واشنگتن پست با ربات اخبار المپیک را پوشش می دهد

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واشنگتن پست امروز اعلام کرد اخبار المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را با استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌های نرم‌افزاری پوشش خواهد داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید المپیک ۲۰۱۶ ریو از بامداد امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه بصورت رسمی کار خود را آغاز کرد. واشنگتن پست با انتشار خبری اعلام کرده که بخشی از اخبار مربوط به بازی‌های المپیک را با یاری گرفتن از هوش مصنوعی و ربات‌های نرم‌افزاری پوشش خواهد داد.

براساس اطلاعات ارائه شده بخشی از پوشش خبری المپیک ریو که شامل انتشار آمار و بروزرسانی‌های کوتاه در مدت آمار و ارقام بازی‌ها است، با استفاده از نرم‌افزار توسعه یافته پوشش داده می‌شود، حال آنکه مقالات تحلیلی و عمیق در مورد بازی‌ها توسط خبرنگاران و متخصصان ورزشی نگارش خواهد شد.

این نرم‌افزار که Heliograf نام دارد، رباتی است که اطلاعات و نتایج بازی‌ها را از وب‌سایت Stats.com دریافت کرده و این اطلاعات را در قالب اخبار منتشر خواهد کرد. این ربات نر‌م‌افزاری خبررسانی خود از وقایع المپیک ۲۰۱۶ را از طریق حساب کاربری توییتر WPOlympicsbot@ در کنار حساب این ربات در فیسبوک مسنجر و همچنین آمازون اکو بصورت صوتی انجام خواهد داد.

هدف از راه‌اندازی این ربات انتشار بیش از ۳۰۰ پست خبری در قالب لایوبلاگ و ۶۰۰ بروزرسانی در حساب کاربری توییتر، اکو و مسنجر در طول بازی‌های المپیک است.

جرمی گیلبرت، مدیر بخش نوآوری در واشنگتن پست در این خصوص می‌گوید:

هدف از راه‌اندازی هلیوگراف به هیچ عنوان حذف یک شغل مرتبط با خبرنگاری نیست، چراکه با وجود استفاده از هلیوگراف ما در ماه‌های اخیر جذب نیروی بزرگی داشته‌ایم.

پس از آنکه جف بزوس، مدیرعامل آمازون واشنگتن پست را در سال ۲۰۱۳ تصاحب کرد، بیش از ۱۴۰ روزنامه‌نگار جدید به این مجموعه اضافه شده‌اند.

گیلبرت در خصوص عملکرد واشنگتن پست چنین اظهار نظر کرده است:

یافتن منابع خبری جالب، کشف داستان‌های جالب و تحلیل اخبار مواردی است که واشنگتن پست تمرکز ویژه‌ای را روی آن قرار داده است.

یکی از وظایف اصلی هلیوگراف اعلام جدول رده‌بندی مدال‌ها در قالب اخبار دو تا سه جمله‌ای خواهد بود. همچنین در طول مسابقات، این ربات وضعیت رقابت و رتبه‌های ورزشکاران را اعلام خواهد کرد. همچنین نتیجه نهایی مسابقات در کنار اسامی دریافت کنندگان مدال اعلام خواهد شد. به گفته‌ی گیلبرت هیچ یک از اخبار منتشر شده توسط این ربات توسط نیروی انسانی ویرایش نشده و اخبار بصورت مستقیم منتشر خواهند شد.

توسعه این سیستم از ۶ ماه پیش در واشنگتن پست آغاز شده است. این موسسه‌ی خبری در نظر دارد تا از سیستم هلیوگراف در انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری آمریکا نیز استفاده کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات