استفاه از دوربین برای سیستم رانندگی خودکار خود از رادار بهره خواهد گرفت. همچنین هفته بعد ولوو (Volvo) و اوبر (Uber) سرویس سواری-هندلینگ خودران خود را در Pittsburgh عرضه خواهند کرد. با این وجود باید صبر کنیم و ببینیم که پروژه خودرو خودران اپل به کجا می‌انجامد...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات