مقابله با ارسال بستههای ممنوعه فروشگاه های اینترنتی در پست
حسین مهری مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «در ۴ ماهه اول امسال ترافیک محصولات سفارشی ۲۸ درصد رشد داشته و از ۷ میلیون به ۹ میلیون مرسوله رسیده است. در این میان سرویسهای الکترونیکی هم با رشد ۶ درصدی از ۱۶ میلیون به ۱۷ میلیون مرسوله افزایش یافته است.»
مهری افزود: «سرویس امانات نیز در این مدت ۸۳ درصد رشد داشته اما به دلیل الکترونیکی شدن کارها، خدمت پست پیشتاز ۹ درصد کاهش داشته است.»
مدیرعامل شرکت ملی پست در مورد برخورد جدی با ارسال کالاهای ممنوعه در شبکهی پستی گفت: «از سال پیش درباره تبادل انواع کالا در سرویسهای تجارت الکترونیکی با حساسیت برخورد میکنیم. در این رابطه تمام فروشگاههای همکار شرکت پست، باید نماد الکترونیکی اعتماد داشته باشند و از ارسال ممنوعات پستی پرهیز کنند.»
حسین مهری تأکید کرد: «در این زمینه براساس اصل ۲۵ قانون بارزسی، به نمونههای تخلف در منطقهی ۱۳ و ۱۸ پستی برخورد کردیم که به صورت جدی با این موارد مقابله کردهایم. فروشگاههای اینترنتی حق ندارند مرسولات ممنوعه را توزیع کنند. با این برخوردهای جدی و بازرسیها، وضعیت مناسبی را در جلوگیری از ارسال ممنوعات پستی کسب کردهایم.»
به گفتهی مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، این سختگیری برای جلوگیری از ارسال نشدن کالاهای ممنوعه و قاچاق توسط شبکهی پستی صورت میگیرد.
نظرات