فیت بیت فروشنده برتر پوشیدنی های تندرستی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ شد
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، کمپانی آمریکایی فیتبیت توانسته با حفظ موفقیت سه ماهه اول سال جاری میلادی، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ نیز پیشتاز حوزه پوشیدنیهای تندرستی باشد. به گفتهی کانالیس، فیتبیت موفق شده ۳.۷ میلیون دستگاه پوشیدنی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند. شیائومی با رکورد ۳ میلیون دستگاه و گارمین با فروش ۷۰۰ هزار ابزار پوشیدنی، به ترتیب در مکانهای دوم و سوم قرار دارند.
فیت بیت در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵، توانسته عرضهی محصولات خود را ۳۶ دصد افزایش دهد که نه تنها پیشرفت قابل توجهی را نشان میدهد، بلکه حکایت از گسترش سریع این حوزه از تکنولوژی دارد. تحقیقات کانالیس نشان میدهد که یکی از دلایل اصلی عملکرد خوب فیتبیت، لغزش رقیب اصلی این کمپانی یعنی برند Jawbone بوده که آیندهی تاریکی را پیش روی تجارت پوشیدنیهای خود میبیند.
برخلاف وجود پیشرفت قابل توجه فیتبیت، بازار محصولات مبتنی بر اندروید ور در مجموع برای نیمهی اول سال ۲۰۱۶ میلادی روند نزولی داشته است. متخصصان کانالیس معتقد هستند که هنوز ساعتهای هوشمند اندرویدی نتوانستهاند مشتریانی با بودجههای متوسط را جذب کنند. به گفتهی کانالیس، به همین دلیل هنوز هم ساعتهای هوشمند ردهبالا نتوانستهاند حجم زیادی از مشتریان بازار محصولات الکترونیک را هدف قرار دهند. با این حال، تحلیلگران کانالیس و دیگر متخصصان این حوزه پیشبینی میکنند که عرضهی محصولات پوشیدنی مبتنی بر اندروید ور تا پایان سال جاری میلادی با انتشار اندروید ور روند صعودی در پیش میگیرد. ضمن اینکه این شرکت تحقیقاتی پیشبینی کرده است که حدود ۷.۵ میلیون ساعت هوشمند با قابلیت برقراری تماس تا پایان سال در اختیار خرده فروشان قرار خواهد گرفت.
در مجموع با اینکه آمار محصولات عرضه شده قطعا با تعداد دستگاههای فروخته شده برابر نیست، اما نتایج تحقیقات کانالیس نشان از عملکرد خوب فیتبیت دارد. ضمن اینکه براساس گزارشهای این موسسه تحقیقاتی، میبینیم که رکورد فیتبیت در زمانی به دست آمده که اوضاع صنعت محصولات پوشیدنی مربوط به سلامت و تندرستی در بهترین شرایط خود نیست. موفقیت فیت بیت تنها در فروش محصولات جذاب با قیمت منطقی خلاصه نمیشود بلکه نشان از نگاه آیندهنگرانه این برند در این صنعت دارد. کمتر از سه ماه قبل، فیتبیت با خرید شرکت Coin که در زمینهی تکنولوژیهای پرداخت با ابزارهای پوشیدنی فعال است، نشان داد که به زودی از این تکنولوژیها در محصولات پوشیدنی خود استفاده کرد تا مشتریان دلیل دیگری برای خرید دستگاههای این شرکت داشته باشند.
نظرات