دبیر شورای عالی فضای مجازی: اعلام تمایل رسمی تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای حضور در داخل کشور

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آمادگی تلگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی دیگر به صورت رسمی برای حضور سرورهایش به داخل کشور، اعلام کرد که هک تلگرام صحت ندارد و تاکنون نیز این موضوع تأیید نشده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ابوالحسن فیروزآبادی در مورد هک تلگرام گفت: «هک تلگرام صحت نداشت و تا‌کنون هم این موضوع تایید نشده است ولی اپلیکیشن تلگرام برای حمله، مناسب است. این شبکه وب بیس بوده و قابلیت خزش دارد. تلگرام یک برنامه‌ی Open Source است که شرایط را برای نفوذ و به خطر انداختن حریم خصوصی مردم در تلگرام فراهم می‌کند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: «در واقع نرم افزارهای دارای ساختاری همانند تلگرام، پلتفرم مناسبی برای هک هستند. به همین دلیل افرادی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند به حریم خصوصی‌شان توجه داشته باشند. باید کاربران اینترنتی فرض را بر این بگیرند که اطلاعاتشان در دسترس دیگران قرار می‌گیرد. به همین دلایل اصرار داریم طرحی را داشته باشیم که به زودی بتوانیم شاهد شبکه‌های اجتماعی بومی بوده یا اینکه شبکه‌های خارجی با رعایت استانداردها، سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کنند.»

فیروزآبادی در هاست کردن سرورهای شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران اعلام کرد: «انتقال این سرورها به داخل کشور کار ساده‌ای نیست. بیش از هزار سرور داده‌های کاربران ایرانی تلگرام را ذخیره‌سازی و پردازش می‌کنند. مدیریت ۲۰ میلیون کاربر ایرانی که اطلاعات صوتی تصویری و متنی‌ را برای مدت طولانی نگهداری و پردازش می‌کنند، کار دشواری است.»

او افزود: «برای اجرایی کردن این موضوع، نیاز به دیتاسنتر مناسبی است که شاید در داخل کشور به راحتی نتوانیم این دیتاسنتر را فراهم کنیم و چنین کاری نیاز به زمان دارد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: «هم‌اکنون تلگرام اعلام تمایل رسمی کرده که سرورهایش را به داخل کشور بیاورد. ما برای این کار زمان گذاشته‌ایم و امیدوار هستیم که در این مدت زمان تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به سطح مطلوبی که مطلوب ما هست، برسند. البته به دنبال اعلام ما تعداد زیادی از شبکه‌های خارجی برای انتقال سرورهایشان به ایران اعلام آمادگی کردند که به دلیل وجود این موضوع در مرحله مذاکره نمی‌توانیم نامی از آنها اعلام کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات