بی ام و در حال تدارک برای حضور پرقدرت در بازار خودروهای الکتریکی است

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بی‌ام‌و از یک سو در حال ایجاد استراتژی جدید برای خودروهای الکتریکی است و از طرف دیگر سازماندهی مجدد هیئت مدیره را در دستور کار دارد.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات منتشر شده در نشریه آلمانی Handelsblatt که با استناد به منابع کمپانی BMW در اختیار عموم قرار گرفته است، هارلد کروگر مدیرعامل این کمپانی در نظر دارد تا برای تمام مدل‌های موجود در سری‌های مختلف، مدلی با پیشرانه الکتریکی ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، جدا از مدل‌های تمام الکتریکی i3 که از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شوند، بی‌ام‌و در نظر دارد تا مدل‌های تمام الکتریکی از مدل‌های موجود در سری ۳ و خودرو X4 تولید کند. تمامی این خودروها در ایالات متحده امریکا به تولید خواهند رسید. تاییدیه‌ی تولید این خودروهای الکتریکی قرار است طی جلسه دو روزه در آخر همین ماه توسط هیئت نظارت اخذ شود.

bmw

می‌توان تصمیمات بی‌ام‌و را واکنشی نسبت به اقدامات اخیر تسلا، تولیدکننده‌ی آمریکایی و پیشتاز در این صنعت، همچنین پیشرفت‌های صورت گرفته توسط رقبای آلمانی، ارزیابی کرد. مدیرعامل فولکس‌واگن، ماتیاس مولر در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرده است که تا سال ۲۰۲۰ فولکس‌واگن ۳۰ مدل خودرو را با پیشرانه الکتریکی در سبد محصولات خود قرار خواهد داد. او همچنین  پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۵ چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش این کمپانی از طریق خودروهای الکتریکی تامین خواهد شد. مرسدس‌ بنز نیز در نظر دارد که از سال ۲۰۲۰، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی را به فروش برساند.

در استراتژی طراحی شده توسط بی‌ام‌و، کوگر ادغام بازاریابی و فروش برندهای MINI و BMW را در دستور کار خواهد داشت. همچنین مسئول سابق فروش اروپا، پیتر نیکلاس به دنبال بازنشسته شدن فردریچ ایچنر در سال جاری، ریاست امور مالی را عهده‌دار خواهد شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا BMW موفق خواهد شد گوی رقابت را از سایر رقبا برباید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات