آیفون 8 اپل احتمالا از اسکنر عنبیه سامسونگ کپی برداری خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود اپل در سال 2017 که مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون است، برای طرفداران خود سنگ تمام بگذارد. به طوری که طبق گزارش‌های منتشر شده انتظار داریم آیفون 8 دارای یک طراحی متفاوت با نمایشگر بدون حاشیه بوده و از اسکنر عنبیه‌ی چشم مشابه گلکسی نوت 7 سامسونگ بهره‌مند باشد. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع مختلف، اپل قرار است در سال 2017 که مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون خواهد بود، این گوشی را با تغییرات اساسی راهی بازار کند. گزارش‌ها حاکی از دگرگون شدن طراحی آیفون 8 و بهره‌مندی آن از نمایشگر لبه به لبه (edge to edge) است. به علاوه، گزارش‌های جدید نوید تجهیز شدن آیفون 2017 به اسکنر عنبیه‌ی چشم مشابه با گلکسی نوت 7 سامسونگ را می‌دهند.

آیفون 8 اپل

طبق اخبار رسیده از وب‌سایت چینی MoneyDJ ادعا می‌شود که شرکت تایوانی Xintec تولید تراشه‌های مورد نیاز اپل را در سال آینده‌ی میلادی به عهده خواهد داشت. با این حال، ظاهرا این شرکت وابسته به شرکت TSMC بوده که انتظار می‌رود پردازنده‌های A10 آیفون 7 امسال اپل را تامین کند.

افزوده شدن اسکنر عنبیه به آیفون‌های سال ۲۰۱۷ می‌تواند امنیت بیش‌تری را برای طرفداران اپل در استفاده ازاین گوشی فراهم کند. شناسایی چشم نیازمند الگوهای بسیار پیچیده‌تری از خواندن اثر انگشت کاربر بوده و در نتیجه جعل کردن آن برای نفوذ به دستگاه سخت‌تر خواهد شد. شرکت سامسونگ در فبلت گلکسی نوت 7 خود از فناوری یاد شده بهره می‌برد. با این حال به خاطر محدودیت‌های موجود در گسترش این فناوری، فعلا استفاده از اسکنر اثر انگشت گزینه‌ی مناسب‌تر و ساده‌تری برای بسیاری از کاربران است.

نرم افزار Samsung Pass گلکسی نوت 7

احتمال می‌رود شرکت اپل در آیفون‌های ۲۰۱۷ از تاچ آیدی (Touch ID) استفاده کند. بنابر شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی، شرکت اپل ممکن است اسکنر اثر انگشت و دوربین جلویی آیفون را به طور مستقیم در صفحه نمایش آن جاسازی کند. با این حال، مهندسان اپل می‌توانند در برابر این موضوع مقاومت نشان دهند.

تجهیز شدن آیفون 8 اپل به اسکنر عنبیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا این کار اپل کپی برداری محسوب می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات