سامانه استعلام گوشی های قاچاق راه اندازی شد

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گمرک کشور در راستای مبارزه با قاچاق موبایل، با همکاری دانشجویان دانشگاه تهران سامانه‌ی استعلام IMEI گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را راه‌اندازی کرده است. این سامانه برای کمک به خریداران راه اندازی شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گمرک ایران از آماده شدن سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI)  برای کمک به خریداران تلفن همراه در کشور اطلاع داد. این سامانه یکی از مقدمات طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه است و هنوز این طرح در کشور راه‌اندازی اجرای نمی‌شود.

بنا بر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران مراحل آماده‌سازی این سامانه از سال گذشته با کمک متخصصان و دانش‌پژوهان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران آغاز شده است.

به زودی همه‌ی ایرانیان می‌توانند با ارسال شماره سریال IMEI گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به شماره پیامک ۳۰۰۰۸۸۸۷، نحوه‌ی واردات موبایل مورد نظر را استعلام کرده و گوشی‌های قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی محسوب می‌شود و یکی از برنامه‌های اصلی و عملیاتی گمرک در امر مبارزه با قاچاق کالا است. سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن وارداتی گام مهمی در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب شده و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد.

البته نسخه‌ای از این سامانه بر روی وب‌سایت گمرک قرار گرفته است. برای دریافت استعلام اینترنتی ایرانیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی epl.irica.ir مراجعه کنند.

دقت کنید که هنوز طرح رجیستری در کشور اجرا نشده است و مرجع اطلاع آغاز این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ممکن برخی از فروشندگان موبایل از این موضوع سواستفاده کرده و گوشی‌های تلفن همراه فروشگاه خود را گرانتر به شما بفروشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات