آئودی A9 به سمت خط تولید می رود

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نوآوری در خودرو‌ها به دلیل اشباع بازار، به سمت ابداع و ساخت کلاس‌های جدید رفته است. کوپه‌ی چهار در، شاسی‌بلند کوپه، کوپه‌ی طویل مصداق این نوآوری‌ها هستند. به تازگی اخبار جدیدی از گرفتن چراغ سبز برای تولید آئودی A9 به گوش می‌رسد. با ما در زومیت همراه باشید تا به بررسی اخبار تازه از این کوپه‌ی جدید آئودی بپردازیم.
تبلیغات

آلمان بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعت خودروی دنیا است. در این کشور تعدادی زیاد از ابر خودروساز‌ها، با هم رقابت شدیدی دارند. این رقابت تا جایی پیش رفته که، علاوه بر نوآوری در خودرو‌ها، به ابداع و ساخت کلاس‌های جدید پرداخته‌اند. به تازگی اخبار جدیدی از گرفتن چراغ سبز، توسط یکی از این کلاس‌های جدید برای تولید، به گوش می‌رسد.

آئودی

مدت‌ها است که مرسدس بنز بازار را با مشتقات کلاس اس خود قبضه کرده است. این سود کلان در کلاسی از خودرو که نمونه‌ی دیگری ندارد، باعث شد تا خودروسازان دیگر سریعا در این کلاس نمونه‌های مخصوی خود را عرضه کنند. لکسوس با کوپه‌ی بزرگ LC، بی‌ام‌‌و با کوپه‌ی کلاس ۸، و کادیلاک با اسکالا کوپه سعی در کسب سهمی از این بازار دارند.

حالا نوبت به آئودی رسیده است. آئودی مدها است که به فکر ارائه یک کلاس بالای سدان لوکس A8 است. ایده‌های متفاوتی برای این کلاس که می‌توانست A9 باشد ارائه شد. آئودی بی سر و صدا در حال توسعه‌ی این خودروی جدید است و حالا آماده‌ی تولید آن است. روپرت استادلر (Rupert Stadler) مدیرعامل آئودی، این خودرو را این‌گونه توصیف می‌کند.

خودرویی در کلاس A8، که تا جای ممکن عالی شده!

یک نشریه‌ی انگلیسی این خودرو را نرم و سدان شبه کوپه توصیف کرده که از سیستم چهارچرخ (Quattro) و محرکه‌ی الکتریکی استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد، سیستم محرکه‌ی خودرو، همان نسخه موجود در آئودی Q6 e-tron باشد. اگر چنین باشد، یعنی در این خودرو از باتری بزرگ ۹۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی استفاده می‌شود، که با یک بار شارژ، مسافتی حدود ۴۸۰ کیلومتر را می‌پیماید.

آئودی Q6 e-tron

آئودی

احتمالا نام این خودرو A9 e-tron خواهد بود و در اواخر این دهه به بازار می‌رسد. این خودرو از سیستم کنترل خودران بهتری از نمونه‌ی کنونی ارائه شده‌ی آئودی استفاده می‌کند. سال آینده آئودی A8 از سطح ۳ این ویژگی استفاده خواهد کرد، که به آن اجازه‌ی رانندگی در بسیاری از شرایط را خواهد داد. احتمالا این خودرو با سیستم خودکار سطح ۴ آئودی معرفی خواهد شد، که قادر به رانندگی در تمام شرایط آب و هوا و زمین خواهد بود.

آئودی

البته رقبایی چون مرسدس، پورشه، و تسلا، از حالا دست به کار برای ارائه خودرو‌های الکتریکی با کیفیت شده‌اند، تا با این خودرو رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات