لنوو Phab 2 Pro، اولین گوشی تجاری مبتنی بر پروژه تانگو با تاخیر عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدت‌ها است کمپانی لنوو روی گوشی Phab 2 Pro به عنوان اولین گوشی تجاری مبتنی بر پروژه‌ی تانگو کار می‌کند. اما به نظر می‌رسد عرضه‌ی این گوشی با تاخیر روبرو شده و حتی در برخی کشورها دیرتر از زمان مورد نظر عرضه خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فب 2 پرو اولین گوشی تجاری مبتنی بر پروژه‌ی تانگو است که معرفی رسمی آن به ماه ژوئن برمی‌گردد. لنوو وعده داده بود که تابستان امسال این گوشی وارد بازار خواهد شد. با این وجود این غول چینی اعلام کرده است که این محصول پاییز امسال روانه‌ی بازار می‌شود، ولی هنوز نمی‌توان با اطمینان به این تاریخ نگاه کرد.

اما خبر بدتر این است که فب 2 پرو در برخی کشورها با تاخیر بیشتر به فروش می‌رسد و حتی گفته می‌شود لنوو در حال بررسی وضعیت عرضه‌ی این گوشی در بعضی از کشورها است.

برای مثال، این گوشی در استرالیا عرضه نمی‌شود و تمرکز لنوو روی بازارهای دیگری چون کامبوج، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، لائوس، مینمار، فیلیگین، سنگاپور، تایلند و ویتنام خواهد بود. قرار است فب 2 پرو از ماه آینده در این بازارها عرضه شود ولی هنوز مشخص نیست امکان خرید این گوشی در بازارهای دیگر چه زمانی فراهم می‌شود. فروشگاه آنلاین لنوو در آمریکا عرضه در تابستان را با پاییز جایگزین کرده است.

هرمان چنگ مدیر ارتباطات بازاریابی جهانی لنوو مدعی شده است که فب 2 پرو از فصل تعطیلات در بازار موجود خواهد بود. قیمت رسمی در نظر گرفته شده برای این گوشی ۵۰۰ دلار است.

این گوشی مبتنی بر پروژه‌ی تانگو با ۴ دوربین عرضه می‌شود که این ۴ دوربین همانند سنسورهایی عمل می‌کنند که به لطف آنها و با استفاده از سه تکنولوژی ردیابی حرکت، تشخیص محدوده و درک عمق می‌توان اطلاعات اطراف را دریافت کرد.

گوشی مبتنی بر پروژه‌ی تانگو با استفاده از تکنولوژی یادگیری محدوده می‌تواند فضای اتاق یا محیط دیگری که گوشی مشابه در آن وجود دارد را تشخیص دهد. همچنین این گوشی می‌تواند شکل دنیای اطراف خود را با استفاده از تکنولوژی درک عمق تشخیص دهد. هسته‌ی اصلی این تکنولوژی سنسور تشخیص زمان بلند کردن گوشی است که با استفاده از اشعه‌های مادون قرمز اشیا را تشخیص داده و با توجه به رفت و برگشت پرتو، فاصله‌ی گوشی و سوژه را محاسبه می‌کند.

به لطف دوربین فیش‌آی می‌توان به سادگی لبه‌ها و گوشه‌ها را شناسایی کرد و پروژه‌ی تانگو به فب 2 پرو اجازه می‌دهد تا موقعیت خود را با استفاده از ردیابی سوژه تشخیص دهد.

لنوو فب 2 پرو به یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲، پردازنده‌ی گرافیکی ساخته شده‌ برای پروژه‌ی تانگو، سنسور Time-of-Flight اینفینئون و نمایشگر ۶.۴ اینچی کواد اچ‌دی مجهز شده است. فب 2 پرو اولین گوشی هوشمند دنیا با ضبط صدای ۳۶۰ درجه است که تکنولوژی Audio 5.1 و ۳ میکروفون Dolby Atoms با قابلیت حذف نویز بهره می‌برد. این گوشی دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسل با فیلمبرداری 4K است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات