آلفابت مجوز آزمایش پهپادهای خود را در خاک آمریکا گرفت

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هولدینگ آلفابت مجوز آزمایش پهپاد‌های پروژه‌ی Wing در خاک ایالات متحده را از اداره‌ی هوانوردی فدرال این کشور دریافت کرد. هدف از این پروژه، توسعه‌ی خدمات حمل بار توسط پهپادها است. برای اطلاع از جزئیات خبر در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) تا کنون در خصوص تست پهپاد‌ها در این کشور بسیار محتاط بوده است، اما به نظر می‌رسد که این روند در حال تغییر است. به گفته‌ی کاخ سفید، FAA برای شرکت X که همانند گوگل، زیرمجموعه‌ی هولدینگ آلفابت است، مجوز آزمایش سرویس حمل بار پروژه‌ی Wing را در ارتفاع‌های زیر ۴۰۰ پا و در ۶ سایت تایید شده، صادر کرده است. این پروازها بخشی از کوشش‌های جدید بنیاد ملی علوم آمریکا خواهد بود، این بنیاد در حال صرف بیش از ۳۵ میلیون دلار بر روی پژوهش‌های مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) و آزمایش‌هایی در طول ۵ سال آینده است.

پهپادهای پروژه‌ی Wing آلفابت که در ابتدا در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند، همانند پهپاد‌های آمازون نیستند، آنها به صورت عمودی از روی زمین بلند می‌شوند و سپس مانند هواپیمایی با بال‌های ثابت به پرواز خود ادامه می‌دهند. اگرچه‌ مانند UAVهای استاندارد قابلیت مانور ندارند، اما می‌توانند به نقاط دورتری پرواز کنند و بارهای سنگین‌تری را نیز حمل کنند. اگرچه FAA قوانین نهایی خود را در خصوص عملیات پهپادها در ماه ژوئن منتشر کرده است، با این وجود هنوز تحویل کالا مجاز نیست. با این حال، گفته می‌شود که آلفابت به کمک سند معاف‌سازی ناسا، از پیروی از مقررات تعیین شده شانه خالی کرده و در حال تست پهپادهای خود در آمریکا است. این هولدینگ قصد دارد تا سرویس یاد شده را در سال ۲۰۱۷ به صورت تجاری آغاز کند.

آلفابت قادر خواهد بود تا پهپادهای خود را به همراه محموله و در مناطقی فراتر از سایت‌های تایید شده نیز تست کند، لازم به ذکر است که این مورد نیز اکیدا بر خلاف مقرارت FAA است. همچنین به گفته‌ی مقامات فدرال آمریکا، این هولدینگ یک راهکار مدیریت حریم هوایی با رابط باز برای عملیات امن در ارتفاعات پایین، توسعه خواهد داد.

هفته‌ی گذشته از استراتژی‌های مقدماتی و جدیدی در جریان یک رویداد، پرده‌برداری شد. این رویداد همچنین شامل نطق‌های اصلی مگان اسمیث، مدیر اداره‌ی فناوری آمریکا، مایکل هوئرتا، مدیر FAA و برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینتل، بود. کاخ سفید تاکید می‌کند که دولت باید انعطاف بیشتری را در خصوص صدور مجوز به کمپانی‌ها جهت آزمایش پهپاد و سایر فناوری‌ها در خاک آمریکا، بدهد. به عنوان مثال، آمازون به علت قوانین سخت‌گیرانه‌ی آمریکا، مجبور به آزمایش پهپاد‌های خود در بریتانیا شد.

کاخ سفید همچنین اشاره‌هایی نیز به استراتژی‌های مقدماتی دیگر داشت. آنها از FAA خواستار توسعه‌ی مقررات جدید برای به کارگیری امن UAVها در حریم هوایی و در نهایت گزارش آنها تا زمستان ۲۰۱۶، شده‌اند. علاوه‌بر این FAA یک “تیم امنیت” برای پهپادها ایجاد خواهد کرد که قادر به تحلیل داده‌های امنیتی و بررسی تصادفات باشد. کاخ سفید همچنین ناسا را موظف کرده است تا به توسعه‌ی فناوری “تشخیص و ممانعت” کمک کند. پایان پروسه‌ی توسعه‌ی این فناوری، سال ۲۰۲۰ تعیین شده است.

هوئرتا، یکی از مدیران FAA، عملیات نجات و سمپاشی هوایی محصولات کشاورزی را دو مورد مهم از زمینه‌هایی می‌داند که در آن، پهپادها می‌توانند جایگزین هواپیماهای سرنشین‌دار شوند.

مطالعات دیگری نیز در زمینه‌هایی مانند امنیت در آتش‌سوزی‌های پرخسارت، مسابقات پهپاد، تحویل دارو در مناطق صعب‌العبور و اطلاعات عمومی در خصوص پهپادها انجام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات