واتساپ امکان کشیدن نقاشی را به نسخه آزمایشی جدیدش افزود

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
واتساپ از جمله محبوب‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان است که امروزه توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. آپدیت جدید و آزمایشی این پیام‌رسان قابلیت‌های جدیدی از جمله امکان کشیدن نقاشی را به آن اضافه کرده است. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

کلمه‌ی واتساپ به احتمال زیاد برای همه‌ی شما آشنا است چراکه این پیام‌رسان هم اکنون یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان محسوب می‌شود. این سرویس که چند وقت قبل توسط فیس‌بوک خریداری شده هم اکنون بیش از یک میلیارد بار در فروشگاه گوگل‌پلی دانلود شده است و باید گفت اپلیکیشن‌های زیادی وجود ندارد که تا این حد توسط کاربران دانلود شده باشند. اپلیکیشن واتساپ به طور مداوم بروزرسانی و قابلیت‌ها و عملکرد آن در هر نسخه بهتر از قبل می‌شود. جدیدترین آپدیت ارائه شده برای این اپلیکیشن نیز امکانات جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که ما در مورد نسخه‌ی آزمایشی جدید واتساپ صحبت می‌کنیم. در نتیجه باید گفت که این بروزرسانی یک نسخه‌ی پایدار از پیام‌رسان مورد بحث نیست.

واتساپ در واقع در بازه‌های زمانی کوتاه، چندین آپدیت منتشر کرده و دو بروزرسانی v2.16.262 و v2.16.263 در ۲۴ ساعت برای نسخه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن منتشر شدند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این سرویس، با ارایه جدیدترین آپدیت خود قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است. با این آپدیت حالا می‌توان پیام‌ها را به طور همزمان به چندین چت مختلف ارسال کرد که این ویژگی یکی از تغییرات قابل توجه بروزرسانی یاد شده است. این ویژگی علاوه بر کاربردی بودن، مدتی است که در چندین پلتفرم پیام‌رسان دیگر از جمله فیس‌بوک مسنجر نیز ارائه می‌شود. در هنگام فوروارد کردن یا به اشتراک‌گذاری موارد دیگر، چت‌هایی که بیشتر با آن‌ها سروکار دارید در ابتدای لیست نمایان خواهند شد که این ویژگی نیز از جمله قابلیت‌های جدید بسیار خوب واتساپ است. علاوه بر این، در این بروزرسانی جدید، چند ژست حرکتی نیز به اپلیکیشن یاد شده اضافه شده و به عنوان مثال حالا می‌توانید در هنگام ضبط ویدیو، با کشیدن انگشت خود به بالا یا پایین صفحه، تصویر را بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی کنید. افزون بر ویژگی‌های مذکور، هنگام ثبت عکس‌های سلفی یا هر نوع استفاده‌ی دیگر از دوربین جلویی، در واتساپ، در شرایطی که نور کم باشد، می‌توان از نور مخصوص دوربین جلو بهره گرفت. این ویژگی بدین صورت کار می‌کند که نور صفحه‌نمایش گوشی به منظور روشن‌تر کردن شرایط نوری برای عکاسی با دوربین جلو، بیشتر می‌شود و در نتیجه عکس ثبت شده کیفیت بیشتری خواهد داشت. البته عملکرد این قابلیت دقیقا شبیه به فلاش دوربین‌جلو که در برخی از گوشی‌های هوشمند وجود دارد، نیست، اما باعث می‌شود تصاویر ثبت شده با دوربین جلو، کیفیت بیشتری داشته باشند.

باور کنید یا نه، آنچه اشاره شد فقط بخشی از تغییرات آپدیت جدید آزمایشی واتساپ بود. امکان کشیدن نقاشی و استیکر نیز به بروزرسانی اپلیکیشن یاد شده اضافه شده است. به محض اینکه در واتساپ با دوربین گوشی عکس بگیرید، قادر خواهید بود تا با استفاده از روش‌های مختلف، عکس ثبت شده را ویرایش کنید. البته امکاناتی مثل برش دادن تصویر، که از قبل برای ویرایش عکس‌ها در واتساپ ارائه شده بود نیز همچنان در اختیار شما خواهند بود. اکنون کاربران می‌توانند به تصاویر خود استیکر نیز اضافه کنند یا روی آن‌ها نقاشی بکشند. بزرگ‌تر شدن شکلک‌های ایموجی نیز یکی دیگر از تغییرات این آپدیت جدید است. همچنین می‌توان مجددا از لینک‌های تلگرام در اپلیکیشن واتساپ استفاده کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، لینک‌های تلگرام توسط واتساپ فیلتر شده بود، اما با ارائه‌ی این بروزرسانی جدید، مجددا امکان استفاده از چنین لینک‌هایی در این پیام‌رسان فراهم شده است. همانطور که گفته شد، امکانات و قابلیت‌های جدید و بسیار خوبی به واتساپ اضافه شده ولی به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها فعلا فقط در جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی این سرویس پیام‌رسان ارائه شده‌اند. برای دانلود این نسخه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در زیر می‌توانید تصاویری از این نسخه‌ از واتساپ را مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تغییرات جدید واتساپ برای شما جذاب است؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات