سرویس‌گرایی سازمان‌ها برای توسعه‌ی دولت الکترونیک

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون رئیس سازمان فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از روند دولت الکترونیک اعلام کرد که برای ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک به مردم، سازمان‌های دولتی سرویس‌گرا شده‌اند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

رضا باقری اصل معاون سازمان فناوری اطلاعات و مسئول پروژه‌ی دولت الکترونیک در مورد این پروژه گفت: «از ابتدای دولت یازدهم نظم بخشیدن دولت الکترونیک و معنادارکردن آن را در دستور کار داشتیم و برای این کار استانداردسازی کردیم.»

باقری اصل در مورد سرویس‌گرا شدن سازمان‌های دولتی توضیح داد: «بحث سرویس‌گرا شدن سازمان‌ها نهادینه شد تا مردم بتوانند سرویس‌های نظم داده شده و دسته بندی شده سازمان‌ها را دریافت کنند. ما فقط سرویس‌های بیرونی سازمان‌ها که به مردم و مشتریان ارائه می‌شود، را برای سرویس‌دهی دولت الکترونیک در نظر گرفتیم. حاصل این ماتریسی از سرویس‌های سازمان‌ها و پیچدگی‌های آنها بوده که از آن در خدمت‌رسانی بهتر به مردم در دولت الکترونیکی استفاده شد.» 

معاون سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: «به زودی گزارشی از سطح بلوغ سرویس‌های دولتی را ارائه می‌دهیم که ۱۰ سازمان اول مرتبط به وزارت ارتباطات زودتر منتشر شده و ۶۲ سازمان دولتی دیگر نیز در این گزارش خواهد بود. برای این ارائه این گزارش، کارشناسان حدود ۳ سال کار کرده‌اند. چهارچوب‌هایی که انتخاب کردیم برای این کار با بهره‌گیری از کشورهای دیگر خواهد بود.»

به گفته‌ی باقری اصل، برای ۲۰۰۰ مجوز دولتی ۹۹ درصد استعلام هویتی دارد که برای این کار مرکز تبادل اطلاعات راه‌اندازی شده است. یکی از کارهای انجام شده برای تبادل اطلاعات در این مرکز دسترسی مستقیم سازمان‌ها به ۱۳ نوع خدمت از مجموع ۱۷ خدمت پست بوده است. از این به بعد پورتال دولت الکترونیک هر هفته حداقل یک‌بار تغییر و به‌روز رسانی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات