سامسونگ بزرگ ترین تلویزیون کوانتوم دات جهان را در IFA 2016 معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در کنفرانس خبری خود در ایفا ۲۰۱۶ از بزرگ‌ترین تلویزیون جهان که مجهز به تکنولوژی Quantum Dot است رونمایی کرد. این تلویزیون که KS9800 نام دارد، ۸۸ اینچی بوده و کیفیت تصاویر آن SUHD است. سری جدید تلویزیون‌های کوانتوم دات سامسونگ در ۱۹ مدل عرضه خواهند شد وابعاد آنها از ۴۳ تا ۸۸ اینچ خواهد بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در ایفا ۲۰۱۶ تمرکز زیادی بر صفحات نمایش و تلویزیون‌ها داشته است. این شرکت در کنفرانس رسمی خبری خود در نمایشگاه برلین، سری جدید تلویزیون‌های کوانتوم دات با کیفیت SUHD خود را معرفی کرد.

بزرگ‌ترین تلویزیون کوانتوم دات جهان نیز در میان این سری جدید وجود دارد. این تلویزیون که KS9800 نام دارد، یک تلویزیون ۸۸ اینچی است. مایکل زوئلر، مدیر بخش نمایش سامسونگ اروپا در مورد کوانتوم دات می‌گوید: "آینده‌ی صنعت تلویزیون به یک ذره‌ی کوچک با ابعادی در حدود چند اتم وابسته است. کوانتوم دات فرزند جدید صنعت تلویزیون است." زوئلر اعتقاد دارد صنعت نمایشگرها ابتدا با LCD وارد دوران تازه‌ای شد و سپس OLED تحولی عظیم در آنها ایجاد کرد و اکنون نیز نوبت به کوانتوم دات رسیده است.

سری جدید تلویزیون‌های کوانتوم دات SUHD سامسونگ در ۱۹ مدل عرضه خواهند شد و ابعاد آنها از ۴۳ تا ۸۸ اینچ خواهد بود.

شرکت‌های دیگری مانند ال‌جی نیز تا کنون مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های کوانتوم دات را به بازار معرفی کرده‌اند. این تکنولوژی جدید قابلیت‌هایی مانند نمایش حدود ۱ میلیارد رنگ، روشنایی بیشتر، بازدهی انرژی بیشتر و پیکسل سوخته‌ یا افت کیفیت کمتر دارد. البته سامسونگ معتقد است که تلویزیون‌های کوانتوم دات این شرکت هیچ گاه با مشکل سوختن پیکسل و افت کیفیت (burn-in) مواجه نخواهند شد و به همین دلیل آنها را با وارانتی ۱۰ ساله به بازار عرضه خواهد کرد. تلویزیون‌های این شرکت از کیفیت HDR پشتیبانی می‌کنند و همکاری جدید سامسونگ با نت‌فلیکس نیز امکان تماشای سریال‌های جدید با کیفیت 4K HDR را برای کاربران فراهم می‌کند.

سامسونگ در تلویزیون‌های جدید خود رابط کاربری جدید اسمارت را با بروزرسانی‌های جدید عرضه خواهد کرد. این رابط کاربری به راحتی کنسول‌های بازی و تحهیزات استریم ویدیو را شناسایی می‌کند و با آنها هماهنگ می‌شود. از قابلیت‌های دیگر آن نیز می‌توان به Steam Link اشاره کرد که امکان انتقال تصویر بازی‌های PC به این تلویزیون را فراهم می‌کند. علاوه بر این، سامسونگ سرویس استریم ویژه‌ی ویدیوی TV Plus را که پیش از این در آسیا عرضه کرده بود، در اروپا معرفی کرد.

ال‌جی به عنوان شرکت پیشتاز در عرضه‌ی تلویزیون‌های کوانتوم دات شناخته می‌شود. حال با ورود جدی سامسونگ همراه با تلویزیون غول پیکر ۸۸ اینچی، باید منتظر تغییر مسیر بازار و ابراز تمایل کاربران برای خرید محصولات این شرکت باشیم.

samsung suhd quantum dot
samsung suhd quantum dot
samsung suhd quantum dot
samsung suhd quantum dot
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات