نیسان اولین خودروی مجهز به فناوری پیل سوختی اکسید جامد را معرفی کرد

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان علاوه بر تاکید به فروش و سود زیاد تمام تلاش خود را برای تولید محصولات جدیدی که بتوانند بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته باشند، می‌کنند. نیسان نیز در همین راستا اولین خودروی جهان با سوخت اکسید جامد را معرفی کرد. برای اطلاع از جزئیات فناوری جدید نیسان، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نیسان از اولین نمونه خودروی دارای پیل سوختی اکسید جامد در جهان پیش از بازی‌های المپیک ریو رونمایی کرد. این شرکت ژاپنی یکی از اسپانسرهای بازی‌های المپیک است. در این نمونه اولیه و پیشرفته که پیل سوختی e-Bio نامیده می‌شود، آخرین تلاش نیسان در ایجاد خودرویی بدون آلایندگی به نمایش درآمده است. این شرکت وعده داده تا خودروهای بدون آلایندگی و با گاز اتانول و گاز طبیعی تولید نماید.

نمونه پیل سوختی e-Bio نیسان با اتانول ۱۰۰ درصد می‌تواند بیش از ۶۰۰ کیلومتر را تنها با یک بار شارژ باتری ۲۴ کیلوواتی خود، طی کند. این خودروساز تصمیم دارد آزمون‌های بیشتری را برای این نمونه اولیه در جاده‌های عمومی برزیل انجام دهد.

وقتی‌که خودرو با اتانول یا نمونه‌ی اتانول مخلوط با آب حرکت می‌کند، انتشار کربن ایجاد شده در آن به پاکی اتمسفر است. چنین خودرویی در کشورهایی مانند شمال و جنوب آمریکا که سوخت زیستی- اتانول از نیشکر و ذرت به‌ راحتی به دست می‌آید می‌تواند محبوب باشد.

برخلاف خودروهای الکتریکی، این خودرو نیازی به ایستگاه‌های شارژ ندارد و می‌تواند توسط فروشگاه‌های کوچک نیز سوخت خود را تأمین نماید.

مدیرعامل نیسان، کارلوس گون گفت: «پیل سوختی e-Bio دوستدار حمل‌ و نقلی سازگار با محیط‌زیست است و فرصتی برای تولید انرژی بومی فراهم می‌آورد. این خودرو در آینده با کاربر سازگارتر خواهد شد. ترکیب آب و اتانول جابه‌جایی ایمن‌تر و آسان‌تری نسبت به دیگر سوخت‌ها دارد و بدون نیاز به زیرساخت‌های جدید پتانسیل عرضه در بازار را دارد.»

نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
نیسان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات