وزیر ارتباطات: باید نهضت ایجاد اشتغال در ICT راه بیافتد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد یورویی بازار ICT دنیا اعلام کرد که باید نهضت ایجاد اشتغال در فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور راه بیافتد. قرار است این نهضت از استان کردستان، فارس و یزد شروع شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات در نشست توسعه‌ی کسب و کار و اشتغال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان گفت: «استان کردستان به عنوان پایلوت توسعه‌ی کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب شده است. باید نهضت اشتغال در ICT در کل کشور راه بیافتد. در این راستا تا یک ‌ماه‌ آینده این طرح علاوه بر کردستان در استان‌های فارس و یزد پیاده‌سازی خواهد شد و بلافاصله در دیگر استان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.»

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «هدف ما استفاده از امکانات و توانمندی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است که به خوبی به این هدف رسیده‌ایم.»

واعظی ادامه داد: «با توجه به آماده‌بودن زیرساخت‌های لازم در همه‌ی استان‌ها و به ویژه علاقه‌مندی بخش خصوصی برای کار در این حوزه، می‌توان امید داشت که این طرح به خوبی در دیگر استان‌ها نیز پیاده‌سازی شود.»

او افزود: «شبکه‌ی مالی اطلاعات به معنی تولید محتوای بومی و داخلی و همچنین ارائه خدمات از طریق این شبکه برای تسهیل در امور مردم است. خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات هم زیست هستند و باید برای گسترش خدمات به این بخش توجه بیشتری صورت گیرد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «علاوه بر اشتغال مستقیم در حوزه ICT، حدود ۳ تا ۴ برابر اشتغال غیرمستقیم در این زمینه شاهد خواهیم بود.»

واعظی با اشاره به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد یورویی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان توضیح داد: «ایران یک درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است و باید حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ما ۳۵ میلیارد یورو باشد که هم اکنون ۳۹ هزار میلیارد تومان (معادل ۱۰ میلیارد یورو) است. بدین ترتیب قابلیت افزایش ۳ و نیم برابری را دارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات