ایسر باریک ترین لپ تاپ دنیا را با برند Swift معرفی کرد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
مطالعه 5 دقیقه
ایسر در جریان نمایشگاه‌ IFA 2016 سری جدید لپ‌تاپ‌های فوق باریک را با برند Swift و مجهز به پردازنده‌های کبی‌لیک اینتل معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همان طور که می‌دانید کبی‌لیک، نسل جدید از پردازنده‌‌های اینتل، بر روی لپ‌تاپ‌های باریک و سبک، دستگاه‌های تبدیل‌شونده، تبلت‌ها و مینی کامپیوترها تمرکز دارد. ایسر امروز و در جریان نمایشگاه IFA 2016، تعدادی محصول جدیدی را معرفی کرد که به پردازنده‌ی کبی‌لیک مجهز هستند. در میان محصولات معرفی شده‌ی ایسر، سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های فوق باریک موسوم به Swift به چشم می‌خورد. ایسر از این سری، چهار مدل Swift 5، Swift 3، Swift 1 و Swift 7 را معرفی کرده است، بزرگ‌تر بودن عدد موجود در مدل دستگاه، نشانگر بالارده‌تر بودن آن است.

ایسر سوئیفت 7
ایسر سوئیفت 7

Swift 7 پرچمدار این سری محسوب می‌شود، ضخامت این لپ‌تاپ، ۱ سانتی‌متر (ضخامت دقیق ۹.۹۸ میلی‌متر) و وزن آن ۱.۱ کیلوگرم است. ایسر در این لپ‌تاپ از پنل IPS با ابعاد ۱۳.۳ اینچ و رزولوشن فول‌ اچ‌دی با حاشیه‌های باریک استفاده کرده و در ساخت بدنه‌ی یکپارچه‌ی آن از فلز آلومینیوم بهره برده است. توان پردازشی سوئیفت 7 را پردازنده‌ی Core i5-7300U تامین می‌کند. حافظه‌ی داخلی دستگاه از نوع SSD بوده و ظرفیت آن ۲۵۶ گیگابایت است.

ایسر برای پرچمدار سری سوئیفت خود، یک حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی در نظر گرفته است، البته اشاره‌ای به LPDDR3 یا DDR4 بودن آن نشده است. اتصال دستگاه از طریق استاندارد وایرلس 2T2R 802.11ac با MU-MIMO تامین می‌شود و دو پورت USB 3.1 نوع C نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است، البته ایسر مشخص نکرده است که از نسل ۱ پورت USB 3.1 استفاده کرده یا نسل ۲. لپ‌تاپ Swift 7 از ماه اکتبر و با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

ایسر سوئیفت 5
ایسر سوئیفت 5

لپ‌تاپ Swift 5 با هدف رقابت با لپ‌تاپ XPS 13 دل معرفی شده است. ایسر مدعی است که توانسته یک پنل ۱۴ اینچی را در یک فریم ۱۳.۳ اینچی با فریم‌های باریک جا دهد. ضخامت و وزن این لپ‌تاپ به ترتیب ۱۴.۵۸ میلی‌متر و ۱.۳۶ کیلوگرم است، بنابراین ضخیم‌تر و سنگین‌تر از سوئیفت ۷ است، ایسر باتری بزرگ‌تری را نیز برای سوئیفت 5 در نظر گرفته است، این شرکت مدعی است که باتری یاد شده ۱۳ ساعت شارژدهی خواهد داشت. همانند نسخه‌ی ۷، سوئیفت ۵ نیز از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد کرد. حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی اس‌اس‌دی PCIe یا SATA (بسته به منطقه/فروشنده) با ظرفیت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت، یک پورت USB 3.1 نوع C و آپشنی برای حسگر اثر انگشت و نمایشگر لمسی، از دیگر مشخصات سوئیفت ۵ محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از ماه نوامبر و با قیمت ۷۴۹ دلار در دسترس خواهد بود.

ایسر سوئیفت 3
ایسر سوئیفت 5

اما لپ‌تاپ Swift 3 با ضخامت و وزن به ترتیب ۱۷.۹۵ میلی‌متر و ۱.۵ کیلوگرمی خود از مدل سوئیفت ۵ نیز ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. نمایشگر ۱۴ اینچی اچ‌دی یا فول اچ‌دی، پردازنده‌‌های اسکای‌لیک/کبی‌لیک، حافظه‌ی داخلی و رم ۵۱۲ و ۸ گیگابایتی و استاندارد وایرلس 2T2R 802.11ac با MU-MIMO از مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. ایسر برای این دستگاه آپشن نور پس‌زمینه‌ی کیبورد و تاچ‌پد بزرگ را در نظر گرفته است. قیمت پایه‌ی سوئیفت 3 برابر با ۴۹۹ دلار است و عرضه‌ی آن از ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

ایسر سوئیفت 1
ایسر سوئیفت 1

Swift 1 ارازن‌قیمت‌ترین محصول از سری جدید لپ‌تاپ‌های ایسر محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ  از پردازنده‌ی پنتیوم/سلرون و حافظه‌ی داخلی eMMC با ظرفیت ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد و نمایشگر ۱۴ اینچی آن دارای رزولوشن اچ‌دی است. طراحی لپ‌تاپ با بدنه‌ی پلاستیکی شبیه به فلز صیقلی، حس یک محصول رده‌بالا را القا می‌کند، اما ایسر می‌گوید، ایده‌ی معرفی این لپ‌تاپ، فراهم کردن لپ‌تاپی ارزان‌قیمت با وزن سبک (۱.۶ کیلوگرم) و طول عمر باتری بالا (۱۲ ساعت) برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. سوئیفت 1 از ماه نوامبر و با قیمت پایه‌ی ۲۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات