عرضه جهانی گوشی زد تی ای Nubia Z11 در ایفا 2016 آغاز شد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
گوشی زیبای Nubia Z11 شرکت تازه تاسیس نوبیا (Nubia) از زیرمجموعه‌های زدتی‌ای چند ماه پیش به طور رسمی معرفی شد. این شرکت هم‌اکنون در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا 2016 علاوه‌بر ارائه‌ی جزئیات بیش‌تر در مورد گوشی یاد شده، عرضه‌ی جهانی آن را نوید داده است. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

نوبیا Z9 گوشی هوشمند پرچمدار نوبیا در سال ۲۰۱۵ بود. این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشت و یکی از اولین گوشی‌های هوشمند دارای طراحی کاملا مسطح و نمایشگر حاشیه کم حاشیه در بازار بود. با این حال نوبیا در ماه ژوئن ۲۰۱۶ گوشی هوشمند پرچمدار Z11 را معرفی کرد. این گوشی در چندین مدل مختلف معرفی شده که مدل مقرون به صرفه‌ی آن دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. در حالی که مدل گران قیمت آن مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. با توجه به این که شرکت نوبیا اقدام به معرفی جهانی نوبیا Z11 کرد، می‌توان گفت که برخلاف نوبیا Z9، نوبیا Z11 واقعا در خارج از کشور چین هم قابل دسترس خواهد بود. نوبیا به عنوان یک برند زیرمجموعه‌ برای شرکت ZTE فعالیت می‌کند.

شرکت نوبیا به عنوان بخشی از نمایشگاه IFA 2016 از پرچمدار نوبیا Z11 خود در برلین دوباره رونمایی کرد. گوشی هوشمند Nubia Z11 از فلز براق ساخته شده و تقریبا دارای طراحی کاملا مسطح و بدون حاشیه‌ی اضافی است. این دستگاه هوشمند دارای اسکنر اثر انگشت است که در بخش پشتی آن قرار دارد. نوبیا Z11 دارای صفحه نمایش خمیده‌ی شیشه‌ای 2.5D (دو و نیم بعدی) ۵.۵ اینچی و رزولوشن فول اچ‌دی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. در کنار موارد یاد شده، این گوشی با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه خواهد بود. ما در آینده و پس از قیمت گذاری نوبیا Z11، درباره‌ی حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی آن بیش‌تر صحبت خواهیم کرد. گوشی هوشمند یاد شده از پردازنده‌ی سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام با معماری ۶۴ بیتی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 530 بهره می‌برد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی نوبیا Z11 دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS)، فوکوس خودکار تشخیص منظر (PDAF) و دیافراگم f/2.0 بوده که اندازه‌ی پیکسل آن ۱.۱۲ میکرومتر است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی هم دارای اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ میکرومتری و دیافراگم f/2.4 است.

این گوشی هوشمند از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و درگاه USB نوع C بهره می‌برد. به علاوه، این گوشی از نسخه‌ی سوم قابلیت شارژ سریع (Quick Charge) شرکت کوالکام بهره‌مند است. سیستم عامل اندروید 6.0 ماشمالو به طور پیش فرض روی نوبیا Z11 نصب بوده و دارای رابط کاربری اختصاصی Nubia UI 4.0 است. این گوشی دارای مجموعه‌ی نرم‌افزاری FiT 2.0 است که نرم‌افزارهای ضروری را به منظور اجرای عملیات خاصی در تعامل با لبه‌ی نمایشگر نوبیا Z11 فراهم می‌کند. این گوشی از صدای Dolby Atmos که عمق صدای ۲۴ بیتی با فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتزی را فراهم می‌آورد، پشتیبانی می‌کند. گوشی یاد شده در سه رنگ مختلف شامل نقره‌ای، خاکستری و طلایی سیاه عرضه خواهد شد. رنگ طلایی سیاه، ترکیبی از دو رنگ طلایی و سیاه بوده که به وسیله‌ی شرکت نوبیا نام گذاری شده است.

در حال حاضر، نسخه‌ی استاندارد گوشی یاد شده که دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است، در هر سه رنگ یاد شده عرضه می‌شود. هر دو نسخه‌ی گوشی هوشمند در اروپا (انگلستان، جمهوری چک، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و روسیه)، آسیا (هند، تایلند، ویتنام و اندونزی) و قاره‌ی آمریکا (آمریکا، آرژانتین و مکزیک) از ماه بعد در دسترس خواهند بود.

نوبیا Z11
نوبیا Z11
نوبیا Z11
نوبیا Z11

آیا گوشی هوشمند نوبیا Z11 ارزش خرید را دارد؟ طراحی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات