مصرف سوخت واقعی خودروها بیشتر از میزان اعلامی است

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نتایج جدیدترین آزمایشات صورت گرفته نشان می‌دهد که پیشرانه‌ی چهار سیلندر پورشه ۷۱۹ کیمن اس جدید در زمینه‌ی مصرف سوخت واقعی در جایگاهی نامطلوب‌تر از نمونه‌ی ۶ سیلندر جگوار F-Type قرار دارد. برای اطلاع از مصرف سوخت واقعی برخی خودروها مطرح، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نشریه‌ی What Car در جدیدترین تستی که انجام داده است به بررسی وضعیت مصرف سوخت پورشه ۷۱۸ کِیمن اس و مقایسه‌ی آن با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر جگوار اف تایپ پرداخته است. نکته‌ی جالب در این تست این بود که پورشه کیمن در دنیای واقعی در وضعیت نامطلوبی نسبت به جگوار قرار داشت.

نتایج این تست نشان می‌دهد که با وجود کاهش حجم پیشرانه‌ی پورشه کیمن اس از شش سیلندر به چهار سیلندر توربوشارژردار آن هم برای دستیابی به مصرف سوخت کم‌تر، این خودرو همچنان مصرف سوختی بیش از جگوار اف تایپ با پیشرانه‌ی V6 دارد.

در این تست که در شرایط واقعی انجام گرفت پورشه کیمن توانست به مصرف سوختی معادل ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند، این در حالی است که شرکت سازنده مصرف سوخت این خودرو را ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرده است؛ این بدین معنی است که کوچکترین عضو خانواده‌ی پورشه ۱۸.۷ درصد پرمصرف‌تر از آنچه سازنده ادعا می‌کند، است.

جگوار اف تایپ در این آزمایش توانست به مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به پورشه کیمن و برابر با ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند؛ مصرف این جگوار نیز ۱۴.۳ درصد بیش از رقم اعلامی سازنده، یعنی هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود.

جگوار F-TYPE

نشریه‌ی What Car در پروژه‌ای جدید اقدام به بررسی مصرف سوخت ۲۰ خودرو کرده است که پورشه کیمن نیز یکی از آن‌ها است. پورشه در این باره می‌گوید: "پایه و اساس هرگونه تست مصرف سوخت در محدوده‌ی اروپا، سیکل NEDC است؛ این سیکل معتبرترین چرخه‌ی موجود برای شبیه‌سازی حرکت خودروها و بررسی میزان مصرف سوخت آن‌ها است. البته قانونگذاران در حال بازبینی و بهبود این سیکل هستند. تست‌هایی که در دنیای واقعی انجام می‌شوند بسیار وابسته به متغیرهایی چون شرایط محیطی جاده و نحوه‌ی رانندگی هستند که سیکل NEDC با وجود دقت بالای خود، توانایی شبیه‌سازی آن‌ها را ندارد. نتایج این تست‌ها می‌تواند عددی بالاتر از اعداد سازنده را نشان دهد و در صورت داشتن سبک رانندگی مناسب ممکن است حتی پایین‌تر از ارقام اعلامی سازندگان نیز باشند."

سخنگوی پورشه ضمنا به راندمان، قدرت و گشتاور بالاتر کیمن جدید در مقایسه با مدل شش سیلندر قبلی این خودرو اشاره کرد. همچنین سازنده به انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای توسط مدل جدید نیز اشاره کرد که در تست‌های مستقل در دنیای واقعی نیز اثبات شده‌اند.

بی‌ام‌دبلیو M2

برترین عملکرد در مجموعه تست‌های مصرف سوخت انجام شده متعلق به ب‌ام‌و M2 با پیشرانه‌ی شش سیلندر است. مصرف سوخت این خودرو تنها ۵.۳ درصد از رقم اعلام شده‌ی سازنده بیشتر بود. مصرف سوخت این خودرو در این آزمایش ۷.۴ لیتر ثبت گردید و رقم اعلامی ب‌ام‌و برای M2 معادل ۷.۰۸ لیتر است.

سایر مدل‌های تست شده شامل ولوو S90 D4 نیز می‌شود که مصرف سوخت ادعایی سازنده برای آن ۳.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت این خودرو بشترین اختلاف را با میزان اعلامی سازنده داشت و با دستیابی به مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۳۷.۸ درصد پرمصرف‌تر از ادعای سازنده است.

Volvo S90

ولوو نیز نسبت به نتایج این تست واکنش نشان داده و گفته است: "محصولات ولوو از تمامی استانداردها و قوانین موجود مربوط به مصرف سوخت برآمده‌اند و این تست‌ها نیز با استفاده از روش‌های حال حاضر اروپا انجام گرفته است. قطعا تفاوت محسوسی بین نتایج تست‌هایی که در آزمایشگاه‌های رسمی و جاده گرفته می‌شوند وجود دارد و تست‌های جاده‌ای وابسته به عواملی نظیر شرایط محیط، نوع رانندگی و حجم ترافیک هستند."

ولوو همچنین از برنامه ای با نام Real Driving Emissions یا به اختصار (RDE) خبر داد که برای پرداختن به تفاوت‌های دست یافته شده توسط What Car خواهد پرداخت و از سال آینده آغاز خواهد شد.

Audi A4L

دیگر خودرویی که مورد آزمایش قرار گرفته است، آئودی A4 مدل ۲۰۱۸ مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربودیزل است که نتایج خوبی نیز از خود بر جای نگذاشت. این خودرو ۳۶.۲ درصد مصرف بیشتری نسبت به رقم اعلامی سازنده داشت. رقمی که آئودی برای این خودرو ذکر کرده است ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است در حالی که در آزمایش انجام شده، این خودرو نتواست به عددی کمتر از ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. آئودی در توضیح این آزمایش گفت: "تمامی مدل‌های آئودی به صورت جداگانه بر اساس استانداردهای وضع شده و سیکل NEDC توسط مسئولان اروپا تست شده‌اند که هر خودروسازی ملزم به رعایت آن‌ها است. این نتایج همگی در سیکل NEDC بدست آمده‌اند و تنها به عنوان یک راهنما کاربرد دارند. نتایج تست آزمایشگاهی با نمونه‌های جاده‌ای که وابسته به فاکتورهای زیادی هستند، متفاوت است."

تست مصرف سوخت انجام شده توسط What Car در مرکز آزمایش خودروی میلبروک انجام شده است که مورد تایید NEDC نیز هست. شرایط این تست‌ها به دقت بررسی شده‌اند و کاملا قابل تکرار هستند و تمامی خودروها در شرایطی یکسان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات