پس از عرضه گلکسی نوت 7، تقاضا برای چیپ تشخیص عنبیه چشم افزایش یافته است

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش، سامسونگ جدیدترین نسل از فبلت‌ گلکسی نوت یعنی نوت 7 را معرفی کرد. این محصول امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، سنسور تشخیص عنبیه چشم است. حال موج تقاضا برای چیپ تشخیص عنبیه چشم، پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ افزایش یافته است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

عرضه‌ی موفقیت‌آمیز یک گوشی‌هوشمند که امکانات، قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، علاوه بر اینکه برای شرکت تولیدکننده چنین محصولی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، برای کمپانی‌های دیگری که محصولات تکنولوژیک تولید می‌کنند نیز می‌تواند مفید واقع شود.

همچنین رقابت در ارائه فناوری‌ها و امکانات جدیدی باعث می‌شود تا چنین محصولاتی، به صورت گسترده‌تر در دسترس مشتریان قرار بگیرند. سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم، در صنعت موبایل‌های‌هوشمند اتفاق تازه‌ای نیست، اما شرکت‌هایی چون سامسونگ و مایکروسافت و دیگر کمپانی‌های مشابه، در این روز‌ها به طور قاطعانه‌ای اقدام به استفاده از این فناوری به طور گسترده کرده‌اند.

پس از عرضه‌ی گوشی‌‌های‌هوشمند پرچمدار ۲۰۱۶ شرکت فوجیتسو که مجهز به سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم (Iris Scanner) هستند، استفاده از سنسورهای بایومتریک در صنعت موبایل در حال تبدیل شدن به یک روند مرسوم است.

با توجه به شرایط کنونی، ظاهرا شرکت‌های دیگر تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند نیز برنامه‌هایی برای اضافه کردن سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم به محصولات خود دارند. بسیاری از شرکت‌های چینی نیز با مشاهده‌ی پتانسیل‌های سنسورهای بایومتریک در صنعت موبایل، کسب‌وکار خود را در این زمینه گسترش داده‌اند.

به عنوان مثال بر طبق اعلام منبعی که نخواسته نام او فاش شود، شرکت چینی پیکسارت ایمیجیمگ (Pixart Imaging) که به طور خاص بر روی فناوری‌های مشابهی کار می‌کند، از قبل اپلیکیشن‌هایی را در ایالات متحده‌ی آمریکا منتشر کرده که از قابلیت‌های سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم و تکنولوژی دنبال‌کردن حرکات چشم بهره می‌برند. علاوه بر این، بر اساس شایعات، این کمپانی چینی قصد دارد تا در سال ۲۰۱۷ راه‌حل‌های جدیدی را در این زمینه عرضه کند.

تقاضا برای چیپ‌های تشخیص عنبیه‌ی چشم و تشخیص چهره، مطمئنا باعث تشویق بیشتر شرکت‌های چینی و تایوانی خواهند شد تا کسب‌وکارهای خود را به شاخه‌ی جدیدی هدایت کنند. باید منتظر ماند و دید که چه شرکت‌هایی تخصص لازم را به منظور تولید چنین محصولاتی برای شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، اپل و دیگر بزرگان صنعت موبایل‌های هوشمند دارند.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات