سهم ویندوز ۱۰ از بازار سیستم عامل ها به ۲۰ درصد رسید

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم ویندوز ۱۰ از بازار سیستم عامل‌های کامپیوتری به ۲۰ درصد رسید. در حالی که همچنان ویندوز ۷ محبوب‌ترین سیستم عامل در سطح دنیا است، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ با افزایش همراه بوده است. در ادامه با زومیت همراه بشید تا نگاهی به این آمار بیاندازیم.
تبلیغات

با گذشت یک سال از عرضه، سهم ویندوز ۱۰ از بازار سیستم عامل‌ها به ۲۰ درصد رسید. بر اساس آمار Net Applications، از هر ۵ کامپیوتر موجود در دنیا، یک کامپیوتر از آخرین و بهترین نسخه ویندوز مایکرو‌سافت، یعنی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند.

در ۴ هفته ابتدایی عرضه، ۷۵ میلیون کامپیوتر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کردند. بعد از ۱۰ هفته، این آمار به ۱۱۰ میلیون دستگاه رسید و با رسیدن به ۶ ماه از زمان عرضه، آمار استفاده از این سیستم عامل به ۲۰۰ میلیون رسید. ۲۷۰ میلیون دستگاه در ۸ ماه، ۳۰۰ میلیون بعد از ۹ ماه و ۳۵۰ میلیون بعد از ۱۱ ماه، دیگر آمار مربوط به ویندوز ۱۰ است. مایکرو‌سافت برنامه داشت که طی دو تا سه سال، آمار استفاده از ویندوز ۱۰ را به ۱ میلیارد برساند. اما اخیرا این شرکت اعلام کرده که به دلیل فروش پایین موبایل‌های ویندوز ۱۰، به این آمار دست پیدا نخواهد کرد.

در ماه ژوئن، سهم ویندوز ۱۰ از بازار، ۱۹.۱۴ درصد بود که این آمار در ماه جولای با افزایش ۱.۹۹ درصدی به ۲۱.۱۳ درصد رسیده است. سرعت رشد سهم بازار ویندوز ۱۰ در ماه‌های گذشته کاهش یافته بود، اما با اعلام پایان زمان به‌روز‌رسانی رایگان به این نسخه از ویندوز در انتهای ماه جولای، قطعا بسیاری از کاربران برای انجام آن عجله کرده‌اند تا قبل از پایان مهلت، این کار را انجام بدهند.

windows share

سهم ویندوز ۸ با کاهش ۰.۳۶ درصدی به ۲.۰۹ درصد رسیده است و ویندوز ۸.۱ نیز با کاهش ۰.۲۱ درصدی به سهم ۷.۸۰ درصدی رسیده است. این دو سیستم عامل در پایان ماه جولای مجموعا ۹.۸۹ درصد بازار را در اختیار داشتند و سهم آن‌ها به زیر ۱۰ درصد رسیده است. سهم این دو ویندوز هیچ وقت به ۲۰ درصد نرسید (بیشترین سهم آن‌ها از بازار، ۱۶.۴۵ درصد بود).

ویندوز ۷ سال ۲۰۱۶ را با سهم ۵۲.۴۷ درصدی آغاز کرد اما در ماه جولای، سهم این ویندوز از بازار، ۴۷.۰۱ درصد بود و همین آمار نیز نشان از سهم بیش از دو برابری ویندوز ۷ در مقابل ویندوز ۱۰ دارد. به نظر می‌رسد که ویندوز ۷ برای مدتی طولانی عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل را داشته باشد. این سیستم عامل در سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ‍۱۳۹۱) با گذر از ویندوز ایکس‌پی، تبدیل به محبوب‌ترین سیستم عامل شد و سهم آن در ماه ژوئن ۲۰۱۵ (خرداد ۱۳۹۴) به بیش از ۶۰ درصد رسید.

ویندوز ویستا با افزایش ۰.۰۱ درصدی دارای سهم ۱.۲۲ درصدی است و سهم ویندوز ایکس‌پی نیز با افزایش ۰.۵۶ درصدی به ۱۰.۳۴ درصد رسید. به‌روز‌رسانی رایگان ویندوز ۱۰ شامل ویندوز ویستا و ایکس‌پی نمی‌شد و به همین دلیل، سهم این دو ویندوز به صورت یکسان و همیشگی کاهش نمی‌یابد.

به طور کلی سهم ویندوز بدون تغییر در ۸۹.۷۹ درصد باقی ماند، سهم سیستم عامل مک با کاهش ۰.۳۲ درصدی به ۷.۸۷ درصد رسید و لینوکس نیز با پیشرفت ۰.۳۱ درصدی، سهم ۲.۳۳ درصدی دارد.

نت اپلیکیشن از داده‌های ۱۶۰ میلیون کاربر، توسط بررسی بیش از ۴۰۰۰۰ وب‌سایت در ماه، استفاده می‌کند. در واقع این شرکت، سهم کاربران بازار را ارائه می‌دهد.

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ آیا سهم ویندوز ۱۰ همچنان افزایش خواهد یافت؟ به عقیده شما ویندوز تا چه زمانی بیشترین سهم را از بازار سیستم عامل‌ها خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات