اکسپریا ایر سونی یک دستیار صوتی تمام عیار است

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سونی طی یک رویداد مطبوعاتی در حاشیه‌ی نمایشگاه ایفا 2016 برلین، جزئیاتی از اکسپریا ایر (Xperia Ear) عجیب خود را تشریح کرد. این دستگاه مبتنی‌بر صدا در اصل به عنوان یک ایده در MWC امسال معرفی شده بود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

امروز در حاشیه‌ی نمایشگاه IFA 2016 برلین، شرکت سونی در رویداد مطبوعاتی خود جزئیاتی از اکسپریا ایر (Xperia Ear) عجیب خود را فاش کرد. در حقیقت اکسپریا ایر به عنوان یک ایده در نمایشگاه MWC معرفی شده بود اما با توجه به جزئیات فاش شده هم‌اکنون اطلاع داریم که این دستگاه کوچک سونی یک دستیار شخصی صوتی است.

اکسپریا ایر / Xperia Ear

کاربران می‌توانند به واسطه‌ی نرم‌افزار گوشی هوشمند با اکسپریا ایر سونی به صورت صوتی تعامل کنند. نرم‌افزار و اکسپریا ایر سونی از طریق فناوری بلوتوث عملکردهای خود را به اشتراک گذاشته و علاوه‌بر برقراری تماس صوتی، کاربردهای فراوانی مانند خواندن پیام، دسترسی به اعلانیه، نقشه خوانی و ناوبری، پخش موسیقی، یادآوری رویداد در تقویم و اطلاع از شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کنند. موارد یاد شده تنها تعدادی از نمونه‌های کاربرد اکسپریا ایر بودند که می‌تواند به طور مستقیم درون گوش شنونده صحبت کند.

اکسپریا ایر / Xperia Ear

علاوه بر ارسال اعلانیه به گوش کاربر، اکسپریا ایر دارای یک میکروفونی است که می‌تواند برای تعامل با دستگاه مورد استفاده قرار گیرد. کاربران می‌توانند سوالات خود را از اکسپریا ایر پرسیده یا دستورات صوتی خود را به آن بدهند تا مانند گوگل ناو (Google Now) به آن‌ها عمل کند. می‌توان گفت ویژگی‌های اکسپریا ایر بین هدفون و ساعت هوشمند است. قطعا تعامل با چنین دستگاهی که فاقد نمایشگر است، در نوع خود جالب خواهد بود.

اکسپریا ایر / Xperia Ear

اکسپریا ایر شرکت سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا می‌تواند کاربردی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات