آئودی از واقعیت مجازی در نمایندگی های فروش خود کمک می گیرد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً "واقعیت مجازی" به واژه‌ای پرطرفدار و البته پر سر و صدا در دنیای تکنولوژی مبدل گشته است. طی سه سال اخیر،آئودی با استفاده از هدست‌هایی چون HTC Vive و Oculus Rift که به‌راحتی قابل دسترس‌اند، در حال کار بر روی ارائه‌ی سرویس‌های نوینی در نمایندگی‌های فروش خود برای جلب مشتریان بیشتر است.
تبلیغات

 در کنفرانس تکنولوژی آئودی ۲۰۱۶ در شهر مونیخ، از یک دستگاه واقعیت مجازی در مقیاس بزرگ همراه با یک هدست واقعیت مجازی HTC Vive که یک محیط پنج متر مربعی را تشخیص می‌دهند، جهت ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت مجازی به‌صورت ۳۶۰ درجه، پرده‌برداری شد.

واقعیت مجازی آئودی

 زمانی‌که فرد هدست را بر روی سر خود قرار می‌دهد می‌تواند نوع خودرو، رنگ آن و هر گزینه‌ی قابل تنظیم دیگری را انتخاب کرده و خودرو را درون ناحیه‌ی تعیین شده قرار دهد. از این نواحی می‌توان به ایسلند، پاریس و حتی کره‌ی ماه اشاره کرد.

 بعد از آن، فرد می‌تواند اطراف خودرو راه برود و حتی از بیرون به داخل خودرو نگاهی بیندازد و نحوه‌ی کارکرد اجزای داخلی آ‌ن‌ را نیز مورد بررسی قرار دهد. برای مثال یک خودروی آئودی RS6 Avant مورد استفاده قرار گرفت و تمام اجزای آن مانند چرخ‌های آلیاژی و حتی ساختار داخلی ترمزهای خودرو قابل مشاهده بود.

 یک نسخه‌ی کوچک‌تر مشابه این سیستم نیز تولید شده است که قابلیت جابه‌جایی بیشتری داشته و به مشتریان این امکان را می‌دهد که درون خودرو نشسته و داخل خودرو را مورد بررسی قرار دهند. مشتریان می‌توانند درون خودرو را به‌طور دقیق مشاهده کنند و تمام تنظیماتی را که خود استقرار کرده‌اند، چک کنند.

واقعیت مجازی آئودی

 به‌لحاظ محدودیت‌هایی که در حال حاضر در تکنولوژی سیستم‌های واقعیت مجازی وجود دارد، هدست‌های واقعیت مجازی دارای رزولوشن ۱۲۰۰×۱۰۸۰ پیکسل با زمان واکنش زیر ۲۰ میلی‌ثانیه هستند.

جهان مجازی آئودی از شش میلیون چندضلعی ساخته شده است که نیازمند کامپیوتری قدرتمند است تا محیط آن را رندر کند. با قرار دادن خودرو در فضای پرسپکتیو، تقریباً به دو الی سه برابر پردازش گرافیکی یک بازی ویدیویی کامل نیاز است.

سرپرست دپارتمان دیجیتال آئودی آقای Marcus Kuhne در مصاحبه با CarAdvice اذعان کرده او برای آنچه که در آینده در فروشگاه‌های آئودی ارائه می‌شود، هیجان‌زده است.

واقعیت مجازی آئودی

کانه می‌گوید: "ما برای این پروژه از منابع داخلی و خارجی استفاده کرده‌ایم. تجربه‌ی نشستن در خودرویی شخصی‌سازی شده توسط مشتری در نمایندگی‌های فروش برای آن‌ها بسیار خوش‌آیند خواهد بود. این تجربه، جای رانندگی آزمایشی با خودرو یا تجربه‌ی استفاده از خودرو در نمایندگی را نمی‌گیرد بلکه تکمیل‌کننده‌ی آن‌ها است."

به‌قدری این تکنولوژی ارزشمند است که می‌توان از آن در خدمات پس از فروش به‌منظور آموزش و عیب‌یابی استفاده نمود.

آئودی برای شروع در حال پیاده‌سازی این سیستم در شش نمایندگی فروش خود است و انتظار می رود تا دو سال آینده این تکنولوژی به‌طور وسیع فراگیر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات