سوپر ماریو به آمار دانلود 1.5 میلیارد در اندروید و iOS می‌رسد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سوپر ماریو برای سیستم‌عامل‌های محبوب موبایل منتشر خواهد شد. این خبری است که چند روز پیش به طور رسمی در مراسم معرفی آیفون ۷ عنوان شد و بسیاری از کاربران و کارشناسان مشتاق شنیدن زمان رسمی این رخداد هستند. تحلیلگران با توجه به محبوبیت بالای این شخصیت، پیش‌بینی آمار دانلود ۱.۵ میلیاردی را برای این بازی عنوان کرده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آن که در مراسم رسمی معرفی آیفون ۷ اعلام شد نینتندو قصد دارد بازی سوپر ماریو را برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید منتشر کند، تحلیلگران پیش‌بینی کردند که این بازی می‌تواند رکورد دانلود را در این پلتفرم‌ها بشکند.

سرکان توتو (Serkan Toto) یک تحلیلگر بازی است که در آخرین اظهار نظر خود پیش‌بینی مجموع دانلود ۱.۵ میلیارد را برای بازی سوپر ماریو اجرا در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عنوان کرده است. این بازی ابتدا برای iOS منتشر خواهد شد و سپس نسخه‌ی اندروید آن قابل دریافت خواهد بود. حرکت نینتندو در عرضه‌ی این بازی محبوب، نشان دهنده‌ی تغییر مسیر بزرگ این شرکت است. آنها قصد دارند محبوب‌ترین شخصیت بازی‌های خود را به پلتفرم موبایل بیاورند تا علاقه و اشتیاق شرکت برای حضور در این بازار را نشان دهند. از طرفی، سرمایه‌گذاران این شرکت نیز از این حرکت استقبال زیادی کرده‌اند. پس از آن که خالق ماریو یعنی شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) خبر رسمی عرضه‌ی این بازی برای iOS را در مراسم اپل عنوان کرد، ارزش سهام نینتندو ۲۹ درصد افزایش یافت.

از بازی‌هایی که تا‌کنون آمار دانلود خیره‌کننده‌ای ثبت کرده‌اند، می‌توان به Subway Surfers اشاره کرد. این بازی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و تا سال ۲۰۱۵ یک میلیارد بار از مارکت‌های اپلیکیشن دانلود شد. بازی دیگر که نینتندو یک سوم سهام شرکت آن را در اختیار دارد، پوکمون گو است که با آماری خیره‌کننده، از ماه جولای تا به امروز حدود ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است. ماریو، اولین بازی بزرگی است که با مالکیت صددرصدی نینتندو به پلتفرم موبایل وارد می‌شود.

توتو در مورد این بازی می‌گوید:

بازی Super Mario Run به عنوان اولین بازی اختصاصی نینتندو برای دستگاه‌های هوشمند، می‌تواند به آمار دانلود خیره‌کننده‌ای برسد. پیش‌بینی من، مجموع دانلود ۱.۵ میلیارد بار در طول زمان عرضه‌ی این بازی در پلتفرم‌های iOS و اندروید و در گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها است.

او در ادامه عنوان می‌کند که این بازی به به احتمال زیاد ابتدا به صورت رایگان عرضه می‌شود و کاربران برای باز کردن قفل مراحل بالاتر باید هزینه پرداخت کنند. البته او انتقاداتی نیز به نحوه‌ی قیمت گذاری و عنوان کردن این قیمت در مراسم معرفی دارد.

به هر حال، شخصیت محبوب ماریو و قیمت رایگان ابتدایی برای این بازی در کنار وجود میلیاردها گوشی و تبلت در میان کاربران، می‌تواند دانلود ۱.۵ میلیاردی را برای این بازی تضمین کند. البته شرط اصلی برای رسیدن به این رکورد، حفظ کیفیت و کمیت مراحل در نسخه‌ی رایگان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات