اسکنر عنبیه در گوشی های میان رده سامسونگ نیز استفاده خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سه‌شنبه‌ی گذشته سامسونگ از نسل جدید فبلت خود با نام گلکسی نوت ۷ رونمایی کرد که با تغییراتی نظیر اضافه شدن حسگر عنبیه سنج نسبت به نسل قبل همراه شده است. حال رئیس بخش موبایل سامسونگ اعلام کرده این سنسور در گوشی‌های هوشمند میان رده‌ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در هفته‌ای که گذشت نسل جدید فبلت خود را با نام گلکسی نوت ۷ رونمایی کرد که در زومیت نیز نگاه نزدیکی به آن داشتیم. حال دی جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ اعلام کرده که این سنسور در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی کمپانی نیز در صورت کاهش هزینه‌های تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دی جی کوه، مدیر بخش سامسونگ موبایل در جریان نشست‌های حاشیه‌ای برگزار شده در کنار مراسم Unpacked که به معرفی گلکسی نوت ۷ می‌پرداخت، این خصوص می‌گوید:

ما برای استفاده از حسگر عنبیه سنج برنامه‌ای سه ساله تنظیم کرده‌ایم. در تئوری، در میان تمام سیستم‌های بیومتریک مورد استفاده روی گوشی‌های هوشمند، سنسور عنبیه سنج از تمام گزینه‌های موجود امنیت بالاتری دارد. ما این سنسور را در گوشی هوشمند پرچمدار خود برای بازکردن قفل گوشی هوشمند تعبیه کرده‌ایم، اما در بلند مدت با در اختیار قراردادن API این ماژول، سنسور عنبیه سنج با سایر اپلیکیشن‌ها نیز ارتباط برقرار خواهد کرد. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌های بانکداری روی موبایل اشاره کرد که می‌توان برای تامین امنیت بیشتر از حسگر عنبیه سنج روی آن‌ها استفاده کرد. در این راستا سامسونگ با شماری از بانک‌ها در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده است. ما نقشه‌ی راهی برای این فناوری ترسیم کرده‌ایم.

وی به این نکته اشاره کرده که با کاهش هزینه‌های تولید حسگر عنبیه سنج، سامسونگ در پی استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند میان رده است. کوه می‌گوید: «اندروید در مقایسه با رقیب از ضعف‌های امنیتی بیشتری رنج می‌برد و از این‌رو ما در پی آن هستیم تا امنیت نرم‌افزاری این سیستم عامل را بیش از پیش بهبود بخشیده و تصویر بهتری از اندروید ارائه کنیم.»

دی جی کوه با اشاره به اینکه وی شخصا در فرآیند توسعه‌ی حسگر عنبیه سنج حضور داشته، به این موضوع اشاره کرده که این سنسور حتی برای افرادی که از وجود عینک بهره می‌برند، به خوبی کار می‌کند.

سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش می‌کند تا امنیت در گوشی‌های هوشمند خود را بیش از پیش افزایش دهد. این کمپانی از نسل پنج پرچمدار سری گلکسی اس از وجود سنسور اثر انگشت بهره برده و همچنین پلتفرم امنیتی خود را که Knox نام دارد، معرفی کرده است.

باید دید که آیا گلکسی نوت ۷ می‌تواند موفقیت‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را تکرار کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات