آپدیت جدید تلگرام: بخش استیکرهای محبوب، فضای شخصی نامحدود و موارد دیگر - زوم اپ

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
تلگرام به تازگی نسخه جدید خود با شماره‌ی ۳.۱۱ را منتشر کرده است که در آن شاهد تغییرات بسیار خوبی مانند اضافه شدن بخش استیکرهای محبوب، فضای شخصی نامحدود، دوربین داخلی در اندروید و‌ سایر بخش‌ها هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خوشبختانه تلگرام همچنان روند رو به رشد و انتشار آپدیت‌های منظم را به عنوان یکی از تحسین برانگیز‌ترین خصوصیات حفظ کرده است. نسخه‌ی جدید تلگرام با شماره‌ی ۳.۱۱ ساعاتی پیش به طور رسمی منتشر شد و هم اکنون می‌توانید با بروز کردن تلگرام خود از امکانات جدیدی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت استفاده کنید.

- استیکرهای محبوب و آرشیو شدن خودکار

به جرات می‌توان یکی از مهمترین ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت تلگرام را استیکرهای آن دانست که امکان ساخت استیکرهای شخصی توسط کاربران باعث شده است تا بهترین استیکرهای موجود در دنیای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از جمله لاین و وایبر همگی در تلگرام موجود باشند. در بروزرسانی ۳.۱۱ این اپلیکیشن، تیم توسعه‌دهنده تلگرام بخشی را با عنوان Trending Stickers راه‌اندازی کرده است که در آن می‌توانید به لیستی از محبوب‌ترین استیکرهای در حال استفاده توسط کاربران دسترسی داشته باشید تا بتوانید با آگاهی از استیکرهای داغ و جذاب، آرشیو استیکرهای خود را همیشه به روز نگه دارید. البته تلگرام اشاره‌ای به این موضوع نکرده است که انتخاب استیکرهای موجود در Trending Stickers بر اساس چه فاکتوری انجام می‌شود اما با این حال این بخش مرتبا در حال بروزرسانی است و داغ‌ترین استیکرهای روز را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

تغییر دیگری که در بخش استیکرها رخ داده است آرشیو شدن خودکار استیکرها است. یکی از قوانین تلگرام که کمتر کاربری از آن خبر دارد این است که هر شخص نهایتا می‌تواند ۲۰۰ پکیج استیکر را به صورت فعال و در تب استیکرهای خود داشته باشد. پیش از این اگر قصد Add کردن ۲۰۱مین پکیج استیکر را داشتید با هشدار رسیدن به حداکثر تعداد ممکن مواجه می‌شدید اما از این پس تلگرام به صورت هوشمند و خودکار، کم استفاده‌ترین استیکر موجود در لیست ۲۰۰تایی شما را آرشیو می‌کند و استیکر جدید را به لیست استیکرهای شما اضافه خواهد کرد. استیکرهای آرشیو شده همچنان از بخش تنظیمات استیکرها قابل دسترسی و فعالسازی مجدد خواهند بود.

- فضای شخصی نامحدود

یکی از جالب‌ترین تغییراتی که در این نسخه شاهد آن بودیم اضافه شدن بخش Personal storage یا همان فضای شخصی است که به کمک آن می‌توانید فایل‌ها و پیام‌های مورد علاقه و مهم خود را برای همیشه در آن ذخیره کنید. احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده است که پیام یا فایلی را در کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی مشاهده کرده باشید و قصد ذخیره یا نگهداری آن را برای استفاده در آینده داشته باشید. در این مواقع معمولا تنها راه حل کاربران ذخیره‌ی فایل یا کپی کردن متن مورد نظر در Note گوشی بود. یا در موارد دیگر کاربر با ساخت یک کانال خصوصی که تنها عضو آن خود کاربر بود یک چت جدید را به وجود می‌آورد و پیام‌ها و فایل‌های جالب را به آن فوروارد می‌کرد.

Personal storage اما شما را از این موارد بی‌نیاز خواهد کرد به این صورت که از این پس در بخش Contact‌های تلگرام، شماره‌ی خود را نیز در بالای لیست مخاطبین مشاهده خواهید کرد که با ارسال پیام به آن، می‌توانید به Personal storage خود دسترسی داشته باشید و هر فایل یا پیامی که برایتان جالب بود به شماره‌ی خود (Personal storage) فوروارد کرده و از آن نگهداری کنید. در صورتی که شماره‌ی خود را در بخش Contact‌ها مشاهده نکردید می‌توانید با لمس آیکون ابر که در منوی کناری تلگرام اضافه شده است به این بخش دسترسی داشته باشید. برخی کاربران بر این عقیده‌اند که این ویژگی، امکان جدیدی محسوب نمی‌شود و پیش از این نیز با ساخت یک کانال، یا فوروارد کردن پیام‌ها برای اکانت Telegram نیز همین قابلیت و ویژگی در دسترس بود. اما در هر صورت با این عمل تلگرام، می‌توانید سازماندهی بهتری در مدیریت و دسترسی به فایل‌ها و پیام‌های محبوب خود داشته باشید.

- پیش نمایش لینک دعوت گروه ها

از این پس زمانی که کاربران مختلف Invite links یا همان لینک دعوت گروه‌های تلگرامی را برای شما ارسال می‌کنند شما با لمس آن لینک قبل از آنکه عضو گروه مورد نظر شوید پیش نمایشی از لیست اعضا و تعداد ممبرهای موجود در گروه را مشاهده خواهید کرد تا تصمیم‌گیری بهتری در زمینه‌ی اینکه به گروه مورد نظر ملحق شوید یا خیر، داشته باشید.

- دوربین داخلی (اندروید)

مورد جالب بعدی که در نسخه‌ی ۳.۱۱ تلگرام اضافه شده است دوربین داخلی برای عکاسی و ارسال سریع‌تر تصاویر است که در نسخه‌ی ۴.۱ یا بالاتر اندروید قابل دسترس خواهد بود. از این پس در منوی Attach علاوه بر گزینه‌ی قبلی Camera که به اپلیکیشن دوربین گوشی متصل می‌شد، در ستون پیش نمایش تصاویر (در بالای منو) یک گزینه‌ی جدید و ثابت اضافه شده است که به محض باز شدن منوی Attach تصویر دوربین گوشی را به شما نمایش می‌دهد. با لمس این گزینه در کسری از ثانیه اپلیکیشن داخلی تلگرام اجرا خواهد شد و می‌توانید عملیات تصویربرداری و ارسال عکس را چندین برابر سریع‌تر از حالت عادی انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم حتما این ویژگی جدید رو امتحان کنید تا از سرعت بالای ثبت و ارسال عکس لذت ببرید.

- دانلود سریع‌تر فایل‌های حجیم

بر اساس این ویژگی که تلگرام اشاره‌ای به چگونگی آن کرده است فایل‌های حجیم از این پس ۲ تا ۴ برابر سریع‌تر از قبل دانلود خواهند شد.

- پیش نمایش محتویات ربات‌ها پیش از ارسال

توسط این ویژگی نیز از این پس پیش از ارسال محتویات ربات‌ها می‌توانید پیش نمایش آن‌ها را مشاهده کنید.

- تغییرات نسخه دسکتاپ

علاوه بر نسخه‌ی جدید تلگرام برای گوشی‌های موبایل، در تلگرام نسخه‌ی دسکتاپ نیز شاهد ۲ تغییر جالب بودیم. در تغییر اول باکس متون در چت‌ها تغییر کرده است و شباهت زیادی به نسخه‌ی آیفون Chat Bubble‌ها پیدا کرده است. تغییر دوم و مهمتر نیز اضافه شدن پلیر داخلی ویدیو به نرم‌افزار است به این صورت که از این پس ویدیوهایی که در تلگرام PC اجرا می‌کنید توسط پلیر داخلی اجرا خواهند شد و نیازی به اجرای آن با نرم افزارهای جانبی ویندوز (یا دیگر سیستم‌عامل‌های موجود) نخواهید داشت.

برای دانلود این بروزرسانی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. کاربران اندرویدی در صورتی که نسخه‌ی پلی‌استور هنوز به نسخه‌ی ۳.۱۱ آپدیت نشده است می‌توانند از این لینک اقدام به دانلود این بروزرسانی کنید.

اندروید | آی‌اوس‌اس | ویندوزموبایل | دسکتاپ

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات