۵ خودروی برتر از نظر فناوری های پیشرفته

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در اینجا با ۵ خودرو آشنا خواهید شد که بیشترین بهره را از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی جدید برده‌اند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۶ شاهد هستیم که مردم با بسیاری از تکنولوژی‌های جدید مواجه هستند. امکان فرستادن ویدیو از گربه‌ شما روی اینترنت وجود دارد و می‌توانید هیولاهای مجازی را دستگیر کنید اما صحبت ما در اینجا تکنولوژی‌های واقعی هستند که می‌توانند با تاثیر عمیق خود جهان را متحول کنند. اینجا لیستی از خودروسازانی وجود دارد که تلاش می‌کنند هر آنچه را ممکن است روی محصولات چهارچرخ خود انجام دهند.

در این لیست، ما پنج خودروی پیشرفته را گردآوری کرده‌ایم که در حال حاضر در بازار حضور داشته‌اند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. هیچ یک از این خودروها از تریلیتیوم (ماده‌ی خیالی موجود در فیلم Star-Trek) برای حرکت کردن استفاده نمی‌کنند و یا از اورانیوم کربنیزه شده در ساخت ان‌ها استفاده نشده است اما این پنج خودرو پیشتازان تکنولوژی در حال حاظر هستند. آیا خودروی شما نیز در این لیست قرار دارد؟ در ادامه‌ی مطلب همراه زومیت باشید. 

  ۵. ولوو XC90

ولوو

ولوو این محصول را اخیرا روانه‌ی بازار کرده و با این ساخته‌ی جدید خود حسابی غوغا کرده است. این محصول ترکیبی از طراحی زیبا، امکانات رفاهی فراوان و مهم‌تر از همه مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها است. گرچه این محصول البته معمولی‌ترین و نرمال‌ترین خودرو در این لیست است اما ولوو XC90 قطعا یکی از آینده نگرانه‌ترین خودروهایی است که امروزه در جاده‌ها تردد می‌کند. 

در داخل کابین این خودرو یک صفحه نمایش بزرگ از نوع لمسی در کنسول مرکزی نصب شده است و می‌توان بسیاری از امکانات خودرو را با آن کنترل کرد، از طرفی در صفحه نشان دهنده‌ها نیز از انواع دیجیتالی استفاده شده است. امکانات دیگری نظیر سیستم کمکی پارک و سیستم هشدار ترافیک پیش رو نیز در لیست امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو به چشم می‌خورند.

اگر این‌ها برایتان کافی نباشد بد نیست بدانید که ولوو XC90 به طیفی از پیشرانه‌های بسیار قوی نیز مجهز است. پیشرفته‌ترین این پیشرانه‌ها مدل T8 هیبریدی است که از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی و یک پیشرانه‌ی برقی ۸۰ اسب بخاری تشکیل شده است. مجموع قدرت این مجموعه‌ی هیبریدی معادل ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۵۷۸ نیوتن متر است.

۴. تسلا مدل X

تسلا مدل ایکس

در این لیست باید جدیدترین محصول کالیفرنیا را نیز اضافه کنیم. تسلا مدل ایکس، شاسی بلند لوکس این سازنده‌ی خودروهای برقی به حساب می‌آید که تکنولوژی‌های موجود در آن بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شباهت دارند. یکی از جذاب‌ترین امکانات این خودرو سیستمی است با نام (Bioweapon Defense Mode) یا حالت دفاع در برابر سلاح میکروبی، این سیستم از ورود ذرات مضر به داخل کابین جلوگیری می‌کند و برای این کار از فیلترهای (HEPA) استفاده می‌کند که جزو تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی محسوب می‌شوند. دیگر مورد جالب این خودرو درهای آن است که همانند بال‌های عقاب باز شده و به خودروی DwLorean شباهت دارند. مجموعه‌ی مولد نیروی تمام الکتریکی این خودرو، شاسی بلند تسلا را قادر می‌سازد تا در عرض ۳.۲ ثانیه به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

همچنین باید به سیستم رانندگی خودکار اختصاصی تسلا با نام اتوپایلوت اشاره کرد. گرچه این سامانه در ماه‌های اخیر جنجال زیادی به پا کرده است اما همچنان نخستین انتخاب کسانی است که به به سراغ اینگونه سیستم‌ها می‌روند. 

۳. بی ام و i8

BMW i8

بی‌ام‌و i8 از آن دسته خودروهای جذابی است که به دلیل ظاهر بی نظیر خود که از خطوط هندسی برجسته و تناسب شگفت‌انگیز برخوردار است تا ۵۰ سال آینده هم آن را در فیلم‌ها خواهید دید. تصور کنید ویل اسمیت برای نبرد با موجودات فضایی از این خودرو استفاده کند. مواد بکار رفته در این خودرو نیز خوب هستند و برای کاهش وزن و همخوانی با خصیصه‌های اسپرتی خودرو از موادی چون آلومینیوم و پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی سه سیلندر بنزینی به حجم ۱.۵ لیتر است که نیروی خود را به محور عقب انتقال می‌دهد. یک الکتروموتور نیز در بخش جلو وجود دارد که نیروی خود را به محور جلو منتقل می‌کند. مجموع قدرت این پیشرانه‌ها برابر با ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن‌ها معادل ۵۶۹ نیوتن متر است. چنین نیروی برای دستیابی i8 به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴ ثانیه کافی است و می‌تواند این خودرو را به حداکثر سرعت ۲۵۰ در ساعت برساند. باید اشاره کرد که بی‌ام‌و i8 توانایی حرکت در حالت تمام برقی را تا مسافت ۳۵ کیلومتر دارا است.  

۲. آکورا NSX

هوندا NSX

آکورا NSX زمانی که نخستین بار در سال ۱۹۹۰ به بازار آمد توانست به لطف بدنه‌ی تمام آلومینیومی و چیدمان موتور وسط، طرفداران بسیاری را مجذوب خود کند. حالا آکورا نسل دوم این خودرو را روانه‌ی بازار کرده است و این نسل نیز به لطف قابلیت‌های بالای خود همچنان نظرهای بسیاری را به خود جلب کرده است.

همچنان شاهد استفاده‌ی بسیار زیاد از آلومینیوم در این خودرو هستیم با این تفوت که این بار در کنار آلومینیوم از فیبر کربن نیز استفاده شده است. در وسط این خودرو یک پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی نصب شده است که توسط ۳ الکتروموتور پشتیبانی می‌شود. پیشرانه‌ی احتراق داخلی این خودرو نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده‌ی ۹ سرعته از نوع دوبل کلاچ به سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته انتقال می‌دهد، این سیستم چهارچرخ محرک به لطف وجود سیستم بردار گشتاور عملکردی خیره کننده دارد.

۱. تویوتا Mirai

تویوتا میرای

این خودروی چهار در عجیب میرای نام دارد که در زبان ژاپنی به معنای آینده است. این خودرو همانند تسلا مدل ایکس از شما در برابر سلاح‌های بیولوژیکی دفاع نمی‌کند و یا همانند NSX در پیست نمی درخشد اما می‌تواند تنها با اتکا به سوخت هیدروژن تا مسافت ۴۸۰ کیلومتر را بپیماید. 

تویوتا میرای نخستین خودروی هیدروژنی تولید انبوه جهان است. این خودرو به مخلوط کردن هیدروژن، و اکسیژنی که از محیط دریافت می‌کند می‌تواند دو چیز تولید کند، یکی نیروی الکتریکی برای حرکت خودرو و دیگری بخار آب برای خروج از لوله اگزوز. تویوتا برای مشتریان این خودرو تا سه سال هیدروژن را ارایه می کند و این بدان معنا است که در صورت خرید این خودرو نیازی به پرداخت پول برای هیدروژن نخواهید داشت.

جایزه‌ی بزرگ، AEROMOBIL 3.0

aeromobil

این یک خودروی پرنده است که مشابهی ندارد. شاید آیرومبیل ظاهری همانند بشقاب پرنده‌های فیلم Jetsons نداشته باشد اما در هر صورت بک خودروی پرنده‌ی واقعی است. شاید ظاهر آن کمی خنده دار باشد اما هنگامی که با آن از بالای ترافیک شلوغ پرواز کنید دیگر کسی به شما نخواهد خندید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات