مواردی که مالکان جدید فرمول یک باید حل و فصل کنند

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت لیبرتی مدیا، مالک جدید فرمول یک باید به فکر فراتر از بهینه‌سازی‌های کوچک باشد و این موارد را مد نظر قرار دهد.
تبلیغات

در حالی‌که برنی اکلستون (Bernie Ecclestone) هنوز فرمول یک را به‌ این راحتی رها نمی‌کند، شرکت Liberty Media در حال تکمیل مراحل خرید این مسابقات است. قطعاً این ورزش، سودآور و آماده‌ی توسعه‌ی هر چه بیش‌تر است اما به چیزی بیش از یک بهینه‌سازی کوچک نیاز دارد. در ادامه با فهرست کارهایی که مالک جدید فرمول یک باید آن‌ها را مد نظر قرار دهد، همراه زومیت باشید.

در کارها حد وسط را بیش‌تر رعایت کند

یکی از مشکلات بزرگ حال حاضر مسابقات فرمول یک افراط و تفریط است. درآمد مسابقات به‌طور نامتناسبی تنها به تیم‌های دارای مقام می‌رسد و این کار را برای ادامه‌ی حیات دیگر تیم‌ها سخت‌تر می‌کند. اوضاع وقتی وخیم‌تر می‌شود که تیم‌های کوچک‌تر حتی در تصمیم‌گیری‌های استراتژی سری مسابقات فرمول یک نمی‌توانند اظهار نظر کنند و تنها پنج تیم برتر به‌علاوه‌ی بهترین تیم سال قبل تصمیم گیرنده هستند.

به‌طور خلاصه اگر تیم مطرحی داشته باشید یا جزو تیم‌های برتر باشید، می‌توانید در ایجاد قوانین اثر گذار باشید در غیر این صورت مجبور به پیروی از دستورات هستید.

 یکی از مواردی که شرکت Liberty Media قول داده پس از خرید فرمول یک انجام دهد، سرمایه‌گذاری تیم‌ها در مسابقات فرمول یک است. این امر می‌تواند شروع متوازن‌سازی باشد و دیگر یک تیم قدرتمند بر دیگر تیم‌ها سلطه نداشته باشد.

یک راه دیگر برای هیجان‌انگیزتر کردن مسابقات این است که جوایز و فرآیند تصمیم‌گیری میان همه‌ی تیم‌ها به اشتراک گذاشته شود. در غیر این صورت اوضاع بهبود نخواهد یافت.

نیروی آیرودینامیک را کاهش دهد

همیشه در مسابقات فرمول یک، شاهد اعمال نیروی بسیار زیاد بر روی راننده و خودرو هستیم در حالی‌که کارهای زیادی می‌توان با نیروهای آیرودینامیک انجام داد که باعث می‌شود خودرو راحت‌تر حرکت کند. یک فریب هوشمندانه برای رفع این مشکل، استفاده از سیستم کاهش نیروی درگ است که باعث رسیدن به حداکثر سرعت در مسابقات فرمول یک می‌شود اما این امر واقعی به نظر نمی‌رسد.

در حین تماشای مسابقه، تماشاگر می‌خواهد جنگ بین خودروها را ببیند اما در مسابقات فرمول یک با خودروهایی روبه‌رو است که اعمال نیروهای رو به پایین بر روی آن‌ها باعث می‌شود به‌سختی حرکت کنند و جذابیت سرعت وجود ندارد. اعمال نیروهای بسیار زیاد رو به پایین بیش‌تر به مسابقات استقامت و طولانی مدت تعلق دارد تا مسابقاتی که در آن چرخ‌ها به‌سرعت تعویض می‌شوند.

مسابقات ناسکار امسال که با اعمال نیروهای رو به پایین کم‌تری برگزار شد نتایج شگرفی داشت؛ اتومبیل‌ها رقابت تنگاتنگ و بسیار جذابی داشتند و اغلب برنده‌ها غیرقابل پیش‌بینی بودند. اگر چنین اتفاقی در مسابقات فرمول یک روی دهد نیز قطعاً جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد.

فرمول یک

اجازه دهد رانندگان خودشان باشند

طرفداران این مسابقات هنگامی‌ که با صحنه‌هایی روبه‌رو می‌شوند که به‌طور طبیعی برای هر انسانی ممکن است اتفاق بیفتد، سریع فراموش می‌کنند؛ مانند زمانی‌ که ‌کیمی رایکونن به راننده‌ای که بسیار آهسته می‌رود فحاشی می‌کند پخش می‌شود. متأسفانه، تماشاگران همیشه روی خوب راننده‌ها را می‌بینند در حالی‌که همه انسان هستند و باید انتظار رفتارهایی که از یک انسان سر می‌زند را از آن‌ها داشت.

چه اهمیتی دارد که عکس شخصی و خانوادگی آن‌ها در محیط‌های مجازی منتشر شود، چیزی که تماشاگر مسابقه به آن نیاز دارد، قهرمانی راننده‌ی مورد علاقه‌اش است.

وقت آن رسیده تا اجازه دهید رانندگان هم مانند همه‌ی انسان‌های عادی رفتار کنند. اجازه دهید آن‌ها هم در مصاحبه‌های تلویزیونی عصبانی شوند، در مسابقات دیگر شرکت کنند و به تفریحات خود برسند. بهتر است اجازه دهید رانندگان در میان طرفداران خود بروند و با آن‌ها صحبت کنند.

 به استفاده از اینترنت برای جلب طرفداران خود، بیش‌تر بها دهد

در پی اعلام فروش فرمول یک، خبرهای خوبی در رابطه با بهبود رسانه‌های اجتماعی مرتبط با فرمول یک شنیده شده است. متأسفانه طرفداران فرمول یک از رسانه‌های آنلاین منتسب به فرمول یک راضی نیستند چون آن‌طور که باید روی آن‌ها کار نشده است و اغلب نیازهای آن‌ها را برآورده نمی‌کند و این امر شایسته‌ی طرفدارانی که مشتاقانه پای مسابقات فصل ۲۰۱۶ نشسته‌اند، نیست.

تقریباً بلافاصله بعد از آپلود کلیپ‌های مسابقات توسط طرفداران، آن‌ها فیلتر می‌شوند و کپی‌های مجاز مسابقات هم توسط خود فرمول یک، مدتی بعد در دسترس قرار می‌گیرند. ‌ همیلتون امسال به‌خاطر گفتگوی کوتاهی که از پشت حصارهای پیست مسابقات با طرفداران خود داشت، به دردسر افتاد. طبق گزارش Polygon، فرمول یک حتی طرفدارانی را که با لباس‌هایی شبیه لباس رانندگان حاضر شده بودند، مورد بازخواست قرار داد.

اینترنت جایی است که افراد چیزهای جدید و جالبی را کشف می‌کنند. فرمول یک باید کاری کند که بتواند از آن به بهترین نحو استفاده کند و برای شروع بهتر است ویدیوهای بیش‌تری را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. اگر فرمول یک به‌موقع کلیپ‌های مسابقات را در دسترس قرار دهد، طرفداران کم‌تر رو به آپلود ویدیوهای شخصی خود می‌آورند.

به نظر می‌رسد این امر نیازمند به خدمت گرفتن گروهی برای اعلام جزئیات و گزارش لحظه به لحظه‌ی مسابقات در اینترنت است.

بهتر است تمامی مسابقات را به‌صورت آنلاین در اینترنت قرار دهید تا طرفداران هر کدام را به هر نحوی که دوست دارند ببینند زیرا به نظر می‌رسد دوران تلویزیون دیدن رو به اتمام است. ایجاد قراردادهای همکاری برای پخش انحصاری با کانال‌های تلویزیونی در هر کشور دیگر کارآمد نیست. در بهترین حالت، دیدن مسابقات در تلویزیون آمریکا به‌دلیل پخش پیام‌های بازرگانی بسیار ملال‌آور شده است.

زمانی‌که مجریان برنامه‌ی تلویزیونی محبوب Top Gear معتقدند که باید به برنامه‌ی اینترنتی Amazon show نقل مکان کنند به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که تولید برنامه‌های آنلاین بیش‌تری در دستور کار قرار گیرند.

باهوش باشد

اتومبیل! تکنولوژی! رانندگی! این‌ها همگی واژگانی جذاب هستند اما زمانی‌ که مدیرعامل فعلی فرمول یک ‌برنی اکلستون در سخنرانی خود مخاطب این ورزش را ثروتمندان اعلام می‌کند، ناخودآگاه علاقمندان بسیاری را از دست می‌دهد. تصویری که از مسابقات فرمول یک شکل گرفته این است که این ورزش، تفریح افراد ثروتمند است. اگر بتوانید این تصویر را تغییر دهید، قطعاً طرفداران بیش‌تری را به سمت خود می‌یابید.

دانستن این‌ که برنی اکلستون در سخنرانی خود چه حرفی را بزند و چه حرفی را نزند برای شروع بسیار مهم است. فرمول یک در جایی قرار دارد که اخبار آن به‌سرعت پخش می‌شود. همان‌طور که اینترنت می‌تواند باعث رشد فرمول یک شود می‌تواند با پخش سخنرانی‌های مشابه موجب زوال آن نیز گردد.

سری مسابقات فرمول یک نباید به مکانی تبدیل شود که دیکتاتورها برای پوشاندن نارضایتی‌های موجود از آن سوء استفاده کنند و رژیم‌های سرکوب‌گر با نادیده گرفتن تخلفات حقوق انسانی به‌راحتی میزبان یک مسابقه‌ی فرمول یک زیبا باشند. با دیگر مسابقات همکاری داشته باشند نه اینکه در مقابل آن‌ها باشند تا فرمول یک تحت‌الشعاع قرار گیرد و به مسابقاتی انتقام‌جویانه مبدل نشوند. همچنین بانوان جوان بیش‌تری را به شرکت در مسابقات تشویق نمایند.

در حال حاضر هزینه‌ی بلیط تماشای مسابقات فرمول یک بسیار بالا است، پس بهتر است کمی متعادل‌تر شود. ارتفاع حصارهای موجود نیز بهتر است پایین بیاید تا تماشاگران بتوانند بهتر مسابقه را ببینند.

کمپانی Liberty Media باید تغییراتی را در جهت موفقیت زیرمجموعه‌هایش بپذیرد و فرمول یک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات