بنتلی هشت ویژگی ممتاز طراحی داخلی بنتلی مولسان 2017

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بنتلی از دیرباز به عنوان یکی از لوکس ترین خودروسازان جهان، مورد توجه بوده است. اما ممکن است تعریف درستی از المان‌ها و ویژگی‌های لوکس بودن یک خودرو نداشته باشیم. در این مقاله ۸ ویژگی ممتاز از طراحی داخلی لوکس بنتلی را بررسی خواهیم کرد تا مفهوم واقعی لوکس بودن را به خوبی درک کنید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بنتلی از اینکه بهترین طراحی داخلی را در صنعت خودرو دارا است به خود می‌بالد. ما نیز نتوانستیم دلیلی بر رد این ادعا بیاوریم. کیفیت مواد، مهارت در ساخت، زیبایی طراحی‌ها و دقت در عایق‌بندی صدا، لرزش و خشکی کابین خودرو‌ها را به محیطی ساکت، دنج و آرام‌بخش تبدیل کرده است و هیچ ‌یک از مدل‌های بنتلی حتی نسخه‌های سفارشی با فاصله‌ی بیشتر بین محور‌ها، کابینی بهتر از نمونه‌ی مولسان ۲۰۱۷ ندارند.

بنتلی

این سطح از لوکس بودن ارزان نیست. قیمت پایه‌‌ی پرچم‌دار بنتلی ۳۰۰٬۰۰۰ دلار است؛ این شرکت قیمت خوبی را برای ظریف‌کاری‌های این خودرو در نظر گرفته است. در اینجا ما هشت ویژگی منحصر به‌ فرد در طراحی داخلی این خودرو به همراه قیمت‌گذاری برای موارد انتخابی را به‌صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

بنتلی

چوب

هر یک از ۴۰ قطعه چوبی که در طراحی داخلی مولسان استفاده‌ شده از جنس درخت گردو، گیلاس یا بلوط است که به اشکال مختلف برشکاری و حکاکی شده‌اند. سپس با ۱۲ روکش مختلف پوشیده شده‌اند. تنها قسمت‌های زینتی چوب که دارای حلقه یا خطوطی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب‌های مورد استفاده نظیر یکدیگر هستند، به‌ طوری‌ که طرح‌های یک سمت با سمت دیگر و قسمت جلو و عقب با یکدیگر به‌خوبی هماهنگی دارند. خودروسازان دیگر نیز از روکش‌های چوبی استفاده می‌کنند اما برخلاف مولسان که در آن تنها از چوب استفاده می‌شود، بستر زیرین این روکش‌ها پلاستیک است. بنتلی ۱۶۷ استادکار چوب را استخدام کرده که ۴ سال طول می‌کشد تا هر یک از آن‌ها بر ۱۷ مهارت در شکل‌دهی چوب تسلط یابند.

بنتلی

بهترین چرم

چرم استفاده ‌شده در بنتلی به‌ صورت اختصاصی تولید می‌شوند و تنها قسمت‌هایی که سازگاری بیشتری دارند یا بدون لکه هستند، برش داده می‌شوند.

برای طراحی داخلی مولسان نیاز به ۱۸ یا ۱۹ پوست گاو است. این چرم باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد و با طرح‌های زیبایی دوخته شود. طرح الماس در اینجا نشان‌دهنده سرعت مولسان است. خریداران می‌توانند رنگ روکش‌های چرم به‌کار رفته در مولسان را از میان پالت ۲۴ رنگ مخصوص بنتلی انتخاب کنند. صندلی‌ها با دست دوخته و شکل داده می‌شوند و به اتمام می‌رسند.

بنتلی

دریچه‌های خروج هوا

تعداد کمی از خودروهای امروزه دارای اجزای فلزی واقعی هستند؛ اما در خودروی مولسان اگر قطعه‌ای فلزی دیده شود، واقعاً فلز است؛ یا به‌طور دقیق‌تر فولاد ضدزنگ جلا داده‌ شده است. این دریچه‌های خروج هوا که با ظرافت مخصوصی تولید شده‌اند، بسیار باوقار هستند و با دقت خاصی حرکت می‌کنند. این موارد ممکن است خیلی جزئی به نظر برسد ولی نشان‌دهنده این است که بنتلی به جزئیات نیز توجه زیادی می‌کند.

بنتلی

یخچال خنک‌کننده بطری

تقریباً غیرممکن است که بدون یک بطری نوشیدنی با مولسان سفر کنید. می‌توانید تنها با ۱۰٬۹۷۰ دلار یخچال خنک‌کننده بطری به همراه در شیشه‌ای که بطری را نگه می‌دارد و سه لیوان بلورهی داشته باشید. دو مدل دیگر از این یخچال نیز در دسترس هستند.

بنتلی

میزهای بازشو به سبک خطوط هواپیمایی

کنسول کشیده به همراه دو میز قابل‌ باز شدن که در نسخه‌ی خاص با فاصله‌ی محوری بیشتر ارائه‌ شده بودند، چشمگیرترین ویژگی قابل پیشنهاد به مولسان هستند. هزینه‌ی این میزها ۱۲٬۶۷۰ دلار خواهد بود و یک اثر هنری مکانیکی هستند. این میز مخصوص از ۶۷۱ قطعه تشکیل‌ شده است و برای کاهش حرکات احتمالی لرزش‌گیر و ضربه‌گیر در آن تعبیه ‌شده است. این مکانیزم بسیار محکم است به‌ طوری‌ که بخش بیرونی میزها می‌تواند نزدیک به ۴۰ کیلوگرم را نگه‌ دارد. میزها می‌توانند باز و بسته شوند؛ بنابراین شما می‌توانید به شکل باز شده یا حالت نیمه‌ باز آن را نیز استفاده کنید و همچنین به مقدار ۲۰ درجه به سمت سرنشین زاویه‌ می‌گیرند.

بنتلی

تبلت های قابل جابجایی صندلی عقب

شما می‌توانید با ۱۲٬۳۵۵ دلار سیستم سرگرمی مجهز به نقشه‌های گوگل را سفارش دهید. این آپشن به همراه سیستم صوتی Naim که دارای ۲۰ بلندگو و ۲۰ کانال خروجی که توانی برابر با ۲۲۰۰ وات را در اختیار سرنشینان قرار می‌­دهد. میزهای موجود در پشت صندلی­‌های جلو به سمت سرنشینان باز می‌­شوند؛ یک تبلت ۱۰.۲ اینچی سامسونگ نیز برای سرنشینان عقب در آن‌ها تعبیه شده است تا شخصی که در صندلی عقب نشسته به‌وسیله‌ی آن‌ها بتواند هوای داخل خودرو را تنظیم کند، به سیستم صوتی خودرو فرمان دهد یا به مرور صفحات وب بپردازند و حتی به هزاران برنامه اندرویدی دسترسی داشته باشد. این تجهیزات قابل جابجایی هستند بنابراین می‌توانید آن را با خود به منزل برده و به ادامه تماشای نمایش یا فیلمی که در داخل خودرو به دیدن آن مشغول بودید، بپردازید.

بنتلی

صندلی‌هایی به سبک خطوط هواپیمایی

خریداران نسخه‌ی Extended Wheelbase می‌توانند نوع صندلی‌­های خود را با مبلغ ۱۳٬۶۷۰ دلار انتخاب نمایند. این خودرو دارای دو صندلی مشابه با نمونه‌های به کار رفته در خطوط هواپیمایی لوکس در عقب است. تمامی صندلی‌های مولسان مجهز به ماساژور و تهویه، پشت‌سری‌های راحت با پشتی‌های مخصوص و دو بالش نرم است. مدل Extended Wheelbase به‌اندازه ۱۳۲ سانتی‌‌متر فضای بیشتری برای پاها را در عقب فراهم کرده است. طبق اعلام بنتلی این فضای پا، بیشتر از هر خودروی دیگری است.

بنتلی

دوخت منحصر‌به‌فرد

کلیه دوخت‌های داخل مولسان با دست انجام‌ شده است. همچنین مشتریان می‌توانند انواع مختلفی از طرح‌های صندلی را انتخاب کنند. مانند طرح First Edition که در ۵۰ مدل تولید اولیه‌ی بنتلی وجود داشته که به مناسبت بزرگداشت آغاز تولید مولسان در سال ۲۰۱۷ بوده است. آیا لوگو یا طرح خاصی مد نظر دارید که می‌خواهید در خودرو تعبیه شود؟ بنتلی دوخت‌های شخصی را نیز به درخواست شما (به‌صورت سفارشی) انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات