تسلا جزئیات نسخه هشتم سیستم رانندگی خودکار خود را ارائه کرد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا در ادامه‌ی ارائه‌ی ادوات کمکی رانندگی الکترونیک، جزئیات بروزرسانی سیستم رانندگی خودکار خود را در نسخه‌ی هشتم ارائه کرد.
تبلیغات

بزرگ‌ترین تغییر سیستم رانندگی خودکار استفاده از یک رادار برای تشخیص دنیای بیرونی خودرو است. جایگزین کردن سیستم مبتنی بر دوربین با رادار، چالش‌هایی را ایجاد می‌کند زیرا طبق گفته‌ی تسلا، اشیاء فلزی مانند آیینه عمل می‌کنند و می‌توانند چندین برابر جثه‌ی واقعی خود به نظر برسند. در نتیجه ممکن است رادار یک قوطی فلزی را مانع تشخیص دهد و دستور تغییر مسیر برای جلوگیری از برخورد با آن را صادر کند. همین مشکل در رابطه با علائم راهنمایی و رانندگی و پل‌ها می‌تواند رخ دهد.

تسلا این مشکلات را با استفاده از مجموعه نقاط داده با جزئیات بیش‌تر در پروسه‌ی شبیه‌سازی دیجیتال به‌منظور ایجاد یک تصویر سه‌بعدی از دنیای پیرامون و تکنولوژی فراگیری هوشمند رفع کرده است. این سیستم حتی اگر حالت رانندگی خودکار خاموش باشد هم علائم جاده و پل‌ها را تشخیص می‌دهد. زمانی‌که چندین خودرو از یک شیء بدون مشکل عبور کنند، موقعیت آن شیء در پایگاه اطلاعات بارگذاری شده و به لیست اشیاء امن افزوده می‌شود. دیگر ویژگی خلاقانه‌ی این سیستم آن است که سیگنال رادار می‌تواند از زیر خودروی جلویی عبور کرده و اعلام کند که در جلوی آن چه چیزی وجود دارد.

تسلا اضافه می‌کند «اثر این سیستم به‌همراه ویژگی تشخیص رادار در نواحی کم‌نور باعث می‌شود خودرو به‌درستی و در مواقعی که مورد نیاز است از ترمز استفاده کند. حتی اگر موجودات فرازمینی به‌طور ناگهانی در آزادراه جلوی خودرو فرود آیند، از این‌که خودرو به‌موقع ترمز می‌کند، اطمینان داشته باشید.»

نسخه‌ی هشتم سیستم رانندگی خودکار همچنین شامل ده‌ها بهبود جزئی در برنامه‌اش است. با این بروزرسانی، مدل‌های S و X در آزادراه‌های آمریکا به‌طور خودکار وارد مسیرهای خروجی می‌شوند و در اروپا نیز کم‌تر احتمال دارد که در سمت راست جاده تردد کنند. سیستم کروز کنترل تطبیق یافته، نسبت به قبل سریع‌تر است، ترمزهای خودکار در مواقع اضطراری نیروی متوقف‌کننده‌ی بیش‌تری دارند و سیستم می‌تواند عبور خودروی دیگری که از نزدیکی مسیر حرکت خودرو عبور می‌کند را تشخیص داده و مطابق آن موقعیت خودرو را تغییر دهد.

دو تغییر اساسی در هدایت خودکار انجام شده است. اولین تغییر آن است که اگر راننده به‌طور مدارم هشدارهای صوتی و تصویری مبنی بر گرفتن فرمان با دو دست را نادیده بگیرد، هدایت خودکار تا زمانی‌که خودرو کاملاً متوقف نشود مجدداً راه‌اندازی نمی‌شود. تغییر دوم هم این‌گونه اعمال شده است که اگر سیستم تشخیص دهد که احتمال برخورد وجود دارد، هدایت خودکار به‌طور اتوماتیک فعال می‌شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی تسلا، نسخه‌ی هشتم سیستم رانندگی خودکار تقریباً شامل ۲۰۰ بهبود کوچک است که به ذکر جزئیات آن نپرداخته‌اند. تسلا در یک الی دو هفته‌ی آینده بروزرسانی نسخه‌ی هشتم سیستم رانندگی خودکار خود را در اختیار همگان قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات