دوربین دوگانه سال آینده نیز فقط روی آیفون پلاس قرار می‌گیرد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون 7 و آیفون 7 پلاس چند روز پیش به طور رسمی معرفی شدند. اپل در نسخه‌ی فبلت محصول سال ۲۰۱۶ خود یعنی آیفون 7 پلاس، برای اولین بار از دوربین دوگانه استفاده کرد. یکی از کارشناسان معتبر محصولات اپل به تازگی عنوان کرده که به احتمال زیاد، این قابلیت تا سال ۲۰۱۸ برای گوشی‌های معمولی اپل عرضه نخواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آنالیزور شرکت KGI Securities یعنی Ming-Chi Kuo به عنوان یکی از معتبرترین کارشناسان محصولات اپل در دنیای فناوری شناخته می‌شود. این کارشناس به تازگی تحلیل و پیش‌بینی خود را در مورد آیفون سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.

کو در اظهار نظر اخیر خود عنوان کرده است که استفاده از دوربین دوگانه، در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ نیز تنها مخصوص نسخه‌ی فبلت ۵.۵ اینچی یا پلاس خواهد بود. دلیلی که او برای این اظهار نظر عنوان کرده این است که اپل به خاطر قیمت تمام شده‌ی این فناوری که حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار برای هر گوشی است، این قابلیت را برای نسخه‌های ۴.۷ اینچی عرضه نخواهد کرد. دلیل دیگری که این کارشناس به آن اشاره می‌کند این است که این فناوری و قابلیت هنوز امتحان خود را از لحاظ محبوبیت در بین عموم کاربران پس نداده و ممکن است کاربران عمومی علاقه‌ای به هزینه‌ی بیشتر برای دوربین دوگانه نداشته باشند.

تنها تغییری که کو برای دوربین دوگانه آیفون در سال بعد پیش‌بینی می‌کند، استفاده از لرزشگیر اپتیکال برای لنز تله‌ی این گوشی است. در حال حاضر این لرزش‌گیر که با نام مخفف OIS شناخته می‌شود، تنها برای لنز واید استفاده شده است.

متن کامل منتشر شده توسط مینگ-جی کو به این شرح است:

با وجود این که استفاده از دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس خبر مهیج و فوق‌العاده‌ای برای علاقمندان به عکاسی است، این قابلیت هنوز نمی‌تواند در بازار عمومی و برای همه‌ی کاربران جذاب باشد. در کنار قیمت تمام شده‌ی بالای این فناوری که حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار برای هر گوشی است، اپل قصد دارد امکانات رده‌بالا را برای محصول قدرتمندتر خود یعنی نسخه‌ی پلاس حفظ کند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که در آیفون‌های سال بعد نیز تنها نسخه‌ی قدرتمند پلاس به دوربین دوگانه مجهز باشد.

به دلیل این که سال بعد دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون است، پیش‌بینی می‌شود که اپل تغییرات زیادی در محصول خود ایجاد کند و به عرضه‌ی یک محصول با پسوند S اکتفا نکند. برخی از  تغییراتی که برای آیفون سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی می‌شود، طراحی بدون حاشیه برای صفحه‌نمایش و استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه‌نمایش هستند. اپل می‌تواند در محصول سال ۲۰۱۷ خود از صفحه‌نمایش OLED استفاده کند یا انحناهایی در اطراف بدنه‌ی گوشی‌ها ایجاد کند. استفاده از سنسور عنبیه‌ی چشم و عرضه‌ی محصول ۵.۵ اینچی مجهز به Smart Connector نیز از احتمالاتی هستند که برای آیفون سال ۲۰۱۷ بیان شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات